Polnai-Papp Ágnes, az iskola pedagógusa – aki emellett a diákönkormányzat munkáját is segíti – elmondta, az elmúlt két évben minden gyerekprogram vagy elmaradt, vagy – szerencsés esetben – „félig-meddig sikerült megszervezni”. A gyereknap az első lépés a kiesett időszak pótlására.
„Nagyon várták már ezt a napot. Fontos, hogy a koronavírus sok mindent elvett tőlük, most vissza kell szokatni őket a rendezvényekre. Lelkileg feltuningoljuk a gyerekeket: a jó programokkal kihozzuk őket a passzivitásból. Alapvetően van erre igény, csak két éve minden el van nyomva, ezért meg kell szokniuk, hogy igenis újra vannak ilyen programok, és maszkot sem kell hordani közben” – fejtette ki a pedagógus.
A gyereknapi program már délelőtt elkezdődött a „No Backpack Day” során. Egyszer egy 10 éves amerikai kislány szembesült vele: Afrikában több kilométert sétálnak a kortársai úgy iskolába, hogy nincs hátizsákjuk. Kitalálta, hogy akkor szervezzenek olyan figyelemfelkeltő napot, amely során a gyerekek kreativitására van bízva, ki milyen módon juttatja el napi dolgait az intézménybe – iskolatáska használata nélkül.
Ezt meghirdették a Herman Ottó Általános Iskolában is keddre.
„Nagyon kreatív megoldások születtek: volt, aki szánkón húzta el felszerelését, más szárítón, de kukászsák és kuka is előfordult” – részletezte Polnai-Papp Ágnes.
A délutáni – klasszikusabb – programok szervezésébe bevonták a diákokat is.
„Megkérdeztük, kinek mi a hobbija vagy a szuperképessége. Egy segítő tanárral közösen ők tartják a programokat a többieknek. Róluk szól és velük együtt!” – folytatta a pedagógus, majd felsorolta: volt peonza-, majd box bemutató, illetve ugrálóvár, vattacukor, arcfestés és csillámtetoválás, valamint hajfonás és hajfestés kicsiben.