Ruhákat válogat Bodnár Erika és Karsza Péterné Szalánczi Beáta. Több százat kaptak a Pódium Rouge női ruhabolttól, hogy szerepeltessék a divatbemutatón és elárverezhessék. Az időpont és a helyszín már megvan, ahhoz azonban, hogy minden jól sikerüljön, gyakorolni is kell a „modellekkel”.
– Azokat a lányokat, asszonyokat szeretnénk bemutatni ezekben a szép darabokban, akik küzdenek vagy már megküzdöttek a mellrákkal – mondta Bodnár Erika, a Mellrákinfo Egyesület borsodi csoportjának vezetője. – Közben az is fontos, hogy ennek a betegségnek az említése ne váltson ki rossz érzést az emberekből, hiszen ma már nem jár feltétlenül halállal a mellrák megjelenése, a korai felismerés pedig nagyon jó esélyt ad a teljes gyógyuláshoz.
– A rendezvény első programelemét mellrákban érintett hölgyeknek találtuk ki – mondta Karsza Péterné Szalánczi Beáta, az Egy Jó Dolog Egyesület elnökségi tagja. – Sminkes festi ki őket, stílustanácsadó foglalkozik velük, aki ruhákat ajánl nekik a kollekcióból, majd együtt gyakorolják, hogyan kell megjelenni és járni a kifutón. Ez hozzásegíti őket ahhoz, hogy újra élhessék nőiességüket, hiszen a műtét és a kezelések miatt éppen az ebbe vetett hitüket és az önbizalmukat veszíthették el.
Közvetlenül a divatbemutató előtt egy fotózás is vár a „modellekre”. Maga a show pedig délután 5 órakor kezdődik, amit az árverés követ. A bevételt az Egy Jó Dolog Egyesület képzésekre, rendhagyó osztályfőnöki órákra és egyéb programokra fordítja majd. – A mai oktatási rendszerben a gyerekek túlterheltek és fáradtak. Szeretnénk, ha meglátnák az élet szépségeit a mindennapokban is – mondta Karsza Péterné Szalánczi Beáta, aki hozzátette, ugyanebben a témában szólni akarnak a szülőkhöz és a tanárokhoz is. A kifutó főszereplői egy általuk választott ruhadarabot haza is vihetnek majd, hogy emlék maradjon.
A Mellrákinfo Egyesület borsodi csoportjában háromszáz tagot számlálnak. Korábbi rendezvényük egy különleges kiállítás volt a központi kórházban, ahol néhányan a Miskolci Vízilabda Klub tagjaival együtt szerepeltek a fotókon. Annak a programnak és a mostani divatbemutatónak is az a célja, hogy felhívja a figyelmet a vizsgálatok fontosságára. Negyvenöt év felett érdemes felkeresnie minden nőnek kétévente a mammográfiát, ezzel a lehetőséggel sajnálatos módon a nőknek ma még csak a negyven százaléka él.