Ugrás a tartalomra

Nem beszélnek zöldségeket – fórum az egészségtudatos táplálkozásról

Kujan István
Utoljára módosítva
2019. március 28. csütörtök 14:47
A zöldség- és gyümölcsfogyasztásra, az egészségtudatos táplálkozásra fókuszál a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) iskolai tájékoztató fóruma, ami csütörtökön Miskolcra is elért: a Szabó Lőrinc Általános Iskola diákjai nagy lelkesedéssel vettek részt a beszélgetésben.

Kérdésre például többen elmondták: a szüleik, nagyszüleik gyümölcstermesztéssel foglalkoznak, vagy konyhakertjükben uborkát, paprikát, paradicsomot nevelnek. Aktivitásuk az egész előadás alatt kitartott, bizonyítva, hogy egészen fiatalon is sok információval rendelkeznek az egészséges táplálkozásról.

Fotó: Kujan István

A kamara 2017 novemberében indította el iskolai tájékoztató fórumsorozatát, melynek keretében minden megyeszékhelyen egy-egy általános és középiskolában előadásokat szerveznek a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos vásárlásra és az egészségtudatos táplálkozásra, valamint a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra fókuszálva. A rendezvények kimondott célja, hogy a fiatalokból a változó trendekre nyitott, azokat befogadó és tudatosan vásárló célcsoportot hozzanak létre.

Taskó József, a NAK megyei elnöke rövid köszöntőjében ismertette, Itthonról otthonra gyermekeknek című országjáró körútjuk során azt hangsúlyozzák, hogy a hazai élelmiszerek előállítása, forgalmazása és fogyasztása nagyon fontos a magyar mezőgazdaság számára. – Szeretnénk elérni, hogy minél több hazai terméket fogyasszanak a magyarok – hangsúlyozta.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarának nagyon fontos, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, valamint kiemelt tevékenysége az agrárgazdaság és az élelmiszeripar hazai népszerűsítése, illetve a gazdálkodók és a hazai élelmiszer-előállítók iránti bizalom kiépítése. Ezeket szem előtt tartva, a köztestület több fronton is felvállalta, hogy segíti a magyar gyümölcsöt és zöldséget önálló, megkülönböztethető márkaként pozícionálni. A NAK ennek megfelelően végzi ismeretterjesztő és edukációs kampányát is, amely során kibővített eszköztárral szólítja meg a hazai lakosságot, ezáltal segítve tagjait. Az akció keretében működik például a kamara „Itthonról Otthonra” nevű életmód témájú Facebook-oldala, ahol egész évben olyan látásmódformáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését.

A fórumsorozat előadásait a NAK elnökségi szóvivője tartja, országszerte mintegy száz helyi termelő bevonásával, akiknek termékeit megkóstolhatják a diákok. Süle Katalin felhívta a gyerekek figyelmét: otthon meséljék el a szüleiknek, mit hallottak ma az előadáson, és mondják el azt is, hogy azok az élelmiszerek a legjobbak a fiatal szervezet számára, amit magyar gazdák állítanak elő.

– Mondjátok el, hogy azért érdemes magyar élelmiszereket vásárolni, mert garantáltan ezek a legjobb minőségűek. Hazánkban ugyanis sokkal szigorúbb előírásoknak kell megfelelni, amit a magyar gazdák teljesítenek is; garantáltan azok az összetevők alkotják a termékeiket, amiket a csomagoláson feltüntetnek. Ők a nevüket, az arcukat adják az egészséges termékeikhez – hangsúlyozta az elnökségi szóvivő, hozzátéve végül: ha legközelebb együtt jártok a piacon, a boltban a szüleitekkel, válasszatok magyar terméket, mert az garantáltan olyan minőségű, ami a ti egészségeteket védi.

Olyan helyi termelők termékeit kóstolhatták meg a miskolci iskola diákjai, mint a Pyrus 94. Kft (iskolagyümölcs-program, gyümölcslé), a Diósgyőri Vitéz kolbász, Lezák Zoltán Sütőüzeme (egészséges pékáru), Pásztor sajt (kézműves sajt), és a Czinagro Kft. (alma, 100 százalékos almalé).

Programok

-
főleg a belváros
-
a múzeumokban
-
Diósgyőri vár
-
Fonoda utca (3-as főút)