Ugrás a tartalomra

Elkezdődött az arnóti körforgalom átépítése

Létrehozva
Az M30 autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatt kialakult torlódások enyhítése érdekében, az Építési és Közlekedési Minisztérium megkezdte az Arnót és Felsőzsolca közötti körforgalomban tervezett ideiglenes forgalomtechnikai beavatkozásokat.
Kép
Átszervezik a forgalmat az M30-as javításának idejére. Fotó: MTI

Lázár János építési és közlekedési miniszter február közepén, a Szikszón tartott lakossági fórumon tett ígéretet arra, hogy a körforgalomban tervezett ideiglenes forgalomtechnikai és geometriai beavatkozások csökkentik a torlódásokat és mérsékelik a forgalmi fennakadásokat. Ennek első lépéseként a szakemberek kiépítik a munkák első ütemének elvégzéséhez szükséges forgalmi terelési rendet: március 1-én (szombaton) a körforgalom belső szigeténél és a körforgalom Szikszói ágán dolgoznak, majd március 2-án (vasárnap) a területelőkészítési és bontási munkák kezdődnek el. 

A munkálatok a jelenlegi forgalmat érdemben nem korlátozzák, de a terelés nagyobb odafigyelést igényel az ott közlekedőktől a munkagépek és a munkát végzők -időszakos, eseti- mozgása miatt. Ezt követően ütemezetten történik a forgalomterelés kiépítése és az építési munkák megvalósítása.

Mint ismert, a 2021 októberében átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza megsüllyedt, ezért 2024 februárjában le kellett zárni azt. A forgalom a környező alacsonyabb rendű utakra, így a 3. sz. főút arnóti részszakaszára, illetve az Arnóti út, a 3. sz. főút és a 37. sz. főút találkozásánál található, ún. arnóti körforgalomra terelődött. A fokozottabb terhelés veszélyes közlekedési helyzeteket és hosszú várakozási időt eredményezett az itt élők, illetve az áthaladók számára. 

Ennek enyhítése érdekében az Építési és Közlekedési Minisztérium saját forrásból avatkozik be az arnóti körforgalomban, mely várhatóan felgyorsítja majd a forgalmat, növelve ezzel a csomópont kapacitását, áteresztő képességét. 

A M30-as autópályán keletkezett hiba a tervezési és kivitelezési munkálatokat végző – a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG AG alkotta – STR M30 Konzorcium felelőssége, a javítás költségeit - mintegy 5 milliárd forintot – is a Strabagnak kell viselnie - áll az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményében.

 

 

 

Ez is érdekelhet

Jégcsarnok
Pályaválasztói jogot cseréltek
MiskolcSport
Rövid időn belül immáron harmadszor változik a DVTK Jegesmedvék Erste ligás hokicsapata fellépésének helyszíne, vagy kezdési időpontja.
Eperjes Károly
A szent és szabad művészet lesz a vendég a TTH-ban
MiskolcKultúraSzabadidő
„Az igazat mondd, ne csak a valódit” című zenés irodalmi esttel vendégszerepel Eperjes Károly Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész és Négyessy Katalin gordonkaművész november harmadikán Miskolcon a Tudomány és Technika Háza színpadán.
Képgaléria
1956-os megemlékezés a Petőfi téren
Tóth-Szántai József: 1956 lángja nem aludhat ki!
Miskolc
Miskolc első embere október 23-ai beszédében, a Petőfi téren arra hívta fel a figyelmet, hogy 1956-ra emlékezve nemcsak a mártírokra, hanem az egész nemzet szenvedésére emlékezünk kell.
A modernkori festő ecsete az AI
MiskolcKultúraTudomány
Malejkó Benjámin miskolci alkotó két éve fedezte fel a mesterséges intelligencia művészi oldalát. Ma már több mint 159 ezren követik naponta, ahogy a digitális technológia és az emberi lélek találkozásából új képi világ születik.