Ugrás a tartalomra

Kisvasút: városi szakaszon folytatódik a pályafelújítás

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2021. június 21. hétfő 18:06
A Közép-Garadna – Garadna szakasz már elkészült, a kivitelező mostantól augusztus végéig a Dorottya utca és a Diósgyőr-Majláth forgalmi telep között dolgozik. 
Jelenleg az új síneket szállítják ki a felújítandó szakaszra. Fotó: Mocsári László


Június 19-étől a második fázisba lépett, és ezzel városi szakaszhoz érkezett a Lillafüredi Állami Erdei Kisvasút felújítása (LÁEV). Az üzemeltető Északerdő Zrt. néhány napja kiadott közleményében azt írja, a pálya garadnai szakasza már elkészült, a felújítás ezt követően pedig a kivitelező a Miskolc-Dorottya utca állomástól Diósgyőr-Majláth forgalmi telepig tartó mintegy 2,2 kilométeres szakasz teljes körű rekonstrukcióját kezdi meg.

Pintyili Gergely, a LÁEV üzemigazgatója elmondta, a munkálatok keretében a régi pályát elbontják, majd az ágyazat cseréje után új anyagokból új vágányokat építenek. Teljesen megújul a pályamenti vízelvezetés, ahogyan a keresztező utcák és a telekbejárók útátjárói is. Diósgyőr megállóhelyen a jelenlegitől mintegy százötven méterrel arrébb, Lillafüred irányába új peron épül.
Kiemelte, a városi szakasz felújítása jó eséllyel a projekt legnehezebb feladata, de az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a kivitelező, Híd-Tám Kft. mindent elkövet annak érdekében, hogy a munka a lehető legrövidebb ideig tartson. 

- A munkálatok alatt a közúthálózatot igyekszünk nem terhelni, így az új pálya a saját vasút nyomvonalából fog megépülni. Közterületet szintén nem terhelünk, a saját területünkön, illetve a Dorottya utcai parkoló területe lesznek egy olyan bázisok, amit még a munkához használunk. Fontos még, hogy igyekszünk a lakosságot minél kevésbé zavarni, de így is türelmet kérünk majd tőlük, hiszen azért ez a munka egyaránt jár hanggal és porral is – mondta. 

A régi pálya bontása napokon belül megkezdődik. Fotó: Mocsári László


A környéken élőket egyébként a társaság - levélszekrény útján - tájékoztatja a várható korlátozásokról. A második ütem munkálatai előreláthatólag augusztus végéig tartanak.

Rövidebb útvonalon, de közlekednek

Bár a felújítás zajlik, a kisvasút – a lehetőségek tükrében – azért folyamatosan közlekedik. A felújítások mostani fázisában éppen Majláth megállóhelytől indulnak és Lillafüreden át Garadna állomásig közlekednek. A majláthi forgalmi telep vágányhálózatának felújítását ez az ütem még nem érinti, a vonatok utasok nélkül az állomáson fordulnak majd.

Ahogyan arról korábban részletesen is beszámoltunk, a most zajlómunkák során gyakorlatilag a teljes lillafüredi vasúti infrastruktúra megújul. A beruházás a kormány által indított kisvasútfejlesztési program I. ütemének részeként valósul meg: ennek keretében összesen 6 hazai kisvasút pályáját és – vasutas szakszóval – gördülőállományát fejlesztik. 

A mozdonyok és kocsik már az elmúlt évben megújultak, a magasépítészeti munkák részeként pedig megújították és kibővítették a Miskolc-Dorottya utcai állomás épületét, Lillafüreden, az Ökoturisztikai Központban korszerűsítették a térburkolatot, az előtetőt, valamint a vizesblokkot. Emellett megszépül a garadnai végállomás és környezete is.

Egy megújult szerelvény gurul be a Garadnai végállomásra. Fotó: MiNap-archív/Juhász Ákos


Teljes felújítás

Az idei év a pályaépítésé, csaknem tizennégy kilométeren, Miskolc-Dorottya utca és Garadna állomások között a régi felépítmény elbontása után teljesen új vasúti pályát építenek, megújítják a biztosítóberendezéseket, a nagyműtárgyakat, az állomási peronokat és korszerűsítik a vízelvezetést. 

Arról szintén írtunk, hogy a munkák április 26-án kezdődtek, akkor a Közép-Garadna – Garadna szakaszon, valamint egy Lillafüred utáni műtárgyon. A teljes beruházás várhatóan 2022. június elejére készül el.

További hírek

Programok

Jelenleg nincsenek programok!