A rally kisgyőri állomásán, csütörtökön délelőtt sajtótájékoztatón számoltak be a rendezvény céljairól. A gazdasági szereplőknek továbbra is egy változékony, bizonytalan környezetben kell helyt állniuk Európában. Mindez igaz a hazai élelmiszeripari és- kereskedelemi szektorra, illetve és az élelmiszer-ellátás bázisát adó szereplőkre. Egy ilyen időszakban kulcsfontosságú az együttműködés és a közös gondolkodás szerepe. Ezt igyekszik megmutatni az idén már 18. alkalommal, megrendezett két napos Coop Rally is.
A kereskedelmi csoport beszállító- és üzleti partnereiből, valamint média képviselőiből álló több mint száz fős mezőny hat Kelet-Magyarországon működő élelmiszeripari üzembe és a COOP Csoport két tagvállalatának üzleteibe látogattak el. A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint harmincezer munkavállalót képviselnek.
Kisgyőrben 11 helyi család megélhetését biztosítja a helyi Coop üzlet, amely most már nem csupán a település és szomszédos Mocsolyás, de a kerékpárúton ideérkező turisták igényeit is kiszolgálja – mondta Kékedi László, Kisgyőr polgármestere.
Ma a COOP rendszerén belül négy vállalkozás adja az árbevétel közel 50 százalékát, melyen belül a második az Unió Coop – hangsúlyozta Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: a cégnél elsődleges fontosságú a növekedés és fejlődés, valamint a korszerű kiszolgálás.
A dicsérő szavak valamennyi munkavállalójuknak szólnak, hiszen 1750-en dolgoznak a sikerért - jegyezte meg Tóth László, az Unio Coop Zrt. vezérigazgatója. Igyekeznek a mai kor igényeinek megfelelően a boltok modern és praktikus kialakítására, a szolgáltatások bővítésére és törekszenek az egységes arculatra – fűzte hozzá.
A kormányhivatal hatósági eszközeivel járul hozzá a kormány azon törekvéséhez, hogy mindenki számára biztonságos, magyar, helyben előállított élelmiszer kerülhessen az asztalra – emelte ki Menyhárt Szabolcs, a B.-A.-Z. Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója. Így nem csak a nagy városokban, de a vidéken élők is hozzájuthatnak a minőségi termékekhez.
Jó példája az Unió Coop hálózata annak a kormányzati célnak, amely azt képviseli, hogy minden településen legyen bolt – mondta Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára. Tavaly a kétezer főnél kisebb településeken működő üzletek modernizációi év végéig 461 helyszínen valósultak meg 12 milliárd forintos beruházási értékben, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak.
A franchise alapokon működő hazai kereskedelmi csoport közel harminc éves alapítása óta üzletpolitikájában stratégiai célként a hazai élelmiszergyártókkal való együttműködést, a versenyképes magyar termékek forgalmazását tűzte ki célul üzleteiben. A kereskedelmi tevékenység mellett a hazai élelmiszeripar népszerűsítésére, a hagyományokon alapuló versenyképes innovációk bemutatására hozta létre a COOP 2006-ban a Coop Rally szakmai programját, amely indulása óta 143 vállalkozás tevékenységét mutatta már be.
A Coop számára sarkalatos pont, hogy a beszállító partnerekkel való együttműködés révén folyamatos és biztonságos legyen a magyar lakosság, így a Coop üzleteibe naponta betérő mintegy egymillió vásárló ellátása. A Coop üzletláncnak 1450 településen 2150 franchise üzlete van, valamint további 1500 üzletet lát el áruval.