Ugrás a tartalomra

Boldogságóra - kilencvennyolc óvoda és iskola jelentkezett a programra vármegyénkből

minap.hu
Utoljára módosítva
2023. október 12. csütörtök 09:04
A diákok a tanév során tíz egymásra épülő témát dolgoznak fel, amelyek fokról fokra ismertetik meg velük a boldogság különböző összetevőit, mint a hála, az optimizmus, társas kapcsolatok, boldogító jócselekedetek, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete, megbocsátás, testmozgás és fenntartható boldogság.
Fotó: boldogsagora.hu

A különleges lehetőséget, amely egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát, erősségközpontú gondolkodást és önbizalmat fejlesztő élménypedagógiai metodikát foglal magába, tíz évvel ezelőtt indította el óvodák és általános iskolák számára a Jobb Veled a Világ Alapítvány. A 2023/2024-es tanévben Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyéből összesen 98 intézmény csatlakozott a szeptember végén lejárt határidőig, közülük tizennégyen Miskolcról. (A jelentkezett intézmények listája ITT elolvasható!) 

A résztvevők hónapról hónapra egy-egy témát járnak körül, amely segíti és támogatja a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben. A Boldogságóra Program töretlen népszerűségnek örvend a pedagógusok és a gyerekek körében. Az új tanévben közel 1500 oktatási intézmény csatlakozott a programhoz, amely nemcsak hazánkban népszerű, az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában, sőt Írországban is jelen van már az Alapítvány módszertana - írják közleményükben. 

A program négy korcsoport, a 3-6, a 6-10, a 10-14 és a 14-18 év közötti korosztály számára biztosít módszertant és ahhoz szükséges segédeszközöket, tankönyveket, munkafüzeteket, a pedagógusoknak pedig ingyenes online segédanyagokat. A módszertant a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve dolgozták ki pszichológusok, pedagógusok, kutatóprofesszorok munkájának segítségével, melyet azóta is folyamatosan fejlesztenek. 
Az elmúlt 10 év eredményei és az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Pozitív Pszichológia kutatása is igazolta, hogy a boldogságórán elsajátítottak hatására a tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak lesznek, mint a korosztálybeli társaik, jobb teljesítményt érnek el az ötletgazdagságot és a gondolkodásbeli rugalmasságot vizsgáló tesztekben. Ezen kívül fejlődik a tanulók empátia készsége és szociális érzékenysége is. 

„Célunk a pozitív fiatalkori fejlődés elősegítése, a sikeres alkalmazkodás, a személyiség és a belső erőforrások kibontakozásának támogatása. A programunkban alkalmazott, pozitív pszichológiai szemlélet nem csak a boldogságórákra van hatással. Visszajelzések alapján azt látjuk, hogy a kötelező tantárgyak tanítása során is eredményesen alkalmazzák a pedagógusok.” – nyilatkozta a Boldogságóra Program 2023/2024-es tanéve kapcsán Bagdi Bella pszichológus, a Jobb Veled A Világ Alapítvány elnöke. „A Boldogságóra Program szakmai csapatával szívvel-lélekkel azon dolgozunk, hogy hozzájáruljunk a jövő nemzedékének erősségeikben kiteljesedő életéhez, mert hiszünk abban, hogy az erősségeket és belső értékeket kifejező tudatos élet jobbá teszi a világot.” – tette hozzá Bagdi Bella.

A Boldogságóra Program célja ugyanakkor nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal, valamint, hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészségük megtartásához szükséges szempontok felfedezésére és tudatosítására - ismertették.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!