Ugrás a tartalomra

A Mi Hazánk sem kér a vonalbezárásokból, érthetetlennek tartják a kormány döntését

Létrehozva
A párt politikusa szerint "felmerül a szándékosság is" a döntésben.

Mint ismert, az ország tíz regionális vasútvonalán szüntette meg a személyvonatok közlekedését a MÁV augusztus 1-jén, ennek lett az egyik áldozata a Nyékládházát Tiszaújvárossal összekötő szakasz is.

Szajlai János, a Mi Hazánk Mozgalom választókerületi elnöke "érthetetlennek" tartja az intézkedést.

- Ez egy villamosított vasútvonal, ahol a teherforgalom folyamatos, tehát nem az elavult BZ típusú motorvonatok miatt kell ezen a vonalon a - többek között Hejőkeresztúron is megálló - vonatokat buszokkal helyettesíteni - írta lapunkhoz hétfőn eljuttatott közleményében az ellenzéki politikus.

A vonatpótló autóbuszokról úgy fogalmazott, hogy "életszerűtlen időpontokban" indulnak és érkeznek. Véleménye szerint "felmerül a szándékosság is".

A Mi Hazánk szerint az egyetlen elfogadható további intézkedés a személyvonat-közlekedés azonnali visszaállítása a Nyékládháza-Tiszaújváros vonalon.

- Elvárjuk továbbá, hogy a menetrendek kialakításánál - széleskörű igényfelmérés után - vegyék figyelembe a dolgozni, tanulni járó emberek esetleges kéréseit - zárul a közlemény.

A vonalbezárások másnapján a Velünk a Város frakció is tiltakozott a döntés ellen, Szarka Dénes (Jobbik-Konzervatívok) frakcióvezető-helyettes és Bazin Levente (MSZP) önkormányzati képviselő felhívta arra a figyelmet, hogy az említett vasútvonal bezárása "több száz embert érint hátrányosan", hiszen sokan járnak dolgozni a megyeszékhelyről Tiszaújvárosba, és vissza.

Úgy vélekedtek, hogy "a kormány mostohagyerekként kezeli Miskolcot", hiszen míg Debrecennek százmilliárdos nagyságrendű állami támogatást nyújt, addig a borsodi vármegyeszékhelyet egyre inkább a leszakadó régiók közé taszítja.

Kifejezték a frakció azon követelését is, hogy a kormány a nyugat- és közép-európai trendeket követve javítsa és fejlessze a vasúti közlekedés színvonalát, bezárás helyett pedig nyisson meg új vonalakat és sűrítse a járatokat.

Nagy-Korsa Judit, a Demokratikus Koalíció (DK) megyei képviselője szerint pedig a MÁV az összeomlás szélén áll, a vonatok leállítása sok megyei településen lehetetlenné teszi, hogy az ott lakók időben elérjenek a munkába, az iskolákba. A politikus úgy látja, a kormánynak nemcsak az emberek jóléte, de a jólléte sem fontos.

A vasúttársaság korábban közölte, hogy a bezárt vonalakon vonathelyettesítő autóbuszok közlekednek. Úgy fogalmaztak, „az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé utasainknak”.

(A külső kép illusztráció)

Ez is érdekelhet

Itt a második lépcső: nyári menetrendjét is javítja az MVK
Miskolc
Június 21-étől több a villamos és több buszjárat is gyakrabban jár, de új viszonylat is indul 20B jelzéssel.
Az első orvosi eszköz kipipálva a város vezetőinek támogatásával
Miskolc
Egy őssejtfagyasztó szekrény, valamint egy lamináris box megvásárlására indított gyűjtést a Supersum Közhasznú Alapítvány – előbbit már meg tudják vásárolni, köszönhetően annak is, hogy Miskolc polgármestere és alpolgármesterei tiszteletdíjuk egy jelentős részét felajánlották a jó ügy érdekében.
Így nő ki a földből a Szent István téri társasház
Miskolc
A beruházó cég illetékese szerint a következő időszakban havonta egy szintet emelkedik majd az épülő komplexum.
Görömbölyi Kuruc Vigasság
Miskolcikum lett a miskolc-görömbölyi pincesor
MiskolcKultúraÉletmód
A keddi bizottsági ülésen egyhangú támogatással a Miskolc Települési Értéktárba az épített környezet, kulturális örökség szakterület kategóriában lett nevesítve és bejegyezve a görömbölyi pincesor.