A bolti kiskereskedők visszavételi kötelezettségével kapcsolatban fontos különbséget tenni a hagyományos üzletekben és az online módon történt vásárlások között.
A hagyományos üzletekben való vásárlások esetén a kereskedőknek nincs törvényi kötelezettségük a hibátlan termékek visszavételére. Ez azt jelenti, hogy nem kötelesek visszavenni a terméket csak azért, mert a vásárlónak nem tetszik vagy meggondolta magát. Közkeletű tévedés, mely szerint van olyan szabály, mely 3 napon belüli kötelező visszavételt írna elő. Hibátlan termék esetében, ilyen szabály nincs. Elmondható, hogy egyes üzletek, önként vállalhatják a termékek visszavételét, általában 15-30 napos időtartamon belül. Továbbá, sok kereskedő rugalmasan kezeli a visszavételi kéréseket a vásárlói elégedettség érdekében. De ezek nem jogszabályon, hanem a kereskedők üzletpolitikáján alapulnak.
Vannak esetek, amikor a kereskedő köteles visszavenni a terméket. A kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkeknél, ha a hibát 3 munkanapon belül jelzik, a kereskedő köteles cserélni a terméket. Vagyis nem a vételárat kell ilyenkor visszafizetni, hanem a 3 munkanapon belül visszavitt hibás tartós terméket ki kell cserélni.
Az internetes vásárlásokra vonatkozó szabályok jelentősen eltérnek ettől. A fogyasztókat 14 napos elállási jog illeti meg. Ez azt jelenti, hogy a vásárló 14 napon belül, indoklás nélkül visszaküldheti a terméket és visszakaphatja a vételárat, és a szállítás költségét. Csak a visszaküldés költsége terheli a fogyasztót.
Összességében elmondható, hogy a bolti kiskereskedők visszavételi kötelezettsége korlátozott, és főként a hibás termékekre, valamint az online vásárlásokra vonatkozik. A hagyományos üzletekben történő vásárlások esetén a visszavétel gyakran a kereskedő önkéntes döntésén múlik.