Az olyan jól ismert autómárkák, mint amilyen az Audi, a Renault, a Volkswagen, a Honda, a Toyota, a Suzuki és a Škoda, mindennapjaink részei. Ám szeptember 19. és 21. között ezek a márkák egy egészen új szerepben tűnnek fel Miskolc szívében: a III. Miskolci Piknik keretében megrendezett Márkák Randevúja során egy teljesen más kontextusban találkozhatunk velük – egy sokkal közvetlenebb, fesztelenebb formában.
Ahol a vas nemcsak gép, hanem élmény
A Márkák Randevúja nem egy klasszikus autós rendezvény – tájékoztatták lapunkat a szervezők, hozzátéve: nem kipolírozott csarnokokban, nem szűkre szabott próbakörök között zajlik – hanem a városban, emberek között, ott, ahol a hétköznapjainkat éljük. Az ötletgazda, Gerevich Dominik, a Circle of Motorsports egyik alapítója, éppen ezt a formalitást akarta levetkőztetni, amikor megálmodta ezt a márkafüggetlen autós találkozót.
A cél egyszerű: hozzuk közelebb az új autók világát azokhoz, akik valóban használják őket, de sokszor idegenül érzik magukat a szalonok steril környezetében.
A Miskolci Piknik barátságos közege pedig tökéletes terep ehhez: sétálva nézelődhetünk, kérdezhetünk, kipróbálhatjuk a legújabb modelleket – mindezt nyomás, sales-taktikák és feszengés nélkül.
A Piknik új dimenziója négy keréken
Miközben a Miskolci Piknik a gasztronómiáról, a zenéről és a városi közösségi életről szól, a Márkák Randevúja egy új, izgalmas réteggel gazdagítja a programot. Nem külön eseményként jelenik meg, hanem természetesen simul bele a Piknik szövetébe – mintha mindig is ott lett volna a kézműves hamburgerek, chill DJ-k és látványfőzések között egy-két makulátlan új autó, amit nyugodtan körbejárhatunk.
Az importőrök a legfrissebb modelljeiket hozzák el, a szakértők pedig nem eladni, hanem beszélgetni jönnek. Ez a fajta emberközpontúság az egész Piknik egyik alapfilozófiája – itt most az autóipar is ehhez alkalmazkodik.
Egy kezdeményezés, ami messzire gurulhat
A Márkák Randevúja nem csak egyszeri ötlet. Gerevich Dominik és édesapja, Gerevich Ferenc hosszabb távra terveznek: szeretnék, ha ebből országos mozgalom születne, és a jövőben más városokban is hasonló, emberibb arcát mutathatná meg az autóvásárlás világa. Ha a miskolci debütálás sikeres lesz, akár minden megyeszékhelyen találkozhatunk majd ilyen formában az autómárkákkal – lazán, nyitottan, őszintén.
A koncepció nem áll messze attól, amit a Circle of Motorsports a közösségi média felületein is képvisel: újragondolni az autós és motorsport-kultúrát, és közelebb hozni a technikát azokhoz, akik szeretik, de nem rajonganak érte hivalkodva.
Ha Piknik, akkor élmény – akár motorháztetővel is
A Miskolci Piknik minden évben más arcát mutatja, de egy valami állandó: mindig képes új élményt adni a városlakóknak. Idén az autók is beállnak a sorba – és nem feszengve, hanem pont úgy, ahogy az egész rendezvény történik: lazán, emberközelien, nyitottan.
Akár régóta nézegetsz egy új modellt, akár csak kíváncsi vagy, mit tud a mai autópiac, a Márkák Randevúja garantáltan jó megálló lesz a sétád során. Egy újabb apropó, hogy ne csak a városban legyél jelen – hanem a városban élj is.