A pályafelújításhoz érkezik a LÁEV rekonstrukciója
2018. januárjában kezdődött kormánytámogatásból az ÉSZAKERDŐ Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁÉV) nagyfelújítása.
- Az előkészítő munkákon túl javában zajlik - és rövidesen befejeződik - a járműpark 6 mozdonyának, valamint 26 kocsijának korszerűsítése, felújítása, illetve építése. Ezek mellett jól halad az állomási felvételi épületek és az üzemi kiszolgáló létesítmények teljes körű felújítása is - írja közleményében az ÉSZAKERDŐ Zrt.
- Az idei év fordulópontot jelent a projektben, mivel a legnagyobb feladat, a vasúti pálya újjáépítése várhatóan tavasszal szintén megkezdődik. Csaknem tizennégy kilométeren, Miskolc-Dorottya utca és Garadna állomások között a régi felépítmény elbontása után teljesen új vasúti pályát építenek, megújítják a biztosítóberendezéseket, a nagyműtárgyakat, az állomási peronokat és korszerűsítik a vízelvezetést is.
Az ÉSZAKERDŐ Zrt. szeretné azokat a feladatokat is elvégezni, amikre a vasút folyamatos üzeme mellett biztonsággal nem nyílna lehetőség. Az erdei vasút üzemeltetése és a vonatokon utazók biztonsága érdekében a teljes vonal mentén, de kiemelten Felsőhámor fölött, valamint a Hámori-tó partján megvizsgálják a fákat, és ahol szükséges, eltávolítják a balesetveszélyes, idős törzseket.
- Erre a vasút felújítása a legjobb alkalom, mert ezeket a területeket egyébként nem, vagy csak nagy nehézségek árán lehet megközelíteni, viszont a régi, illetve a felbontott pályán különösebb károkozás nélkül elvégezhető a munka - írják. - A munkások a ledöntött törzsekből néhány darabot holtfaként a helyszínen hagynak, biztosítva az ehhez kötődő élővilág életfeltételeinek megőrzését, folytonosságát. A szélsőséges időjárási viszonyok között nagyon gyakran kell a vasúti pályára, a műtárgyakra, valamint a tóparti sétányra dőlt fákat eltávolítani. A biztonságos vonatközlekedés feltételeinek megteremtését és a tóparti sétányon kirándulók védelmét a Társaság kiemelt feladatának tartja - taglalja a közlemény.
- A pályafelújítás várhatóan 2022. nyaráig tart, ami az erdei vasút üzemében szükségszerű korlátozásokkal jár majd. A helybeliek, valamint a Miskolcra és Lillafüredre érkezők a tervek szerint azonban nem maradnak kisvasút nélkül, mivel a Társaság célja a szakaszos üzem biztosítása – tájékoztat Zay Adorján, az ÉSZAKERDŐ Zrt. vezérigazgatója.