A kedd délutáni állás szerint hat előterjesztést tárgyal majd nyílt ülésen a grémium, ezek között az egyik legfontosabb a fent említett szerződés módosítása. A részletekről, és az új buszok beszerzésének lépéseiről Badány Lajos alpolgármester beszélt keddi sajtótájékoztatóján.
A szerződés módosítását az új, elektromos buszok beszerzésére és üzemeltetésére vonatkozó megállapodás megkötése teszi szükségessé.
– Az MVK egy technológiai korszakváltás időszakába lépett a CNG buszok beszerzését követően: a korábbi, benzines és dízel üzemű járműveket új, elektromos buszokra cseréljük – hangsúlyozta az alpolgármester.
Pályázatot nyújtottunk be az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz, több mint 70 százalékos kormányzati támogatást sikerült elérni.
– Ez rendkívül pozitív, főleg annak ismeretében, hogy a CNG buszoknál a korábbi városvezetésnek mindössze 20 százalékos kormányzati támogatást sikerült kiharcolnia. A beruházáshoz kapcsolódó lízingdíjak a mai napig igen súlyosan megterhelik a közlekedési vállalat költségvetését. Ehhez társult az előző városvezetés által ránk hagyott 4 milliárd forintos adósság, az állami támogatás megvonása, valamint a járványhelyzet által okozott bevételkiesés. Mindez a működőképesség határára sodorta a közlekedési vállalatot, ennek hatását a miskolciak a saját bőrükön is érezhetik – mutatott rá Badány Lajos.
Hangsúlyozta, azonban azt sem engedhetik, hogy a járműpark teljesen leamortizálódjon, az életciklusuk végére ért dízelüzemű buszokat „haladéktalanul le kell cserélni”. Előny, hogy a modernizációval olcsóbbá válik a járatok fenntartása.
– Ezzel a remények szerint megkezdődhet a romeltakarítás. Környezetbarát, gazdaságosan üzemeltethető, korszerű buszok kerülhetnek majd forgalomba Miskolcon – hangsúlyozta.
A közel 1,5 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló beszerzés után az új buszok a tervek szerint jövő év közepén már Miskolc útjait róhatják.