Átadták kedden a Miskolc tehermentesítő úthoz és az Y-hídhoz kapcsolód kerékpáros hidat és kerékpárutat, ezzel hivatalosan is lezárult a 2019-ben indult beruházás első etapja. A teljes beruházás mintegy tizenötmilliárd forintos hazai forrásból valósult meg, a 430 méteres kerékpárút és a Kisfaludy-híd melletti kerékpáros ívhíd ebből 1.4 milliárd forintba került – mondta el az átadón az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára.
Pántya József kiemelte, az új csomóponttal Miskolc egyik legösszetettebb infrastrukturális fejlesztése készült el az elmúlt években. „Az Y-híd kapcsolatot biztosít Szirma, Martinkertváros és a belváros között, de a projektnek köszönhetően megszűntek Miskolc belvárosában a csúcsidőben korábban tapasztalható dugók és elérhetővé vált a hídon keresztül a városközpont felől a Tiszai-pályaudvar is” – emlékezetett az államtitkár, aki köszönetet mondott a miskolci önkormányzatnak és a kivitelező He-Do Kft-nek, akikkel az elmúlt években folyamatos volt az egyeztetés, a közös munka.
- A kormány és az ÉKM számára is fontos a biztonságos közlekedésre való törekvés, ennek jegyében készült el a most átadott kerékpárút, ami az Alkotmány utcától a Szinva-patakig halad, ott pedig csatlakozik a már meglévő miskolci kerékpárút-hálózathoz csatlakozva – hangsúlyozta Pántya József.
Az Y-híd projekt eredeti terveiben nem szerepelt a kerékpáros híd, mint ahogyan a kerékpárút, a Csokonai utca meghosszabbítása, a Kisfaludy utca újraburkolása és a Tiszai pályaudvar melletti P+R parkoló sem. Ezek a lakosság kérésére, az önkormányzat, a kivitelező és a korábbi NIF Zrt. (ma ÉKM – a szerző) hatékony együttműködésének köszönhetően valósultak meg – ezt már Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője jelentette ki, aki köszönetet mondott a korábbi Technológiai és Innovációs Minisztériumnak, azon belül Mosóczi László államtitkárnak.
- Valahányszor a minisztériumhoz és azon belül államtitkár úrhoz fordultam a projekthez kapcsolódó lakossági kéréseket tolmácsolva, mindig támogatóan álltak azokhoz és végül sikerült biztosítani az amúgy nem is kevés pluszforrást ahhoz, hogy ezek a fent említett plusz elemek is megvalósuljanak – jelentette ki a politikus.
Hozzátette: a projekt első üteme ugyan lezárult, de a szakemberek már dolgoznak annak folytatásán, melynek köszönhetően a következő években elkészülhet a hármas főútvonal miskolci tehermentesítő szakasza az Y-híd és a Keleti-városkapu között, érintve a Tiszai pályaudvar előtti teret is. Erről a projektről itt írtunk korábban részletesen.