Kivételt képez ez alól:
- a házasságkötési szándék bejelentése,
- a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék bejelentése,
- az apai elismerő nyilatkozat megtétele,
- a halálesetek anyakönyvezése,
- a rendkívüli települési támogatás,
- a köztemetés iránti kérelem benyújtása, valamint
- a közfoglalkoztatotti jogviszony megszüntetésével és létesítésével összefüggő személyes ügyfélfogadás.
Ezen nyilatkozatok megtételére, a kérelmek benyújtására előzetes bejelentkezés alapján van lehetőség, és intézésükre a Városház tér 8. szám alatti ügyfélszolgálaton kerül sor, amelynek megközelítése csak a Városház tér felőli bejárat irányából lehetséges. A hivatal épületében ügyfelek nem tartózkodhatnak, kivéve, akik személyes ügyintézésre, előzetes időpont egyeztetést követően érkeznek. Őket a portaszolgálat az ügyintézővel történt egyeztetést követően az ügyintézés helyszínére kíséri. Várakozás a Városház tér 8. szám alatti épület belső udvarán, azaz nem zárt térben történhet.
Az ügyintézési lehetőség továbbra is biztosított mind postai küldemény, mind elektronikus beadvány formájában. A Miskolc, Városház tér 8. szám alatt gyűjtő ládát helyeztek ki, amelyen keresztül a beadványok személyesen is benyújthatóak.
A polgármesteri hivatal ügyfelei részére - ügytípustól függően - elektronikus ügyintézés indítására több módon is lehetőségük van:
- Adó ügyek tekintetében iFORM űrlapok rendszeresítésére került sor, amelyek az e-önkormányzati portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu) érhetőek el. Az önkormányzati portálon található nyomtatványok listája, valamint az adó ügyekhez tartozó ügyleírások megtalálhatóak honlapunkon (http://www.miskolc.hu), amelyek tartalmazzák az e-önkormányzati portálra történő átirányításra rendszeresített bannert, valamint külön menüpontban megtalálhatóak (https://www.miskolc.hu/varoshaza/adougyek/onkormanyzati-hivatali-portal-ugyinditas-adoegyenleg-lekerdezes-e-fizetes) az annak használatára vonatkozó tájékoztató anyagok.
- További ügykörök esetében elektronikus ügyindítás ÁNYK űrlap, vagy e-papír benyújtásával lehetséges, ezzel kapcsolatosan kérjük tisztelt ügyfeleinket, hogy tanulmányozzák a honlapunkon elérhető ügyleírásokat. Amennyiben az adott ügyleírás ÁNYK űrlap benyújtását határozza meg, úgy az külön pontban megtalálható az ügyleíráson belül, beküldése ÁNYK nyomtatványkitöltő program használatával lehetséges.
- E-papír szolgáltatás igénybevételével olyan ügyekben kezdeményezhető elektronikus ügyindítás, amelyek elektronikus benyújtását nem zárja ki jogszabály, valamint nincs rá rendszeresített elektronikus űrlap. Az e-papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu/) KAÜ bejelentkezést követően vehető igénybe, címzettként Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatát szükséges megjelölni.
A Polgármesteri Hivatal kollégái az 512-700 és512-800-as telefonszámokon továbbra is elérhetőek.