Ugrás a tartalomra

Miskolci morzsapartin készült az év fotója az Európai Hulladékcsökkentési Hétre

Létrehozva
A tavalyi év után idén ismét megnyerte a MiReHu az Európai Hulladékcsökkentési Hét (EWWR) fotópályázatát. A díjnyertes kép az EWWR közösségimédia-csatornáinak és weboldalának új borítóképeként fog megjelenni.
Kép
A díjnyertes fotó. Forrás: MiReHu Nonprofit Kft.

Az EWWR a legnagyobb európai kampány, amely a hulladékmegelőzés fontosságára hívja fel a figyelmet. A 2024-es év kiemelt témája az ételpazarlás megelőzése volt, amelyhez kapcsolódóan a társaság számos kreatív és szemléletformáló akciót szervezett a „Mentés másként” kampánya keretében.

A kampány a társadalom minden rétegéhez szólt: családokhoz, vállalkozásokhoz és intézményekhez egyaránt. Több program a közösség erejét mozgósította, amelyben a MiReHu csapata is példát mutatott: a „ReFood Court” élelmiszermentő szigetek kialakításával a megmaradt, de még fogyasztható élelmiszerek megosztását tette lehetővé és ösztönözte, a „Morzsaparti” kampány során a közösségeket a megmaradt ételeik megosztására ösztönözte. A díjnyertes fotó is egy ilyen céges „Morzsapartin” készült.

A program egyik különlegessége az „Elpazarolt ételeink” fotópályázat volt, amelyre közel 200 alkotás érkezett. A beérkezett művek alapján készült el a „Sokkollázs” totemoszlop, amely vizuálisan hívta fel a figyelmet az élelmiszerpazarlás problémájára.

A kampány elemei közel 900 ezer megtekintést értek el a közösségi médiában, személyesen pedig közel 5 ezer ember találkozott figyelemfelhívó installációkkal, edukációs eszközökkel és eseményekkel, amelyek az élelmiszerpazarlás, az ültetés jelentősége és a biohulladék útjának bemutatása köré szerveződtek – utóbbi a MOHU Zrt. eszközei segítségével. A személyes kitelepülések és események közel 500 közvetlen párbeszédet eredményeztek az élelmiszerpazarlásról.

– A MiReHu Nonprofit Kft. kiemelt figyelmet fordított a gyermekek oktatására és a jövő generációjának szemléletformálására. A NÉBIH támogatásával a munkatársak „Maradék nélkül” nagyköveti képzést kaptak, a hibrid edukációs programokon pedig közel 100 gyerek vett részt a MiReHu telephelyén – írták közleményükben.

Hozzátették: a vendéglátóipar számára indított „Felét a Feléért” kampány is sikeresnek bizonyult. Számos étterem és cukrászda csatlakozott, köztük a Hotel Palota Lillafüred, amely azóta is napi szinten segíti vendégeit a pazarlás csökkentésében.

Nagy sikert aratott a fagyasztást népszerűsítő, a közönségkorcsolyán megvalósított élelmiszermentő akció is, amely során jelentős mennyiségű tartós élelmiszert gyűjtöttek össze, amelyet rászoruló családok számára juttattak el.

 

Ez is érdekelhet

Derült, napos, száraz idő várható vasárnap
Környezet
Tipikus nyári vasárnapban lehet részünk, még a szél is lecsendesül.
Derült, száraz, napos idő várható ezen a nyári csütörtökön
Környezet
A napsütés mellett helyenként megélénkülhet a szél a keleti országrészben.
Pünkösdhétfőn visszatér a napsütéses idő
Környezet
Egyre nagyobb területen csökken a felhőzet, délután már nagyrészt napos időre számíthatunk.
Csütörtökön életbe lépett a nyár első hőségriadója
Környezet
Vasárnap éjfélig másodfokú hőségriasztást rendelt el az országos tisztifőorvos.