Nehéz olyan menetrendet összeállítani, ami mindenkinek tetszene, ezt pontosan tudjuk. Egy-egy változtatás, finomítás érzékenyen érintheti az utazókat – nem véletlen tehát, hogy a márciusra várható módosítás már most, év elején vitákat szült. Ezért is kezdeményezett – újra – egyeztetést az MVK az utazókkal. A közlekedési társaság szeretné megtalálni a legjobb megoldást, így arra biztatják a miskolciakat, hogy mondják el, pontosabban: írják meg észrevételeiket, javaslataikat. Az MVK nincs könnyű helyzetben: a kormányzati elvonások, az előírt menetrendi változások érzékenyen érintették a közösségi közlekedést.
Kilenc témakörben írhatjuk meg véleményünket, ezek:
- a kelet-nyugati tengely északi ágán közlekedő autóbuszjáratok (1-1B, 7, 54) átszervezése
- a 21-es autóbuszvonal meghosszabbítása Berekaljáig
- az Avas és Szentpéteri kapu közötti állandó közvetlen kapcsolat létrehozása; a Gömöri pályaudvar térségét érintő közösségi közlekedési változások
- a Középszer kiszolgálásának módosítása
- a Hideg sor kiszolgálása, az Avas III. ütem és a belváros nyugati részének gyors kapcsolata
- a 14-es autóbuszvonal egyes járatainak meghosszabbítása az Egyetemvárosig, 14E jelzéssel
- Görömböly, az Auchan Dél áruház és Szirma hálózati kapcsolatainak javítása
- a 16-os autóbuszvonal lerövidítése az Erdőgazdaságig
- további garázsmeneti útvonalak meghirdetése
Eddig 399
Keddig egy híján négyszáz javaslat, észrevétel érkezett – érdeklődésünkre ezt a tájékoztatást adta a miskolci közlekedési vállalat. A legtöbb észrevételt (a beérkezett javaslatok mintegy 60 százalékát) az 1-1B, 7-es és 54-es autóbuszjáratok átszervezésével kapcsolatban tették az utasok. Minden tizedik javaslat vonatkozott eddig arra, hogy a 21-es autóbuszvonalat hosszabbítsák meg Berekaljáig.
Nem kell átszállni
Néhány, jellemző vélemény a beérkezett javaslatokból:
„Az nagyon jó lenne, ha a 7-est meghosszabbítanák, mert a férjem Felsőzsolcára jár nap mint nap, és nem kellene átszállnia”.
„Az 54-es busznak ez esetben be kell térnie a Búza térre is, a nagyobb piac és a jobb/több átszállási kapcsolat biztosítása miatt is.”
„Tervezetüket olvasva javaslom, hogy a 101B-s és a 21-es busz is érintse Felső-Majlátot. Szerencsés lenne garantált csatlakozási lehetőséget, esetleg fix indulási időket meghatározni egyes megállókból.”
Az MVK-nál folyamatosan dolgozzák fel az észrevételeket, figyelembe veszik és igazodnak is a menetrendi és vonalhálózati módosítással kapcsolatos kérésekhez.
A véleményeket, ötleteket egészen január 15-éig, tehát jövő hét péntekig várják az MVK Zrt. honlapján a Társadalmi egyeztetés menüpontban.
Rövid időn belül másodszor
Az MVK először nyáron invitálta társadalmi egyeztetésre az utazóközönséget, azzal a céllal, hogy olyan vonalhálózatot és menetrendet tudjon bevezetni – a rendelkezésre álló finanszírozási források figyelembevétele mellett –, amelyek már rövid távon javítják a közösségi közlekedési szolgáltatás színvonalát a város minden területén. A szeptember elsején bevezetett változtatásoknak pozitív volt a visszhangja, elég csak a 101B-s autóbuszjáratok útvonalának és menetrendjének módosítására gondolni, de az 1A-s villamosviszonylat bevezetése, és ezzel párhuzamosan a villamosok menetrendjének módosítása is sok helyeslést váltott ki.
Menetrendi változások a veszélyhelyzetben
A szeptemberi menetrendi változások után, novembertől aztán további menetrendi változásokat kellett bevezetni a kormány veszélyhelyzet miatti intézkedései miatt. Csúcsidőszakban sűrítették a járatokat, ezzel párhuzamosan csökkent az éjszakai járatok száma a kijárási korlátozás, majd tilalom miatt. És a Miskolci Egyetem áttérése az online oktatásra szintén azt eredményezte, hogy mérsékelték az Egyetemvárost érintő járatok számát.