Ugrás a tartalomra

Ingyenes marad az M30-as miskolci elkerülőszakasza

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2021. december 11. szombat 16:44
Azt, hogy az útszakasz használata ingyenes maradjon Veres Pál polgármester szorgalmazta az illetékes miniszternél.
Az elkerülő út egy szakasza. Fotó: MiNap-archív/Juhász Ákos

Hétfőn robbant a hír, hogy január elsejét követően is ingyenesen használhatják az autósok az M30-as autópálya miskolci elkerülőszakaszát. A sokak számára fontos döntést Palkovics László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium minisztere hozta meg, a miskolciakkal Veres Pál, Miskolc polgármestere osztotta meg a jó hírt.
Miskolc első embere Facebook-üzenetében úgy fogalmazott: még november elején írt levelet Palkovics Lászlónak, miután olyan hírek kezdtek terjedni, hogy 2022. január 1-jétől az emlegetett szakasz fizetős lesz.

- Az Y-híd építése miatt sok miskolci használja az M30-as autópálya miskolci szakaszát elkerülőútként, így ez a díjfizetési kötelezettség negatívan érintette volna Miskolcot, és a miskolciaknak plusz anyagi terhet jelentett volna. Örülök, hogy érveimmel sikerült meggyőznöm miniszter urat. Örülök, hogy az M30-as autópálya Miskolcot elkerülő szakaszán az útdíj az Y-híd elkészültéig biztosan nem terheli a miskolciak pénztárcáját – jelentette ki Veres Pál.

Az elkerülő fizetőssé tétele ellen tiltakozott több miskolci politikus is. Simon Gábor és Szilágyi Szabolcs még múlt pénteken tartott sajtótájékoztatóján fogalmazott úgy: felháborítónak tartják, hogy a Fidesz-kormány ismét a miskolciakat akarja megsarcolni.

- "Az, hogy az északi és a déli kereskedelmi központunk közötti ingyenes autóútszakaszt meg akarják szüntetni, mindenképp a miskolciak érdekei ellen való intézkedés. Azért is felháborító ez a döntés, mert, például az M0-ás pálya esetében is ingyenesek bizonyos szakaszok, amelyeknek elkerülőfunkciójuk van. A megyében is épül elkerülőszakasz: Sajószentpéternél. Ennek szükségességét a kormány – többek közt – a következőképp indokolta: csökken a belterületi szakaszok forgalma, kisebb lesz a belterületi környezetterhelés, gyorsabban elérhetővé válnak az úti célok. A miskolci autósok megsarcolása pedig szöges ellentétben áll ezekkel" – fogalmaztak.

Az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszát október végén adták át. Az 56,8 kilométeres új sztrádaszakasz megépítésével Miskolc és Kassa között gyorsforgalmi úton lehet közlekedni, amely része a 3300 kilométer hosszú, a Balti-tengertől Romániáig, illetve Görögországig tartó Via Carpatia közlekedési folyosónak.

Az érintett országok közül Magyarország készült el leghamarabb az útvonal rá eső részével, a 221 kilométeres útvonal hazai szakasza Kassánál lép be az országba, majd Miskolcot és Debrecent érintve Nagykerekinél folytatódik Románia felé. A nettó 180 milliárd forintból, uniós és hazai forrás segítségével, három fázisban megépült M30-ast tizenhárom új híd keresztezi, emellett hat csomópontot, három pihenőhelyet, illetve több vadátjárót alakítottak ki.

Az átadót követően Veres Pál a Miskolci Naplónak úgy nyilatkozott: az autópályának köszönhetően még tovább erősödhetnek a kapcsolatok mind a környező településekkel, mind Kassával.

Programok

Jelenleg nincsenek programok!