Ugrás a tartalomra

Kerékpárutak épülnek a déli városrészben is

Létrehozva
A négy beruházás jövő hétfőn kezdődik el, és várhatóan november végére fejeződik be.

Kép
Miskolc egyik legrégebbi kerékpárútjához, a Miskolctapolcára vezetőhöz is csatlakozni fog az új hálózat. Fotó: Juhász Ákos

Ismét négy új szakasszal bővül Miskolc kerékpárút hálózata – a déli városrészben jövő héten induló munkákat szerdán délelőtt jelentették be hivatalosan a város egyik elsőként épült kerékpárútjának tőszomszédságában, a Kemény Dénes Városi Uszoda parkolójában.

Veres Pál, Miskolc polgármestere elmondta, a kerékpáros közlekedés egész Európában reneszánszát éli, évről évre többen ülnek biciklire, ezért kiemelt jelentőségű minden olyan fejlesztés, amitől bővül a kerékpáros infrastruktúra. Hozzátette, a városba érkező és a már itt termelő cégek is szorgalmazzák az ilyen irányú fejlesztéseket.

-  Reményeink szerint rövidesen az egész városon végig lehet majd kerékpározni biztonságos hálózaton. Ezt a célt szolgálja Felsőzsolca felé megépült, a Diósgyőrben épülő kerékpárutak és a most induló fejlesztés is – hangsúlyozta a városvezető, aki azt mondta: bízik benne, hogy a következő uniós tervezési ciklusban is folytatódhat a kerékpárút-hálózat fejlesztése Miskolcon.

Miklós Viktor, a polgármesteri hivatal pályázati főosztályának vezetője elmondta, a projekt célja, hogy megteremtsék a fenntartható közlekedés fejtételeit, ezáltal hozzájáruljanak az élhető városi környezet kialakításához.

Kép
Fotó: Juhász Ákos

- A déli városkapu térségében épülő kerékpárút biztosítja az ott működő ipari és kereskedelmi funkciók átjárhatóságát a Hejőcsaba és Görömböly irányából érkező kerékpárosok számára. Az 1,3 kilométer hosszú kerékpárút beköti a hálózatba a Mályi (Kistokaj, Nyékládháza) irányába nyitó kerékpárutat – sorolta a főosztályvezető.

Ez azonban csak az első útszakasz, további három is épül a következő félévben. A Bogáncs utca és a Miskolctapolcai út közötti 3,1 kilométeres szakasz (ebből 1,6 új építésű) például összeköttetést teremt a déli városkapu térségében működő ipari és kereskedelmi funkciók és a meglévő, Belváros-Miskolctapolca kerékpárút között. „A kerékpáros létesítmény elérhetővé teszi Görömbölyt, Hejőcsaba déli oldalát, a Hejő parkot, valamint az egyetemi sportlétesítményeket” – tette hozzá.

Egy 2,2 kilométeres szakasznak köszönhetően kerékpárút köti majd össze a déli városkaput Mályival, ami beköt a korábban már a Pannergy-ig elkészült kerékpárútba. Az út a 3-as számú főútvonal mentén éri el Miskolc határánál a Mályi felől megyei TOP fejlesztésből megvalósuló kerékpárutat.

- A projekt utolsó szakasza a Miskolc felől megépülő kerékpáros nyomvonal Harsány és Kisgyőr felé 2,4 kilométeren keresztül, ezzel biztosítva a csatlakozási pontot a turisztika célú, országos jelentőségű kerékpárúthoz Cserépfalu és Eger felé. Az út Miskolctapolca területéről kiindulva kerékpáros nyomon, külterületi, mezőgazdasági/erdészeti jellegű területeken futó kétirányú kerékpárúton éri el Miskolc határánál a Kisgyőr felől megyei TOP fejlesztésből megvalósuló kerékpárutat – sorolta Miklós Viktor.

A munkálatok több mint egymilliárd forintból valósulnak meg, melyből 517 millió forintot TOP-os pályázatokon nyert el a város. A beruházás várhatóan november végére készülhet el.

Ez is érdekelhet

Csőtörés volt Miskolctapolcán
Miskolc
A Miskolc víztároló medencéit töltő egyik DN 800-as távvezeték a szombat reggeli órákban hibásodott meg a Miskolctapolcai úton.
Képgaléria
Avasi Kvaterka
A megújult Avasi Kvaterkától volt hangos a kilátó
MiskolcGasztroSzabadidő
Új helyszínen és új programokkal várták a szervezők a kikapcsolódni vágyókat szombaton. A programok már délelőtt elkezdődtek.
Képgaléria
V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző nap
Íjász, lovas és hagyományőrző napot tartottak
Miskolc
A Lovagi tornák tere adott otthont az V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző napnak szombaton.
A homlokzat mesél Miskolc elfeledett szállodájáról
Miskolc
Három Rózsa Szálló, Grand Hotel – mindkét néven ismert a ma bérházként működő Miskolc, Széchenyi utca 33. szám alatti épület. Ennek történetét járja körbe ezen a héten Nagy Attila helytörténész, a Mit Miskolc Adhatott Blog szerkesztője.