Ugrás a tartalomra

Az SEG Automotive magyar tesztelői csapata új kihívások elé néz

Létrehozva
A globális autóipari beszállító SEG Automotive magyar telephelye elsősorban az indítómotorok és generátorok költséghatékony gyártásáról ismert. De 2003 óta – amikor is megnyílt az üzletág gyára Miskolcon - sok minden megváltozott, és egy rendkívül kompetens mérnöki csapatot épített fel a helyi menedzsment.
Kép

Kezdetben elsősorban az alkalmazásfejlesztésre, később pedig a tesztelésre összpontosítottak – a meglévő termékeket az adott ügyfélprojekt igényeihez igazították. De ahogy szakértelmük és tapasztalatuk egyre nőtt, úgy nőtt a szerepük is a globális mérnöki és tesztelési hálózatban.

Ezek után 2019-ben megkezdődött a hagyományos 12V-os üzletág feladatainak áthozatala Stuttgartból Miskolcra. – A magyar mérnöki csapat teljes mértékben alkalmasnak bizonyult arra, hogy globális indítómotor- és generátor-üzletágunk mérnöki tevékenységét átvegye – ami lehetővé teszi számunkra, hogy gyakorlatilag teljes stuttgarti kapacitásunkat az elektromobilitással kapcsolatos témáknak szenteljük – mondta Rüdiger Benz, a globális mérnöki részleg vezető alelnöke.

Ami azonban talán nem ismert, hogy a magyar tesztelő csapat is jelentősen hozzájárul a BRM 2.8 platform sorozatgyártásra való felkészítéséhez.

– Egy kis miskolci csapat már 2016-ban elkezdte támogatni a BRM-termékfejlesztésünket – emelte ki Rüdiger Benz. – Különösen az elmúlt két évben nagyban hozzájárultak ahhoz a magyar kollégák, hogy a német kollégákkal közösen tesztelési módszereket és berendezéseket fejlesszenek ki a 2. generációs BRM-inverterek validálásához – tette hozzá.

A BRM a hagyományos belső égésű motorokat 48V-os „lágy” (mild) hibridekké változtatja, így akár 15% megtakarítást jelent üzemanyagban és CO2-kibocsátásban is.  Az EU már elismerte a BRM-et ökoinnovációként, így a járműgyártók majdnem 2g CO2/km értékű kiegészítő CO2 credit-et kaphatnak járművenként.  Mindössze a hagyományos 12 Voltos generátort kell egy erős, 48 Voltos indítógenerátorral, azaz az SEG Automotive által gyártott BRM berendezéssel helyettesíteni. Ehhez csak kisebb és relatíve alacsony költségigényű átalakításra van szükség. A 48 Voltos BRM olyan hibrid funkciókat kínál, mint például fékenergia-visszatáplálás, elektromos nyomaték rásegítés, terhelési pont optimalizálás, és rendkívül gyors start-stop motorindítások. Emellett a nagyobb elektromos kapacitás nagyobb áramfelvételű fogyasztók vagy biztonsági berendezések használatát is lehetővé teszi.

Új kihívások közös meghódítása

A második generációs BRM teljes egészében az SEG Automotive saját terméke. Az elektromos gép, az inverter hardver és szoftver mind-mind házon belül lett megtervezve és gyártva. A minőséget és megbízhatóságot szigorú előírások és élettartam tesztek garantálják. Ugyanakkor az elektronikus alkatrészek tesztelése összetettebb feladat, mint a tisztán elektromechanikus berendezéseké, például az indítómotoroké.

Ezek a tesztek speciális berendezéseket igényelnek, amik a piacon nem kaphatók, így egyértelművé vált a szükséges egy egyedi tesztberendezés elkészítése. Költséghatékonyságot szem előtt tartva egyértelmű volt, hogy külső beszállító nem jöhet szóba.

Azonban az SEG Automotive nemzetközi tesztelési hálózata hatalmas tudással rendelkezik. A magyarországi és stuttgarti kollégák a tudásukat és tapasztalataikat egyesítve közösen tervezték és építették meg saját 5 fázisú inverter tartóssági teszt gépüket rendkívül költséghatékonyan, és mindössze 6 hónap alatt. 2021-ben több mint 2000 órán át tartó 24/7 tartóssági teszteken bizonyította minőségét – és nagyban hozzájárult a BRM 2.8 inverter kialakításának validálásához. Így az SEG Automotive – ügyfeleivel együtt – biztos lehet abban, hogy a BRM 2.8 elég robusztus és tartós lesz ahhoz, hogy megfeleljen a modern járművek növekvő követelményeinek.

– Még ha tudjuk is, hogy mire képesek a magyar, a stuttgarti és a világ minden táján dolgozó kollégáink, ez akkor is egyszerűen elképesztő teljesítmény – mondta Dieter Eppinger, a tesztelési és laboratóriumi részleg vezetője. – Tétovázás nélkül mertük vállalni ezt a kihívást, az alapoktól kezdve saját berendezéseket építettünk, jelentős költségeket takarítottunk meg – és eredményeket értünk el. És természetesen az ebben a projektben szerzett tudás és tesztelési know-how közvetlenül átültethető a nagyfeszültségű alkalmazásokba is – amelyhez jelenleg is bővítjük tesztelési erőforrásainkat.

Az SEG Automotive vállalatról

Az SEG Automotive története szorosan összefügg az autózás történetével. Az indítómotorokat és generátorokat gyártó, BOSCH részlegből 2018-ban alakult társaság több mint egy évszázados járműipari innovációt tudhat maga mögött, az indítómotoroktól, a generátorokon és a start-stop rendszeren át a lágy (mild) hibrid megoldásokig. Az SEG Automotive jelentősen hozzájárul a klímavédelemhez a járművek szennyezőanyag-kibocsátásának csökkentése révén, motortípustól függetlenül: az innováció iránti szenvedély által fűtve, a társaság megoldásai elősegítik a hatékonyabb belsőégésű motorokra, 48 voltos hibrid motorokra és teljesen elektromos hajtásokra történő áttérést.

Világszerte minden gyári beszállító az SEG Automotive globális gyártóhálózatára támaszkodik, amely nagy teljesítményű, tartós és versenyképes termékeket és megoldásokat kínál személy- és haszongépjárművekhez egyaránt, világszerte egységes minőségi szabványok betartása mellett. A stabil globális jelenlétet a több mint 7 000 munkavállalóból álló, sokszínű kulturális háttérrel rendelkező, nemzetközi csapat biztosítja, a világ járműiparának legfontosabb piacaként számon tartott 14 országban.

A Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft.

A mintegy 100 éves múltra visszatekintő indítómotorok és generátorok üzletág 2003 óta van jelen Miskolcon. A vállalat autóipari termékek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik.

A folyamatos fejlődés eredményeként a legyártott termékek, és ezzel párhuzamosan a munkavállalók száma folyamatosan nőtt, a vállalat a régió egyik legfontosabb munkáltatójává vált.

A fejlesztési csoport az önindítók és generátorok fejlesztésén túl közreműködik a BRM, azaz a Boost Recuperation Machine fejlesztésében is.

Ez is érdekelhet

A jogász válaszol: Munkavállalói (dolgozói) felmondás
Gazdaság
Miskolci olvasónk határozott idejű munkajogviszonyát felmondással szeretné megszüntetni. Kérdezi, hogy milyen lehetőségei vannak erre?
Autóipari szereplők az átalakulás korában
GazdaságMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Első alkalommal szervezte meg a BOKIK Észak-Magyarországi Autóipari Klasztere a Drive Brunch elnevezésű eseményt, amit csütörtökön tartottak meg a Népkerti Vigadóban.
További beruházásokra van szükség a miskolciak szerint a város fejlődéséhez
GazdaságMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Derül ki a BOKIK májusi, 500 fő megkérdezésén alapuló reprezentatív közvélemény-kutatásából.
Meglepő helyen tűnt fel a Miskolcra látogató Kemény Dénes
GazdaságMiskolcSport
A magyar vízilabda-válogatott egykori szövetségi kapitányával szerda délelőtt a BOKIK székházában találkozhattak az érdeklődő cégvezetők.