A Rolls-Royce még kivár a villanyosítással
Egy luxusautó legyen csendes, kényelmes és magabiztos kiállású. Legalábbis ez fogalmazódik meg az ember fejében, így joggal gondolhatnánk, hogy a Rolls-Royce minden erejével az elektromos hajtás tökéletesítésén dolgozik.
Ám ehelyett egy friss nyilatkozatból az derül ki, a briteknek egyelőre nem hiányzik a villanyáram, mint üzemanyag, sőt, továbbra is a benzinfaló V12-es motorok mellett kötelezik el magukat. A cég vezérigazgatója, Torsten Muller-Otvos a Car Advice nevű lapnak fejtette ki gondolatait arról, hogy a Rolls-Royce a szigorodó környezetvédelmi normák miatt bár előbb-utóbb rákényszerül a helyi zéró-emissziós hajtásra, egyelőre kivár, amíg lehet, hogy egy „megterített asztalhoz ülhessen” megfelelő infrastruktúrával és nagyobb kapacitású rendszerekkel.
„Alig négy éve készítettünk egy teljesen elektromos Phantom modellt, és bár az ügyfelek azt mondták, csodás, legtöbben csekély vagy semekkora különbséget nem éreztek a V12-es benzinmotorhoz képest, amit jelenleg kínálunk, már ami a járáskultúrát vagy a zajt illeti. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem dolgozunk jelenleg is a belsőégésű motorunkon, mert a legutóbbi, nyolcadik Phantom generációnál már egy még csöndesebb V12-est vetettünk be.”
Ettől még a gyártó nem zárkózott el az elektromos meghajtástól, hisz a következő évtizedben mindenképp számolnak vele, a lényeg csupán az, hogy jobban kiépített nyilvános és otthoni hálózatok legyenek, illetve addig is fejlődik az akkumulátorok kapacitása. Míg a legtöbb gyártó már elmozdult az elektromosság irányába, a Rolls-Royce nem szeretne hibrid rendszerekkel foglalkozni, hanem a megfelelő időben rögtön váltani a két meghajtás között.