Ugrás a tartalomra

Nyomulnak előre a kínaiak a használtautó-piacon (is)

Létrehozva
Tovább erősödött a pozíciójuk ebben az évben.
Kép
burmann_autokereskedes_20250812-ot_11.jpg
Illusztráció. Fotó: Osztie Tibor

Az év első hét hónapjában tovább erősödött a kínai autómárkák jelenléte a magyar használtautó-piacon – derül ki az egyik járműhirdetési portál legfrissebb, 2024 és 2025 január-júliust összehasonlító adataiból.

Az érdeklődések száma látványosan nőtt, miközben új szereplők is megjelentek a toplistán. A két új belépőről, az OMODA 5-ről és a JAECOO 7-ről 2024-ben aligha hallhattunk rendszeresen, aminek egyik oka, hogy a modellek bevezető ára igen magas, 12–14 millió forint között mozognak. Hiába indultak nulláról, 2025 első hét hónapjára egyből a 4. és 5. helyen landoltak. Az OMODA 5 átlagára 10,5 millió forint, míg a JAECOO 7 már 13,8 millió forintért cserél gazdát. Mivel szinte újként kerültek a piacra, ezért a két modell esetében a meghirdetett autók átlagéletkora a fél évet se éri el.

A BYD immár három különböző modellel is szerepel a toplistán: az ATTO 3 mellett a SEAL és a DOLPHIN is egyre népszerűbb. Különösen figyelemre méltó, hogy a márka flagship modellje, a SEAL 2025-ben két és félszer annyi érdeklődőt vonzott, mint 2024-ben, mindezt úgy, hogy az átlagára a 16 millió forintot is meghaladja – ez a legmagasabb érték a listán. A DOLPHIN középkategóriás villanyautóként 11,4 milliós átlagárral szerepel, amiért a vásárlók alig több mint 5 ezer kilométert futott, 1 év alatti autókhoz jutnak.

„Adatainkból jól látszik, hogy az MG, BYD, OMODA, JAECOO és más kínai márkák rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek Magyarországon – fogalmazott Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője. – Sikerük nem csupán az alacsony áraknak köszönhető, ugyanis ezek a modellek magas alapfelszereltséget, modern dizájnt és naprakész technológiát kínálnak, gyakran jóval olcsóbban, mint a hasonló méretű európai vagy japán versenytársak. A kínai gyártók gyors modellfrissítései, az elektromos és hibrid kínálat erősítése, valamint az intenzív marketing és az országos kereskedőhálózat kiépítése együttesen erősíti a bizalmat és vonzza a vásárlókat. Mindez különösen vonzóvá teszi őket a magyar piacon, ahol sokan keresnek jó ár-érték arányú, felszerelt és korszerű autókat”.

Ez is érdekelhet

Extra munkahelyek, új modellek – európai autóipari fellegvár lesz a magyar város
GazdaságBelföld
Jelentős fejlesztés jöhet a Mercedesnél.
Többezres leépítést jelentett be a világ legnagyobb autóipari beszállítója
GazdaságMiskolcBelföldVilág
Súlyosan megszenvedték az ipart sújtó válságot.
BorsodChem duális
Jövőbe mutató tudás: új tanév indult a BorsodChem duális programjában
GazdaságBorsod-Abaúj-Zemplén
Csaknem harminc középiskolás és egyetemi hallgató kezdhette meg szakmai tanulmányait a vállalatnál, amely a térség egyik legjelentősebb ipari és munkaerőpiaci szereplőjeként hosszú távon is elkötelezett az utánpótlás-nevelés mellett.
NAV keresetkimutatás online: így segíti a hitelfelvételt az Ügyfélportál (ÜPO)
Gazdaság
Az ÜPO tulajdonképpen az adózás kezdőlapja: szinte minden adóügy intézhető itt online.