Ki ne emlékezne arra az esetre, mikor tavaly egy férfi jelentette fel egyik bajtársnőnket, aki szolgálatteljesítés közben hamburgert vásárolt - emlékszik vissza egy csütörtöki posztjában az esetre az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közösségi médiás profilján.
A sztori: 2021-ben húsvétkor a fővárosban a Szentendrei úton lefotóztak és feljelentettek egy szolgálatban lévő mentőápolót, amiért ebédet vásárolt. A vizsgálat során kiderült, hogy nem ellátás alatt vagy helyett, hanem a kórházból a mentőállomásra tartva álltak meg a hamburgerezőnél, és mire visszaértek, riasztást is kaptak, ezért csak jóval később tudtak ebédelni.
Az eset általános felháborodást váltott ki, ám az elsöprő többség nem a mentősöket vette elő, hanem a panaszon háborodtak fel, ami az átkos korszak ügynöktempóját idézte. Az esetre akkor az Országos Mentőszolgálat főigazgatója válaszolt, majd jólelkű büfések pizzériák, gyrososok, hamburgerezők álltak a mentősök mellé: jelezték, kedvezményesen várják a szolgálat éhes kollégáit. És bumm, így lettek a Hambulanciák.
Az OMSZ ugyanis úgy döntött: országos online adatbázist készít a szolgálatban lévő mentőket támogató vendéglátóhelyekről, miután országszerte egyre többen fejezik ki támogatásukat a mentődolgozók felé.
- A feljelentő valószínűleg nem is sejtette, hogy milyen jót tesz az életmentőkkel, akik azóta már
több mint kétszázezer alkalommal nyitották meg a kedvezményes, vagy ingyenes étkezést kínáló vendéglátóhelyek térképét, ami továbbra is elérhető a mentők honlapján.
További jó étvágyat kívánunk, a mentésben résztvevőknek gratulálunk - zárják a (jogos) zrikát a mentősök.