Februárban tesztelhette az MVK Zrt. Miskolcon a HUMDA kísérleti projektjében közlekedő hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt, mely a városban nagyon sok útvonalon (1VP, 3A, 4, 5, 11, 15, 21, 101B, 24, 28, 30, 35, 36, 45, 901, 1G, 12G, 35G) közlekedett. Pozitívak voltak a járművezetők és az utasok visszajelzései, valamint az üzemeltetés is problémamentes volt - tudatta a közlekedési vállalat.
Ahogy emlékeztetnek: a jármű zéró emissziós, így teljes mértékben károsanyagkibocsátás-mentes. Az elektromos autóbuszokhoz viszonyítva annyi különbség van a két hajtásforma között, hogy a meghajtáshoz szükséges energiát hidrogén-tartályokban tárolja a jármű és az üzemanyag-cella alakítja át a hidrogént elektromos árammá, amellyel az autóbusz meghajtása történik.
Az autóbuszt az ország 6 városában tesztelik ebben az évben, a cél, hogy eltérő időjárási és terepviszonyok között gyűjtsenek működési tapasztalatokat. Miskolcra is vissza fog még térni a hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz, nyáron ismét egy hónapig lehet majd tesztelni és kipróbálni - zárul az MVK közleménye.
Pozitívak a visszajelzések a hidrogénautóbuszról
Létrehozva
A hidrogénbusz 4.500 kilométert futott a miskolci teszt során. A 98 férőhelyes járművet ingyenesen vehették igénybe az utasok.
Kapcsolódó cikkek
Ez is érdekelhet

Íjász, lovas és hagyományőrző napot tartottak
A Lovagi tornák tere adott otthont az V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző napnak szombaton.

A homlokzat mesél Miskolc elfeledett szállodájáról
Három Rózsa Szálló, Grand Hotel – mindkét néven ismert a ma bérházként működő Miskolc, Széchenyi utca 33. szám alatti épület. Ennek történetét járja körbe ezen a héten Nagy Attila helytörténész, a Mit Miskolc Adhatott Blog szerkesztője.

Nem véletlen, hogy Miskolcot választották
A Miskolci Egyetem hét és fél évtizedes nehézipari múltja nagyban közrejátszott abban, hogy mellettünk döntött a Halms.

Újabb fogadóórát tart Tóth-Szántai József
A június 24-i fogadóórára tíz sorszámot osztanak ki június 16-án.