Ugrás a tartalomra

"Jóféle" ország: Borat szlogenével reklámozza magát Kazahsztán

Létrehozva
Az első film után kiborult a kazah kormány, a másodikra turisztikai kampányt építettek.

2006-ban, amikor kijött az első film, a kazah kormány újsághirdetésekben próbálta bizonygatni, hogy Kazahsztán nem olyan, mint ahogy Borat szemszögéből láthatjuk: nem bunkó, nőgyűlölő, antiszemita, homofób, és úgy általában nem ragadt le a középkorban. Az akkori reklámkampányt Nurszultan Nazarbajev kazah elnök amerikai látogatásához igazították, és természetesen az országimázs erősítéseként jelent meg az a fotó is, amelyen kezet fog a regnáló amnerikai elnökkel, George W. Bushsal.

Tizennégy évvel és egy újabb Borat-bemutatóval később a kazah kormány már egészen más taktikát választott, és a mentegetőzés helyett inkább magáévá tette a címszereplő szállóigévé lett jelzőjét, és turisztikai kampányt épített arra, hogy Kazahsztán jóféle, azaz very nice.

Ez is érdekelhet

Robbanás történt egy tömbházban Bukarestben. Maszol.ro
Halálos áldozatokkal járó súlyos gázrobbanás szakította ki egy bukaresti panelház falait
VilágBulvárHavaria
Rendkívüli erejű gázrobbanás szakította ki pénteken egy többemeletes bukaresti lakóépület sarkát, a katasztrófavédelem közlése szerint három ember életét vesztette, és 15-en kerültek kórházba, többen súlyos állapotban.
Trump-Putyin találkozó Budapesten
Világ
A háború lezárásáról a magyar fővárosban tárgyalhat a két ország vezetője.
Napi 13 óra (!) munka? Egy európai országban bevezethetik
Világ
Ezután nem gyulladnak görögtüzek a munkavállalóknál.