Az állomás fogadóépülete 1901-ben épült Pfaff Ferenc tervei alapján, eklektikus, angol romantikus stílusban. A miskolci pályaszakaszt 1963-ban villamosították, a munkálatok során épült meg az aluljáró a vágányokhoz, és ekkor erre is hivatkozva lebontották a keleti szárnyat. Ezt a részt 1988-ban építették vissza. A fogadóépület műemlék, utoljára 2003-ban újították fel, megtartva az eredeti hangulatot. Érdekesség, hogy Miskolc vezetése annak idején szerette volna, hogyha a pályaudvar a Széchenyi és a Bajcsy-Zsilinszky utca találkozásánál épül meg, a mai Kandó Kálmán teret túl távolinak tartották. A Tiszavidéki Vasúttársaság (innen az állomás neve), viszont hajthatatlan volt, aminek következtében a város megsértődött: nem támogatta az építkezést, telket és építőanyagot sem adott. Az állomást 1859. május 24-én díszes avatóünnepség nélkül adták át.
Akkor és most...: a Tiszai pályaudvar
Létrehozva
Az 1931-ben készült felvételen a Tiszai pályaudvar látható.
Ez is érdekelhet

Itt a második lépcső: nyári menetrendjét is javítja az MVK
Június 21-étől több a villamos és több buszjárat is gyakrabban jár, de új viszonylat is indul 20B jelzéssel.

Az első orvosi eszköz kipipálva a város vezetőinek támogatásával
Egy őssejtfagyasztó szekrény, valamint egy lamináris box megvásárlására indított gyűjtést a Supersum Közhasznú Alapítvány – előbbit már meg tudják vásárolni, köszönhetően annak is, hogy Miskolc polgármestere és alpolgármesterei tiszteletdíjuk egy jelentős részét felajánlották a jó ügy érdekében.

Így nő ki a földből a Szent István téri társasház
A beruházó cég illetékese szerint a következő időszakban havonta egy szintet emelkedik majd az épülő komplexum.

Miskolcikum lett a miskolc-görömbölyi pincesor
A keddi bizottsági ülésen egyhangú támogatással a Miskolc Települési Értéktárba az épített környezet, kulturális örökség szakterület kategóriában lett nevesítve és bejegyezve a görömbölyi pincesor.