Ugrás a tartalomra

Már körvonalazódnak az Y-híd kontúrjai

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2022. január 14. péntek 09:26
A munkálatok az idő javulásával, tavasszal gyorsulhatnak fel újra, a projekt első két üteme várhatóan októberre készülhet el.

Már jól látszik a magasból, hogy miért is hívják Y-hídnak a város új vasúti felüljáróját, sőt a Tiszai pályaudvarról a hídra vezető utak kontúrjai is jól kivehetőek már – derült ki abból a tájékoztatóból, amit a minap.hu kérésére adott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője. 

- Ahogyan az ismert, a kivitelezés első üteméhez kapcsolódóan a Tiszai szomszédságában épül egy P+R parkoló, ez a védőréteg szintig az elmúlt év végéig már elkészült, mint ahogyan a mintegy 16-17 ezer köbméter szerkezeti betont tartalmazó Y-híd vasbeton műtárgy főbb szerkezeti elemei is készen vannak. Emellett hetvenöt százalékos készültségben van a hídpálya és a támfalszakaszok monolit szegélyei is. A só- és korrózióvédelmi bevonatok folyamatában készültek és készülnek, akárcsak a hídpálya lemezszigetelése és annak védelme, amelyek előrehaladása az időjárás függvénye – részletezte Kiss Boglárka.

Fotó: magánarchívum


A munkálatok várhatóan a téli fagyokat követően február végén, márciusban gyorsulhatnak majd fel: az év első negyedévében mindenesetre biztosan megkezdődik a hídra telepítendő közvilágítási és forgalomirányítási szerkezetek beépítése, valamint minden egyéb acélszerkezet gyártása és szerelése.

Rendben haladnak a közműkiváltások is mind az Y-híd építésével, mind pedig a Vörösmarty utca négysávosításával érintett munkaterületeken. A turbókörforgalom negyedének nyomvonala (amelyik nem zavarja még a forgalom lefolyását) már körvonalazódik, mint ahogyan a négysávos útszakasz új sávjai is felsejlettek már. 

Készül az útpálya is. Fotó: Horváth Csongor

Tavasszal folytatódik

- Az időjárás javulásával tavasszal indulhat újra az útépítési munka a Vörösmarty utca négysávosításánál és a turbó körforgalomnál is – hangsúlyozta a NIF-szóvivő. 

Kiss Boglárka hangsúlyozta: a munkálatokat a terület adottsága is lassította. Nehézséget jelentett (és jelent most is) a jelentős vasúti infrastruktúra közelsége, de nem könnyíti meg a kivitelező munkáját a korábban a MÁV telepi lakóingatlanok és bérházak miatt kiépített közműhálózat és betonos-murvás úthálózat szükségszerű bontása sem. A hírközlési, víz- és szennyvízvezeték kiváltási munkák mindenesetre már megkezdődtek és folytatódnak majd.

– Útépítési munkákat csak az idő javulását követően, azaz plusz fokoknál, várhatóan tavasszal tud végezni a kivitelező, azonban a közműkiváltások már előreláthatólag január második felében megindulhatnak, folytatódhatnak – tette hozzá.  

Fotó: Horváth Csongor

További ütemek

A 2020 szeptemberében kezdődött projekt tervezett befejezése a NIF reményei szerint idén október végére várható.

Korábban írtunk arról is, a szándék az, hogy az út jelenleg még hiányzó harmadik és negyedik üteme is megépülhessen. Az útszakasz az elképzelések szerint a Szinva mentén haladna a Fonoda utcai kereszteződésig, majd egy kanyart követően egy új Sajó-hídon át érné el a Keleti-kapu végét, ahol a nagyobb bevásárló központok találhatóak. Az új út így valós elkerülőútként tudna funkcionálni és tehermentesíthetné Miskolc belvárosának egy részét az átmenő forgalomtól. 

A további ütemekkel kapcsolatban a NIF lapunk kérdésére annyit válaszolt: az új útszakaszok tervezőjének kiválasztására kiírt közbeszerzési eljárás jelenleg folyamatban van.

További hírek

Olvasnivaló

 

Programok

Jelenleg nincsenek programok!