Kiemelték: csokimikulásokból még mindig a klasszikus tejes változat a legnépszerűbb, de az étcsokis verzió aránya növekszik; az üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások részaránya a piacon kisebb.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatására hivatkozva közölték, hogy Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. A kamara tapasztalatai szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán - ilyen a csokinyúl is; még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni a szezon idején.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a csokimikulások gyártásához felhasznált alapanyagoknál - mint szinte minden területen - jelentős áremelkedés tapasztalható, különösen a kakaóbabnál és a cukornál. A kakaóbabra az aszály is erősen hatott, kevesebb lett a termés - fűzték hozzá. A NAK arra is kitért: a vásárlói szokások évek óta változnak, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, másrészt a funkcionális élelmiszerek, cukormentes termékek iránti kereslet élénkülésében mutatkozik meg.
Közel 8 millió darab Mikulás-csoki fogy évente
Ez is érdekelhet
Közös gondolatok a szolgáltatások erejéről
A BOKIK szolgáltatási tagozatának keddi ülésén a vállalkozók közösen keresték a válaszokat a piac kihívásaira.
Extra munkahelyek, új modellek – európai autóipari fellegvár lesz a magyar város
Jelentős fejlesztés jöhet a Mercedesnél.
Többezres leépítést jelentett be a világ legnagyobb autóipari beszállítója
Súlyosan megszenvedték az ipart sújtó válságot.
Jövőbe mutató tudás: új tanév indult a BorsodChem duális programjában
Csaknem harminc középiskolás és egyetemi hallgató kezdhette meg szakmai tanulmányait a vállalatnál, amely a térség egyik legjelentősebb ipari és munkaerőpiaci szereplőjeként hosszú távon is elkötelezett az utánpótlás-nevelés mellett.