Ugrás a tartalomra

Kisebb fennakadásokkal, de sikeresen elindult az új menetrend

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2023. október 17. kedd 20:07
Az MVK és a közlekedésszervező osztály illetékesei folyamatosan várják az utazóközönség észrevételeit, amelyek alapján a gyorsan orvosolhat változásokat igyekeznek pár héten belül átvezetik a gyakorlatba.
Fotó: Juhász Ákos

Kisebb fennakadásokkal, de alapvetően pozitívan indult el az új menetrend Miskolcon – így összegezte az első három nap tapasztalatait a minap.hu érdeklődésére Fejér Balázs, a polgármesteri hivatal közlekedésszervezési tanácsadója. A közlekedési szolgáltatást tervező szakmérnök elmondta, szándékosan hétvégére időzítették az új menetrend startját, mégpedig azért, hogy legyen ideje felkészülnie az utazóközönség mellett a Miskolc Városi Közlekedési Zrt.-nek (MVK) is.

- Úgy látjuk, hogy ez viszonylag jól is sikerült, az MVK dolgozói valóban mindent megtettek azért, hogy tartani lehessen az új menetrendet. Azt tapasztaltuk, hogy a jármű és/vagy sofőrhiány miatt egy-egy járatkimaradás előfordul, de látjuk a törekvést is a közlekedési társaság részéről, hogy ezeket megpróbálják operatív módon pótolni. Sajnos amikor ez nem sikerül, akkor már a végállomásról induláskor is késések jelentkezhetnek. További probléma, hogy van rá példa, hogy sajnos csuklós helyett szóló busz közlekedik ott, ahol nem ez lenne célszerű – sorolta a szakember, aki hozzátette, a feléjük eljutott jelzések szerint elsősorban ezekben az esetekben jelentkezett zsúfoltság a járatokon az elmúlt napokban.

Fejér Balázs elmondta, folyamatosan gyűjtik a beérkező észrevételeket, amelyek alapján a gyorsan orvosolható menetrendi problémákat már várhatóan november első heteiben korrigálják.

- Bíztatjuk az utasokat, hogy minél többen küldjék meg észrevételeiket. A negatív észrevételekből ugyanis tanulni tudunk, illetve látjuk hol szüksége esetleg beavatkozás, míg a pozitív észrevételek segítenek számunkra meghatározni azon területeket, ahol egyértelműen támogatja az utazóközönség a változások irányát.

Megtudtuk azt is, hogy a novemberi korrekciók után is tovább figyeli majd a közlekedésszervező osztály a beérkezett reakciókat, melyek alapján a következő év elején egy olyan módosítási csomag várható, melyben a hosszabb előkészületeket igénylő korrekciókat végzik majd el.

- Munkatársaim minden nap a város több pontján figyelik a forgalom lefolyását, a kritikus pontokat és ezen személyes helyszíni tapasztalatok alapján fogjuk megtervezni a szükséges finomhangolásokat. Az már most látszik, hogy a csúcsidőszakokban az Avas városközponthoz minden második esetben betérő 35-ös buszokat máris sokan kedvelik. Ugyanez a helyzet a meghosszabbított 29-es és új 39-es körjáratokkal is. Ezek az új szakaszaikon is rögtön népszerűvé váltak, hiszen általuk az Avasról is sokkal gyorsabban érhető el a Szent Anna tér, a Győri kapu és az Újgyőri főtér – sorolta a pozitívumokat Fejér Balázs, nem elfedve azt a tényt sem, hogy a Varga-hegyen élők panaszai is jogosak a körjáratok kapcsán, melyeket igyekeznek orvosolni a következő időszakban.

Hozzátette, több olyan problémát is észleltek, melyet csak az MVK-val közösen tudnak majd megoldani. Ilyen például, hogy a bérelt autóbuszok kijelzői még nem mutatják megfelelően az új járatokat, így a buszok elején átmenetileg papírra nyomtatott viszonylatszámokkal találkozhatnak olykor az utasok.

- Kaptunk észrevételeket a hajnali és kora reggeli munkába járós járatok indulási időpontjait és csatlakozásait illetően, ezért igyekszünk minél gyorsabb megoldást találni többek között a Miskolctapolcáról és az Avasról 4:20-4:30 körül, illetve a Felső-Majláthról reggel 6 óra körül hiányolt járatok problémájára. Ezeket már novemberben korrigálni fogjuk, mint ahogy a 39-es busznál is várható változás, terveink szerint például az Avas felől érkező néhány reggeli járat újra a Diósgyőri Kórház és Diósgyőri ipari park érintésével fog közlekedni. Emellett érkeztek panaszok Berekaljáról is, így mindenképp törekszünk a városrész hétvégi közlekedésének javítására – tette hozzá.

Közismert tény, hogy nem ideális a MVK rendelkezésre álló szóló és csuklós járműveinek aránya, hiszen sokkal több csuklós buszra lenne szükség. A közlekedésszervező osztály azonban igyekszik a szóló és csuklós járműbeosztások további optimalizálásával, valamint a vonatozásként ismert jelenség kiküszöbölésével segíteni a zsúfoltságmentes közlekedés kialakulását. Kifejezett cél, hogy jobb kiszolgálás legyen biztosítva a napközbeni ritkább követésű időszakokban vagy vasárnaponként a városba visszatérő kollégisták okozta többletforgalom esetén is.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!