Ahogyan arról korábban beszámoltunk, új, a jelenleginél sűrűbb menetrendet és teljesen új vonalhálózatot vezethetnek be a miskolci közösségi közlekedésben. Vezethetnek, mert az újítások csak akkor léphetnek életbe október 14-ével, amennyiben az erről szóló javaslatot támogatja Miskolc város csütörtöki közgyűlése. A változásokkal kapcsolatban tartott sajtótájékoztatót szerdán Badány Lajos alpolgármester és Kiss Péter, a polgármesteri hivatal közlekedésszervező osztályának vezetője.
A városvezető úgy fogalmazott, az újonnan létrehozott osztály által kidolgozott munkaanyag valóban egy, a jelenleginél lényegesen jobb menetrendet tartalmaz, melynek azonban jelentős anyagi vonzatai vannak, október 14. és december 31. között mintegy 72 millió forinttal kerül többe, mintha a jelenlegi menetrend és vonalhálózat maradna érvényben.
- Ez ugyan komoly megterhelés az önkormányzatnak, de a városvezetés kiemelten kezeli a városi tömegközlekedés javítását és mindent meg is teszünk érte – hangsúlyozta Badány Lajos, aki újságíró kérdésre úgy fogalmazott, a tervezet finanszírozási igénye eltörpül a sűrűbb menetrend hasznossága mellett. Hozzátette azt is, a Közlekedésszervezési Osztály jelenleg a város és az MVK Zrt. közötti közszolgáltatási szerződés módosításán és újrafogalmazásán dolgozik.
Az alpolgármester arra kérte a városlakókat, hogy amennyiben a csütörtöki napon a közgyűlés támogatja a javaslatot, tájékozódjanak a változásokról, az önkormányzat ehhez minden segítséget meg fog adni a kommunikációs csatornákon (újság, online, televízió), de az önkormányzati képviselőkön keresztül is. Az MVK szakembereitől pedig azt kérte, a bevezetés esetén tegyenek meg mindent, hogy biztosítsák a szükséges jármű és sofőrállományt, valamint azt is, hogy figyeljék az új hálózat esetleges problémáit és a finomhangolásokat végezzék el a közlekedésszervezési osztály munkatársaival együtt.
Kiss Péter kiemelte, ha zöld utat kap az új hálózat, a következő héttől a város több pontján is pultokat állítanak fel, ahol a városlakók személyesen kérdezhetik az újdonságokról a közlekedési szakembereket.
- Amint az a médiában már meg is jelent a koncepció biztosítaná, hogy a csúcsidőszakon kívül csaknem minden járat sűrűbben közlekedjen, így a peremkerületekre gyorsabban lehetne eljutni csakúgy, mint az Avasra. Ebben a városrészben ráadásul nemcsak a sűrítenék a közlekedést, hanem körjáratokat is indítanának, melyekkel ismét bekapcsolnánk a városi közösségi közlekedés hálózatába a Hideg sort is – mondta az osztályvezető. Kiss Péter az alpolgármesterhez hasonlóan kiemelte: mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az új rendszerre való átállás zökkenőmentesen történjen meg.
Az új menetrendről itt és itt írtunk részletesen.
A tájékoztatót követően újságírói kérdésként merült fel az, hogyan reagálnak arra, hogy az MVK szakszervezetei és üzemi tanácsa levélben fordult a polgármesterhez azért: vonják vissza az újítások bevezetéséről szóló javaslatot, mivel arról korábban nem egyeztetett velük az előterjesztést kidolgozó Közlekedésszervezési Osztály. Badány Lajos ezzel kapcsolatosan elmondta, a szerdai napon konstruktív megbeszéléseket folytattak a szakszervezetek vezetőivel.
- Ők felhívták a figyelmünket bizonyos buktatókra, melyeket a közeljövőben kezelnünk kell – mondta el az alpolgármester, aki ezen a ponton ismét köszönetet mondott az MVK dolgozóinak, kiemelve a sofőröket, hogy elkötelezetten és nagy hivatástudattal szolgálják Miskolcot.
Szintén újságírói kérdésre hangzott el, hogy a város és az MVK célja, hogy a közeljövőben bővüljön az cég személyi állománya új sofőrökkel, és a buszflotta bővítését is szükségesnek nevezték. Éppen ezért a korábban a városba érkezett, bérelt autóbuszok egy ideig még biztosan forgalomban maradnak, a városvezetés és a közlekedési cég azonban hosszú távon sajáttulajdonú autóbuszokkal kívánja bővíteni a az állományt.