Ugrás a tartalomra

Megújult és visszatért nagykereskedelmi gyökereihez a METRO

Tajthy Ákos 
Utoljára módosítva
2024. február 01. csütörtök 16:20
Az áruházlánc hazai üzleteiből eddig kilencet újítottak fel, a miskolci tavaly novemberben került sorra, de a munkálatok alatt az áruház végig nyitva tartott.

Megújult a Metro Áruház - Mocsári László képgalériája

Teljesen megújult a miskolci METRO áruház. A munkálatokat az elmúlt év végén alakították át, a hivatalos átadót pedig csütörtökön tartották meg.

Balogh Zoltán áruház- és vonzáskörzeti igazgató szerint azért vártak eddig, mert a felújítási, átalakítási munkák után arra koncentráltak, hogy partnereiket megfelelő körülmények között tudják kiszolgálni a karácsonyi szezon idején. Kiemelte, a munkálatok egy része ráadásul át is húzódik erre az esztendőre, így például a LED-es világítás kialakítása és a hűtőrendszer komplex felújítása is idei feladat. Hozzátette, az energiahatékonyság jegyében tervezik napelemes rendszer telepítését is.

Az áruházlánc még 2021-ben nemzetközi szinten döntötte el, hogy leszámol a hipermarket-jelleget sugalló külsőségekkel és visszatér nagykereskedelmi gyökereihez, vagyis a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra koncentrál – ezt már Kápolna Beáta beszerzési igazgató, a vállalat igazgatótanácsának tagja hangsúlyozta az átadón. Mindezt viszont a 21. századhoz méltó körülmények között kívánják folytatni.

Fotók: Mocsári László

– Ennek érdekében kezdődött meg a hazai áruházaink rekonstrukciója még 2022-ben, és ez a felújítási hullám tavaly év végén elérte a miskolci METRO-t is. A megújulás során a fő cél a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, melynek pilléreit az áruházi értékesítés, a kiszállítási üzletág, valamint a digitális szolgáltatások alkotják – hangsúlyozta Kápolna Beáta, aki kiemelte még: bár a fejlesztés mindegyik területet érinti, a külső szemlélő számára az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő.

Elhangzott, az elmúlt két évben az áruházlánc tizenhárom hazai tagjából kilenc újult meg: sorrendben a budakalászi, a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi és legutóbb a miskolci. A szakemberek hangsúlyozták: a leggyorsabb munkát a borsodi vármegyeszékhelyen végezték: míg átlagban hat hét alatt végezték el az átalakításokat, Miskolcon erre elég volt három hét is.

Érték az egyedisége

Az átadón a vármegyei közgyűlést Szabó Gergely alelnök, Miskolc városát pedig Szopkó Tibor alpolgármester képviselte. Szabó Gergely úgy fogalmazott, a METRO 1996-ban nyitotta meg a miskolci áruházát, ami akkori igazi kuriózum volt a térségben.

–Az újfajta áruházat mindenki szerette volna kipróbálni, igazi kincsnek számított a METRO kártya. Az áruház igazi értéke annak egyediségében rejlik, ezért jó dolognak gondolom azt, hogy visszatért a gyökereihez, a nagykereskedelemhez. Az az egyediség, amit önök kínálnak, többé, jobbá teszik ezt az áruházat a multik sokasága között – mondta az alelnök.

A kezdetektől sikeres

Szopkó Tibor alpolgármester a METRO munkavállalóihoz és partnereihez fűződő jó viszonyát méltatta. „Egy nagyon erős csapata van és volt mindig is a miskolci áruháznak, erre legyenek büszkék, beszéljenek róla, fejlesszék, használják. Ez az egyik legnagyobb érték, mert tényleg minden rendszerben – legyen az társadalmi, vagy gazdasági rendszer – a legnagyobb érték az ember” – mondta.

A városvezető szerint legalább ekkora érték a partnerség, amit az elmúlt évtizedekben a METRO a vevőivel kialakított. „Ha a sikert mérőszámokkal mérjük, akkor a megnyitón megjelentek magas száma mutatja a miskolci METRO, a nagy múltú kereskedőváros egyik kiemelten fontos szereplőjének értékét” – hangsúlyozta.  

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!