Ugrás a tartalomra

Több, jobb, sűrűbb – a tervek szerint így változna a miskolci tömegközlekedés október 14-től

minap.hu
Utoljára módosítva
2023. szeptember 26. kedd 13:49
A miskolci közgyűlés szeptember 28-i ülésén tárgyalja a Közlekedésszervező Osztály által kidolgozott menetrendfejlesztési javaslatot. A jelenlegi rendszer átalakítását a növekvő utasszámok és az egyre magasabb szolgáltatási szint iránti törekvés indokolja.
Fotó: Juhász Ákos

Sűrűbb villamosközlekedés

Munkanapokon reggel és a délután sűrítő villamosjáratok indulnának, az iskolák csengetési rendjéhez igazítottan, valamint a délutáni csúcsidőszak végén.

Visszatérő járatok

Munkanapokon újra közlekedne a 12-es autóbusz, valamint az egykori 2-es busz is, új 20A-s jelzéssel. A 20A-s járatok reggel és délelőtt odafelé, délután pedig visszafelé érintenék az Egyetemvárost, a 12-essel közösen 7-8 percenként indulnának az Egyetem és a belváros között, kiváltva ezzel a 22-es járatokat. Tanszünetben, hétvégén és esténként továbbra is az összevont 20-as járatokat lehetne igénybe venni az Egyetem és Miskolctapolca felé.

Változatlan formában visszatérnének a korábbi 30-as járatok, így az Avas II. üteméből újra közvetlenül elérhetővé válna a Tiszai pályaudvar, csatlakozást biztosítva az InterCity vonatokhoz. A 31-es járatok a munkanapi csúcsidőszakokban közlekednének, sűrítve a 30-as járatokat.

30

Rövidebb eljutási idő, új átszállásmentes kapcsolatok

Az Avas városközpont és a belváros között lerövidülne az eljutási idő, köszönhetően a sűrűbben járó 35-ös busznak, amelyekből minden második érintené az Avas városközpontot, reggel a belváros felé, délután pedig visszafelé.

Jelentősen több közvetlen busz közlekedne az Avas kilátó és a Repülőtér / Bosch között, reggel és délután is félóránként. Az eddigi 35R-essel megegyező útvonalon új, önálló számozással, 36-osként kellene ezeket a járatokat keresni a jövőben.

A 29-es vonal meghosszabbított útvonalon az Avas kilátótól a Hideg soron és a Győri kapun keresztül az Újgyőri főtérig körjáratként közlekedne, fordított irányban 39-es jelzéssel. Ezáltal újra lenne közlekedés a Hideg soron és az Avas jelentős részéről átszállásmentesen elérhetővé válnának a Nagyváthy utca környékén található iskolák, valamint a Győri kapuból az avasi középiskolák. Az Újgyőri főtér pedig kétféle irányban és összességében sűrűbben lenne elérhető. A reggeli időszakban sűrítő járatok is indulnának 29A-s jelzéssel az Újgyőri főtér – Vargahegy – Avas kilátó útvonalon, egyes járatok az Egyetemváros érintésével. Fontos változás lenne, hogy a Diósgyőri Kórház térségét a jövőben a 29-es helyett a 9-es buszok szolgálnák ki, ami gyorsítaná a 29-es és 39-es járatokat.

39

A 44-es vonal meghosszabbodna a Búza térig, délelőtt egyes járatai Görömbölyön a belváros felé érintenék a Lehár utca, Lavotta utca és Erzsébet királyné útja megállóhelyeket is, sűrítve a 4-es buszokat, illetve közvetlen eljutást biztosítanának a Centrumhoz.

Fejlesztések a kelet-nyugati autóbusztengelyen

A 21-es járatok meghosszabbított útvonalon Berekaljáig járnának, sűrűbben és a 101B-s járatokkal hangoltan, egész nap félóránként. 101B-s járatok a Kiss Ernő utca helyett az északi tehermentesítőn közlekednének. Megszűnne az 1B-s viszonylat, helyette az 1-es buszok gyakrabban és egyes esetekben Berekalja érintésével járnának munkanapokon.

A sűrűbb 21-esnek köszönhetően az Üveggyár térségének kiszolgálása jelentősen javulna (csúcsidőben 60 helyett 30, napközben 120 helyett 60 percenként), a Geró János utca, Wesselényi utca és Ernye bán utca megállóhelyeket pedig az új, 21G jelzésű a Szondi György utca és az Újgyőri főtér között közlekedő vonal szolgálná ki.

A meghosszabbított 21-es járatok – a 101B-s-hez hasonlóan – mindkét irányban a Könyves Kálmán utcán járnának majd, így nem érintenék az Irinyi utca megállót, helyette a LÁEV (kisvasút) és a Kandó Kálmán utca megállóhelyek lennének igénybevehetők, valamint a villamos közeli, Diósgyőri Gimnázium megállója.

Sűrűbb közlekedés Avason, Perecesen, Szirmán, Bodótetőn és Bábonyibércen

Hétköznap délelőtt a jelenlegi 60 helyett 30 percenként közlekednének a 3-as, 6-os, 32-es és 34-es járatok, a 11-esek pedig 60 helyett 40 percenként. A Jókai és Vologda lakótelepek környékén is duplájára nőne a járatok száma a délelőtti és koraesti órákban, hiszen az 1-es buszok mellett a 101B-s járatok is erre járnának. Napközben 1-es és 101B-s buszok, közösen 30 percenként közlekednének. 

Az északi tehermentesítőn a csúcsidőszakokban is javulna a szolgáltatás, az 54-es járatok egész délután 30 percenként járnának, az 1-essel hangoltan 15, reggel pedig 10 percenként.

Ha a képviselő-testület elfogadja a javaslatot, a város nagy részén jelentősen javulni fog a közösségi közlekedés a sűrűbb menetrendi kínálatnak köszönhetően. Új közlekedési kapcsolatok jöhetnének létre, melyek csökkentenék az átszállások számát és gyorsabb, versenyképesebb utazási időt eredményeznének.

A 2023.10.14-től bevezetni tervezett vonalhálózat (a közgyűlési előterjesztés szerint):

1V Tiszai pályaudvar – Felső-Majláth
1AV Tiszai pályaudvar – Diósgyőri Gimnázium
2V Tiszai pályaudvar – Újgyőri főtér

1 Tiszai pályaudvar – Majális-park (egyes járatok Berekalja érintésével)
3 Búza tér – Tiszai pályaudvar – Szirma
3A Repülőtér / Bosch – Búza tér – Tiszai pályaudvar – Martinkertváros, Berzsenyi Dániel utca
4 Búza tér – Görömböly
5 Felső-Majláth – Lillafüred
15 Felső-Majláth – Lillafüred – Ómassa
6 Újgyőri főtér – Pereces
7 Búza tér – Felsőzsolca
8 Repülőtér / Bosch – Tiszai pályaudvar – Hűtőház
9 Újgyőri főtér – Diósgyőri Kórház – Tokaji Ferenc utca
11 Búza tér – Bábonyibérc
12 Repülőtér/ Bosch – Egyetemváros
14 Repülőtér / Bosch – Hejőpark
16 Újgyőri főtér – Bányaüzem
19 Újgyőri főtér – Komlóstető
20 Repülőtér / Bosch – Búza tér – Miskolctapolca
20A Búza tér – Miskolctapolca
21 Tiszai pályaudvar – Üveggyár – Újgyőri főtér – Kandó K. u. – Berekalja
101B Szondi Gy. u. – Tiszai pályaudvar – Búza tér – Újgyőri főtér – Kandó K. u. – Berekalja
24 Repülőtér / Bosch – Búza tér – Középszer utca
28 Búza tér – Tampere városrész
29 Újgyőri főtér – Vargahegy – Avas kilátó – Hideg sor – Szent Anna tér – Újgyőri főtér (körjárat)
29A Újgyőri főtér – Vargahegy – Avas kilátó
39 Újgyőri főtér – Szent Anna tér – Hideg sor  – Avas kilátó – Vargahegy – Újgyőri főtér (körjárat)
30 Tiszai pályaudvar – Tapolcai elágazás – Avas városközpont – Avas kilátó
31 Tiszai pályaudvar – Avas városközpont – Avas kilátó
32 Avas kilátó – Búza tér – Gömöri pályaudvar
34 Avas kilátó – Bodótető
35 Avas kilátó – Centrum (egyes járatok az Avas városközpont érintésével)
36 Avas kilátó – Repülőtér / Bosch
43 Búza tér – Déli Ipari Park, Joyson
44 Búza tér – Auchan Dél áruház
45 Búza tér – Galamb József utca – Déli Ipari Park, Joyson  – Auchan Dél áruház
53 Majális-park – Vargahegy – Hejőpark – Déli Ipari Park, Joyson
54 Felső-Majláth – Repülőtér / Bosch
68 Újgyőri főtér – Bükkszentlászló
ZOO Felső-Majláth – Vadaspark (igényvezérelt járat)
900 Szondi Gy. u. – Tiszai pályaudvar – Búza tér – Avas kilátó – Egyetemi kollégiumok – Hejőpark – Búza tér – Szondi Gy. u. (körjárat) 
901 Felső-Majláth – Tiszai pályaudvar – Szondi Gy. u. (csak ebben az irányban közlekedik)
914 Repülőtér / Bosch – Búza tér – Hejőpark – Egyetemi kollégiumok – Miskolctapolca
935 Szondi Gy. u. – Búza tér – Avas kilátó (egyes járatok a Tiszai pályaudvar érintésével)

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!