2013 és 2018 között hazánkban megfeleződött a közüzemi szolgáltatásokból kikapcsolt fogyasztók száma. De a számlák befizetése még így is évente tízezreknek okoz nehézséget. Az új kiadvány annak a négymillió embernek nyújt segítséget, akik társasházban élnek.
Nemeshegyi Benjámin, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakmai tanácsadója úgy fogalmazott: lakossági fogyasztóknál nagyon fontos, hogy csak 60 napon túli tartozásnál és összesen három értesítést követően kerülhet sor a kikapcsolásra akkor, ha a felhasználó által kezdeményezett, a tartozásról szóló egyeztetés nem vezetett eredményre.
Fontos a szolgáltatóval való együttműködés- hangsúlyozzák a szakemberek, hiszen a kizáráshoz nem szükséges bemenni a lakásba, ez kintről is elvégezhető. Ez visszakapcsoláskor további plusz költségeket jelent a fogyasztónak.
Horváthné Szendrei Szilvia, a Kormányhivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály főosztályvezető-helyettese elmondta, az a legfontosabb, hogy merjünk kommunikációs kapcsolatot teremteni fogyasztóként a vállalkozásokkal. – Ezek a kiadványok is ebben fognak irányt mutatni a fogyasztóknak – nyilatkozta a Miskolc Televíziónak.
A kampány középpontjában a tudatos fogyasztó áll.
Kizárást követően nem elég rendezni a tartozást. A kiszállásokat, a ki-és a visszakapcsolás költségei is a fogyasztót terhelik- a kiadvány erre is figyelmezteti a fogyasztókat.
Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője kifejtette: ami a kikapcsolást illeti, azt javasolják, mindig maradjunk kapcsolatban szolgáltatónkkal. – Ha bármi gondunk van, kapunk egy tértivevényes levelet vagy még azt megelőzően nem tudtuk befizetni a számlát, forduljunk a szolgáltatóhoz, kérjünk részletfizetést vagy fizetési haladékot – emelte ki.
A tartozások rendezése után a szolgáltatást legkésőbb 48 órán belül kapcsolják vissza – erről is szólnak a kiadványok, melyek a kormányablakokban, és ügyfélszolgálaton érhetők el, de az internetről is letölthetők.