Horváth Zita rektor elmondta, a 2000-es évek közepétől működik együtt a Miskolci Egyetem a Tanárképző Intézet főigazgatójával. – Módszertani központunk a vele való programnak köszönhető. Reflektálni kell azokra a problémákra, amik a régióban jelentkeznek. A leendő tanárokat módszertanilag is szeretnénk felvértezni a tudományos tudás mellett. Ehhez gyakorlatorientáltság szükséges. Azt reméljük, hogy így vonzóbb lesz a fiataloknak a tanári pálya – mondta a rektor, aki hozzátette, fontos feladatuk a tanár továbbképzés is. – A felsőoktatás minősége azon múlik, hogy milyen a közoktatás minősége.
Illésné Kovács Mária, a Bölcsészettudományi Kar dékánja úgy nyilatkozott, fontos, hogy támogassák a kistérségek hátrányos helyzetű tanulóit nevelő oktatási intézményeket. – Tanártovábbképzések révén 2367 pedagógust képeztünk át a KIP-módszerre, ami sikeres olyan környezetben is, ahol nehéz motiválni a diákokat. Bízom abban, hogy a jövőben is sikeresen tudunk majd együttműködni – mondta, hozzátéve, szeretnék, ha bővülne a tanárképzési palettájuk és ha egyre több hallgatójuk lenne.
K. Nagy Emese, a Tanárképző Intézet főigazgatója elmondta, három céljuk van, hogy megújuljon a tanárképzés. – Elsősorban legfontosabb, hogy gyakorló terepet találjunk a hallgatóknak, akiktől másodsorban elvárható, hogy már első éves korukban tudjanak kommunikálni a diákok szüleivel, vagy éppen belelássanak az osztályfőnöki teendőkbe. Ezek a szakmai fejlesztő iskolák kutatóhelyül is szolgálnak majd az egyetemnek – mondta.
Az egyetemisták így már első éven szembesülhetnek azzal, hogy mire is vállalkoztak. A főigazgató beavatott a harmadik céljukba is: a felkészítéssel szakmódszertanos kollégák foglalkoznak majd, ami segítséget nyújt a diákok fegyelmzésében és az alulmotiváltság megszüntetésében.
A tanárképzésben jelenleg csaknem száz hallgató vesz részt.