„Sürgősen javítanunk kell versenyképességünket a mobilitási szektorban, és hosszú távon tovább kell csökkenteni költségeinket. Minden tőlünk telhetőt megteszünk ennek elérése érdekében” – mondta Stefan Grosch, a Bosch ügyvezető igazgatója.
A vállalatcsoport csütörtökön bejelentette: 2030-ig további 13 ezer munkahelyet szüntet meg, főként a Mobility divízió németországi telephelyein.
Az újabb leépítést az IG Metall nevű szakszervezet elutasítja. A szervezet szerint a Bosch nem csak eljátszotta az emberek bizalmát, de több régióban is pusztítást okozott társadalmi szinten.
„Kétségtelen, hogy a német és európai autóipar és beszállítói ipar helyzete nagyon feszült” – nyilatkozta Frank Sell, a mobilitási divízió üzemi tanácsának elnöke.
A világ legnagyobb autóipari beszállítója súlyosan megszenvedte az ipart sújtó válságot, a cég 2023 óta kezdett el létszámot csökkenteni – idézte fel a Magyar Hang. A Bosch 2022-ben nyitotta meg a Budapest Innovációs Kampuszt, ami közel 70 milliárd forintos beruházásból jött létre, Miskolcon pedig 54 milliárd forintból alakítottak ki új raktárt és elosztó bázist, válaszolva ezzel a megnövekedett raktározási és elosztási igényekre.
A német multi már néhány héttel ezelőtt is jelentett be létszámcsökkentést, két németországi telephelyet zárnak be, de részben Miskolcra helyezik át a termelést. Lapunk elsőként számolt be arról, hogy a két német telephelyről a borsodi vármegyeszékhelyre költöztetik át a gyártást.
Mint írták, a Bosch csoport Power Tools (elektromos kéziszerszámok) üzletága a sebnitzi és leinfeldeni gyáraiban fokozatosan megszünteti a termelést 2026 végéig. Számos alternatívát vizsgáltak, azonban az erőfeszítések ellenére sem sikerült életképes üzleti modellt kidolgozni – így került a képbe Miskolc, ahol már javában tart a felkészülés a bővülésre.