A kijárási tilalom miatt szinte üresen közlekednek éjjelente az MVK járatai
A múlt év végén részletes cikkben számoltunk be arról, mennyire esett vissza az MVK utasforgalma az esti kijárási tilalom miatt. Érdeklődésünkre a közlekedési cég akkor úgy fogalmazott, a járatok kihasználtsága a csúcsidőszakokban is csak alig több, mint ötven százalékos, az éjjeli órákban pedig a tíz százalékot sem éri el.
Éppen emiatt döntött úgy az MVK, hogy február elsejétől több nagyvároshoz hasonlóan munkanapokon bevezeti a tanszünetes menetrendet, ami azt jelenti, hogy kevesebb járat közlekedik naponta a város útjain. A közlekedési társaság döntését azzal indokolta, míg 2019-ben az MVK járatain naponta körülbelül 200 ezren utaztak, addig ez az utas szám tavaly 27 százalékkal visszaesett, idén január elején pedig a számok tovább csökkentek. Munkacsoport dolgozott a járatok összehangolásán, és figyeltek az utazóközönség szokásaira is.
Majoros Sándor autóbuszvezető szerint az esti órákban a kijárási korlátozások miatt már 7 óra után érezhetően kevesebben utaznak, mint korábban.
- Azt tapasztaltam, hogy az utasforgalom nagyon lecsökkent napközben, ezzel párhuzamosan viszont nőtt némelyest az autóforgalom, sokan közlekednek most inkább saját autóval – mondta el a Miskolc Televízió Híradójának az MVK buszsofőrje.
Éjszaka még rosszabb a helyzet – folytatta –, bizonyos vonalakon este 11 és hajnali 4 óra között szinte teljesen üresen járnak a buszok és a villamosok.
A közlekedés társaság helyzetét az utasszám lecsökkenése mellett tovább nehezíti az a csaknem egymilliárd forintos hiány, amit a kormány tavaly és az idei évben sem fizetett ki eddig a miskolci tömegközlekedés támogatására.