Ugrás a tartalomra

"Jóféle" ország: Borat szlogenével reklámozza magát Kazahsztán

Létrehozva
Az első film után kiborult a kazah kormány, a másodikra turisztikai kampányt építettek.

2006-ban, amikor kijött az első film, a kazah kormány újsághirdetésekben próbálta bizonygatni, hogy Kazahsztán nem olyan, mint ahogy Borat szemszögéből láthatjuk: nem bunkó, nőgyűlölő, antiszemita, homofób, és úgy általában nem ragadt le a középkorban. Az akkori reklámkampányt Nurszultan Nazarbajev kazah elnök amerikai látogatásához igazították, és természetesen az országimázs erősítéseként jelent meg az a fotó is, amelyen kezet fog a regnáló amnerikai elnökkel, George W. Bushsal.

Tizennégy évvel és egy újabb Borat-bemutatóval később a kazah kormány már egészen más taktikát választott, és a mentegetőzés helyett inkább magáévá tette a címszereplő szállóigévé lett jelzőjét, és turisztikai kampányt épített arra, hogy Kazahsztán jóféle, azaz very nice.

Ez is érdekelhet

Leó pápa testvériséget, befogadást, megbékélést sürgetett pünkösdkor
VilágEgyház
A kölcsönös félelmek, előítéletek, megosztottság leküzdését, testvériséget és megbékélést sürgetett a társadalomban és a népek között XIV. Leó pápa.
Csíksomlyói búcsú - György Alfréd: legyünk reményhordozók!
VilágEgyház
A csíksomlyói Szűz Mária arra kéri híveit: tanítsák meg gyermekeiket is "imára kulcsolt kézzel élni", mert az imádság a remény kapuja.
Miskolc is bemutatkozott a testvérváros-fesztiválon Katowicében
VilágKultúraSzabadidő
A Bükk városának gasztronómiai kínálata a nagyszínpadon mutatkozott be az 5. „United by Bread” Kenyér Ünnepen Lengyelországban.
Erdélyi árvíz
A víz levonulóban, az emberi tragédiák maradnak
VilágHavaria
Sok nagyborosnyói árvízkárosultnak szó szerint semmije sem maradt, adományokkal segíthetünk.