Ugrás a tartalomra

A köztisztviselőket ünnepelték a Vármegyeházán

Létrehozva
Az eseményen Bánné dr. Gál Boglárka, a vármegyei közgyűlés elnöke és dr. Schirger György vármegyei jegyző rangos elismeréseket adott át a közszolgálatban dolgozó kollégáknak.
Kép
Díjátadó a Közszolgálati Tisztviselők Napján a vármegyeházán
Díjakkal ünnepelték a vármegye köztisztviselőit. Fotó: Mocsári László

A Közszolgálati Tisztviselők Napja alkalmából a Vármegyei Közgyűlés Elnökének Köztisztviselői díját és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének Dicsérő Oklevelét vehették át a díjazottak.

Köszöntőbeszédét Bánné dr. Gál Boglárka, a vármegyei közgyűlés elnöke egy Albert Schweitzer idézettel indította, mely szerint: „Nem tudom, mi a sorsod, de egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták, hogyan lehet másokat szolgálni.” Az elnök szerint ezek a szavak nagyon jól összefoglalják a köz szolgálatának lényegét.

- Meggyőződésem, hogy a köz szolgálata egy élethosszig tartó hivatás, és az embert alapvetően meghatározza az, amit és amilyen módon csinál. Az ünnepi alkalmak mindig valamilyen elmúlt, jól meghatározható időszak elért eredményeihez, sikereihez kapcsolódnak, amelyekkel megtörhetjük a hétköznapok körforgását, megállva egy rövid időre. Megállva és értékelve a múltat, mintegy erőt gyűjtve az előttünk álló feladatokhoz. A közigazgatásban dolgozók napja az az ünnepnap, amikor a közhivatalnokok országszerte együttesen tisztelegnek azok előtt, akik a közt szolgálják, és akik tulajdonképpen hozzájárulnak ahhoz, hogy legyen elegendő és jó minőségű közigazgatási-közösségi szolgáltatás – fogalmazott Bánné dr. Gál Boglárka.

Kép
Díjátadó a Közszolgálati Tisztviselők Napján a vármegyeházán

Hangsúlyozta, hogy ez a napi munka különleges felkészültséget és különleges emberi helytállást igényel. Ezt látja valahányszor a vármegyét járja. Ezért a mindennapi helytállásért köszönet illeti a vármegye minden köztisztviselőjét, akik közül a legkiemelkedőbbeket ismerik el az átadott díjakkal.

A vármegyei önkormányzat jegyzője dr. Schirger György is méltatta a megjelent és a távollévő vármegyei köztisztviselők munkáját. Kiemelte, külön öröm számára, hogy a 2025-ös köztisztviselői díjátadó más mint az eddigiek, mert sosem ünnepeltek még ennyi díjazottat. A jegyző szerint ez azt jelenti, hogy a vármegyében, a köz szolgálatában álló munkatársak egyre jobban végzik a munkájukat. Rámutatott ez a munka amilyen édes teher, olyan nehéz is.

Preview Image
Több képért kattints a fotóra, galéria nyílik.

- A határidők szorítása, a pontosságra törekvés, az ügyféli elvárások teljesítésének nehézségei, a komplex szakmai feladatok kíhívásai, olykor felőrlik az ember kitartását. Mégis, ezzel együtt állítom: köztisztséget viselni büszkeség. Az a keretrendszer, ami adott a hivatáshoz, és a tartalom, amivel megtöltjük, biztonságot ad az állampolgároknak, és biztonságot ad nekünk köztisztviselőknek is – mondta.

Hozzátette, a precíz munkavégzés mellett szükség van egy támogató közösségre is, amely új erőt és lendületet tud adni a további munkához. Kell az az érzés, hogy tagjai vagyunk egy összetartó közösségnek, ez segít átlendülni a hétköznapok nehézségein.

Az ünnepi beszédeket és az Egressy Béni Zeneiskola 6. osztályos növendéke Jeviczki Jázmin gitárművész előadását követően, átadták a Vármegyei Közgyűlés Elnökének Köztisztviselői díját és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének Dicsérő Oklevelét, amelyeket ebben az évben huszonnégyen érdemeltek ki.

Kép
Díjátadó a Közszolgálati Tisztviselők Napján a vármegyeházán

A Vármegyei Közgyűlés Elnökének Köztisztviselői díja kitüntető elismerés azoknak a köztisztviselőknek adományozható, akik a közigazgatás, a közszolgálat területén végzett magas színvonalú tevékenységükkel hosszú időn át eredményesen szolgálták a vármegye lakosságát. A díjat Bánné dr. Gál Boglárka, a közgyűlés elnöke és a közgyűlés alelnökei, Balla Éva és Dankó Dénes adták át.

A 2025. évi díjazottak:

- Csoma Istvánné, aki a miskolci Fáy András Közgazdasági Szakközépiskolában végzett igazgatási ügyvitel szakon, és 2005-től a Szirmabesenyői Polgármesteri Hivatal köztisztviselője. 1 évig dolgozott a Vármegyei Kormányhivatal Miskolci Járási Hivatalában, majd 2014-től nyugdíjazásáig a Szirmabesenyői Polgármesteri Hivatal köztisztviselője. Itt dolgozik jelenleg is, megbízási szerződéssel, tanácsadási­koordinálási szakterületen.

- Danyi Csaba Márton, aki 43 éve dolgozik köztisztviselőként ugyanazon a munkahelyen, a Pálházai Közös Önkormányzati Hivatalnál és jogelődjénél. A térség 21 önkormányzata 2007-ben létrehozta a Hegyközi Területfejlesztési és Alapellátási Társulást, ennek munkájában Danyi Csaba a települések pénzügyi, gazdálkodási és helyi adóhatósági ügyeit látta el kimagasló szakmai színvonalon. E mellett 2007-ben anyakönyvvezetői képesítést szerzett, azóta több száz házasság megkötésében közreműködött.

- Drozsnyik Lajosné, az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatal titkársági főelőadója. Tősgyökeres abaújszántói lakos, általános iskoláját követően az érettségit is a településen szerezte meg és 1986-tól ügykezelőként kezdte meg munkáját az Abaújszántói Nagyközségi Tanácsnál. Később átkerült titkársági ügyintézői munkakörbe. A munkájához szükséges ügykezelői alapvizsgát és a közigazgatási alapvizsgát is megszerezte. A titkársági munka mellett népességnyilvántartási feladatokat is ellátott, valamint szociális ügyintézői munkakörben is tevékenykedett. Fő munkaterülete azonban a titkársági és ügyfélszolgálati munka. Titkársági munkáját kiegészítve hosszú évek óta jegyzőkönyvvezető a Hivatalhoz tartozó településeken is.

- Gilányi Zsoltné Dobai Krisztina, aki 29 éve dolgozik Hernádkak Polgármesteri Hivatalában. Középiskolai tanulmányai befejezését követően helyezkedett el a Hivatalban, azóta Hernádkak köztisztviselője. Dolgozott pénzügyi területen, majd a szociális igazgatás nehéz feladatát vette át, de munkakörébe tartozik a közfoglalkoztatás pályázati elszámolása, a dolgozók munkafelvétele is. Folyamatosan képezte magát, mérlegképes könyvelői szakképesítést szerzett és letette az anyakönyvi szakvizsgát.

- Hizsnyik Tünde, a Sajóvámosi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi csoportvezetője, aki fiatalos lendülettel, elhivatottsággal és kivételes szakmai igényességgel végzi munkáját. Megbízható, precíz és minden helyzetben stabil hátteret biztosít a hivatal működéséhez. Munkavégzését nagyfokú felelősségtudat, rendszerszemlélet és kiváló problémamegoldó készség jellemzi. A jogszabályi környezet változásaiból naprakész, a szakmai ajánlásokat és útmutatókat a helyi viszonyokhoz alakítja, mindig szem előtt tartva az önkormányzati gazdálkodás átláthatóságát és jogszerűségét. Szakmailag és emberileg is kiemelkedő tagja a Hivatalnak. Együttműködő személyisége, segítőkész hozzáállása és nyitottsága példaértékű.

- Horváthné Barnóczki Edit, aki általános iskolai tanulmányai befejezését követően gép és gyorsíró szakképesítést és érettségit szerzett. 1997-től a Putnoki Polgármesteri Hivatal köztisztviselője. Dolgozott szociálpolitikai ügyintézőként, okmány-, majd ügyfélszolgálati ügyintéző munkakörben. 2000-ben a Belügyminisztérium Központi Hivatala által szervezett egyéni vállalkozói igazolvány ügyintéző, nyilvántartási és okmány ügyintéző, közlekedés­igazgatási ügyintéző képesítéseket szerzett. Azt követő évben számítástechnikai szoftverüzemeltető, majd nyilvántartási és okmányügyintéző lett. 2002-ben anyakönyvi szakvizsgát tett, 2003-ban pedig útlevél­ügyintéző képesítéssel gazdagította iskolai eredményeit. 2019-től a Putnoki Közös Önkormányzati Hivatal anyakönyvvezetője.

- Hudák Szimonetta, aki születésétől fogva Mezőkeresztesen él. Általános iskolai tanulmányait is a helyi iskolában végezte, érettségi vizsgát is itt, a Kiss József Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskolában tett, majd az egri Eszterházy Károly Egyetemen kapott oklevelet. Mezőkeresztes Város Önkormányzatánál 2013-tól áll alkalmazásban, kezdetben adminisztrátori, majd ügykezelői munkakörben. Jelenleg anyakönyvvezető. Az anyakönyvi feladatok mellett az iktatást, a népességnyilvántartást és a hagyatéki ügyintézést is végzi.

- Jenei Lászlóné, aki közel négy évtizede végez példaértékű szolgálatot a közigazgatásban, különösen az önkormányzati igazgatás területén. Pályafutását Nyírcsászáriban titkárként kezdte, majd 1994-től jegyzőként Gesztely Község Önkormányzatán folytatta. Jegyzői tevékenysége során kiválóan látja el a hatósági, törvényességi, igazgatási és koordinációs feladatokat, hozzájárulva az önkormányzati szervezet stabil működéséhez. Elvégezte az Államigazgatási Főiskola alapképesítését, diplomás Európa-szakértő, majd önkormányzati szaktanácsadó képesítést is szerzett. Személye és munkája hiteles példája annak, hogy a közigazgatás lehet egyszerre emberközpontú, jogkövető és hatékony.

- Juhász Veronika, aki pályakezdőként 1995-ben kezdte meg munkáját az Erdőhorváti Polgármesteri Hivatalban. 2002-ben mérlegképes könyvelő szakképesítést szerzett, majd anyakönyvi szakvizsgát tett és szociális, gyermek- és ifjúságvédelmi ügyintéző szakképesítéssel is gazdagította tanulmányi eredményeit. Munkája mellett tanult a Sárospataki Református Teológiai Akadémián, ahol református közösségszervező szakképzettséget szerzett. Az ASP rendszer bevezetését követően gyorsan és professzionálisan sajátította el annak használatát. Munkája során a hasonló feladatokat ellátó ügyintézők gyakran fordulnak hozzá tanácsért. 2020-tól a Tolcsvai Közös Önkormányzati Hivatal igazságügyi főelőadója.

- Kiss Zoltánné, aki a Nyíregyházi Főiskola Bölcsészettudományi és Művészeti Főiskolai Karán szerzett szociálpedagógus végzettséget. 1995-ben anyakönyvi szakvizsgát tett. ’89 júliusától a Halmaj Községi Közös Tanácsnál dolgozik, kezdetben igazgatási előadóként. Jelenleg 36 éve áll a köz szolgálatában. Az önkormányzatnál eltöltött több mint 3 évtized alatt több száz hatósági határozatot, képviselő-testületi és egyéb jegyzőkönyvet készített. 1995 óta 172 párt adott össze anyakönyvvezetőként. ’90-től a Helyi Választási Iroda tagjaként aktívan részt vesz a választások előkészítésében és lebonyolításában.

- Makkainé Ládi Éva, aki születésétől kezdve Sajóládon él. Tanulmányait a Fáy András közgazdasági szakközépiskolában kezdte, majd ’91-ben, munka mellett a Pénzügyi és Számviteli Főiskola számvitel szakán szerzett üzemgazdász végzettséget. Pályáját 1985-ben a miskolci Gabonaforgalmi és Malomipari Vállalatnál kezdte könyvelőként, majd 11 év múlva a Miskolci Városgazda Kft-nél folytatta. ’97-ben pénzügyi főelőadói kinevezést kapott az akkori Sajóládi Községi Önkormányzati Polgármesteri Hivatalban, ahol már 28 éve dolgozik.

- Mezei-Nagy Zsuzsanna, a Múcsonyi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztályvezetője, aki közel 40 éves munkaviszonyából mindet a köz szolgálatában töltötte. Ehhez a Fáy András Közgazdasági Szakközépiskolában Pénzügyi ügyintéző, képesített könyvelői szakképesítést, később a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karán Pénzügyi és Számviteli szakellenőr képesítést, legutóbb a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen Önkormányzati szaktanácsadói képesítést szerzett. Múcsony településen 2007-től végzi munkáját, és a település életében is aktívan részt vesz.

- Séra Ferencné, aki 1985-től a Bodrogolaszi Közös Önkormányzati Hivatal Olaszliszkai Kirendeltségének köztisztviselője, 2015-től a Hivatal főmunkatársa, aki idén eléri a nyugdíjkorhatárt. Könyvelőként aktív résztvevője volt számos fejlesztésnek, többek között a térségi szennyvízberuházásnak, a védőgát-építésnek, a 2000-es árvízi helyzethez kapcsolódó kártalanítási ügyintézésnek. A helyi választási iroda jegyzőkönyvvezetője, az önkormányzat munkáját pedig előterjesztések készítésével, a döntés-végrehajtásában való részvétellel segítette.

- Szaniszló Zsoltné, aki a közigazgatás, a közszolgálat területén végzett magas színvonalú tevékenységével hosszú időn át eredményesen szolgálta a vármegye lakosságát. 1993-ban a Nekézseny Községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában, mint igazgatási és adóügyi előadó kezdte pályafutását, és gazdálkodás és pénzügy szakterületen folytatta. 2014-ben pénzügyi-számviteli ügyintézői, 2016-ban államháztartási mérlegképes könyvelői szakképesítést szerzett. 2024-ben jogosulttá vált a nők kedvezményes öregségi nyugdíjára, de munkavállalóként továbbra is munkatársa a Hivatalnak, hiszen annak fontos alappillére.

- Szántainé Emődi Ildikó, aki 2013-tól dolgozik a Hejőbábai Közös Önkormányzati Hivatalnál, ahol a szociális ügyintézői feladatokat látja el. Az eddig eltelt 12 évben elkötelezetten, magas színvonalon végezte összetett és nagy felelősséggel járó munkáját, hiszen szociális krízisekben, gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatban segíti a hozzá fordulókat. A kötelező nyilvántartások vezetésétől, az anyakönyvvezetői feladatok ellátásán át, egészen a közfoglalkoztatással bezárólag mindent lelkiismeretesen, precízen és ügyfélközpontúan végez. Szociális területen végzett napi munkája nem csupán szakmai tudásról, hanem valódi hivatástudatról is számot ad. Szántainé Emődi Ildikó a közszolgálat azon példaképei közé tartozik, akikre méltán lehet büszke a vármegye.

- Dr. Szebényi Tibor, aki 2003-ban történelem szakos tanári oklevelet szerzett a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán, majd 2008-ban a Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán „cum laude" minősítéssel diplomázott okleveles jogászként. 2004-ben került Sárospatak Város Önkormányzatának Tourinform Irodájához, majd 2008-tól a Sárospataki Polgármesteri Hivatal közigazgatási apparátusának tagja, eleinte ügyintéző, majd 2013-tól csoportvezető. 2014-től aljegyzőként dolgozik a városért.

- Takácsné Szabados Mária, aki munka és család mellett tanult, ennek köszönhetően 1998-ban óvodapedagógusi oklevelet szerzett. A 2000-es években a Szerencsi Polgármesteri Hivatalban helyezkedett el családgondozó munkakörben, majd az Egyesített Szociális és Egészségügyi Intézetben folytatta munkáját. 2013-ban a Szerencsi Polgármesteri Hivatal kérte az áthelyezését, mivel munkájára a hivatal szociális irodáján volt szükség, ahol 2022-től vezető helyettesként dolgozik.

- Tarjányi Zsuzsanna, aki a Sátoraljaújhelyi Közgazdasági Szakközépiskolában gyors- és gépíró, jegyzőkönyvvezető és igazgatási előadó szakon végzett. Ez után szülőfalujában, Karcsán a Községi Közös Tanács köztisztviselője lett, kezdetben népesség-nyilvántartó munkakörben, majd szociális ügyintéző, később adóügyi ügyintézői feladatkörben. 2018-ban anyakönyvvezetői szakvizsgát tett, azóta minden évben megannyi megható házasságkötési ceremóniát levezetett. A helyi önkormányzati és Európai Uniós választás során is magas színvonalon végezte munkáját.

- Vinczlér Gáborné, aki 1982-től a mai napig a köz szolgálatában áll. Az akkor még Nyékládházi Tanácsnál kezdett ügykezelő, ügysegéd, majd titkársági, később általános igazgatási előadó munkakörben. 1994-től részt vesz különböző típusú választások előkészítésében, lebonyolításában, jegyzőkönyvvezetői feladatokat is ellátva. ’96-ban anyakönyvi szakvizsgát tett, azóta 529 házasságkötésnél közreműködött. Munkaköre kiterjed a népességnyilvántartási, hagyatéki és címnyilvántartási ügyekre is.

- Viziné Bók Éva, aki középiskolai tanulmányait befejezve, 1986-ban adminisztrátorként kezdett el dolgozni a Sály Községi Tanácsnál. Az anyakönyvvezetői vizsgát még ebben az évben letette. Munkájával és tehetségével hamar kitűnt, Sály polgármestere is többször elismerte példaértékű és a település számára nélkülözhetetlen munkáját. Kivételes közszolga, aki közel negyven éven át szentelte életét hivatásának, tudását folyamatosan fejlesztve. Munkáját nagy elhivatottsággal, szakmai felkészültséggel és a település iránti elkötelezettséggel végzi.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének Dicsérő Oklevele az önkormányzat eredményes működését kiemelkedően segítő, a hivatalban dolgozó köztisztviselő többletteljesítményének elismerésére adományozható. A díjat Bánné dr. Gál Boglárka és dr. Schirger György jegyző adta át.

A díjat kapták:

- Bóna Csaba, aki 1993-ban kezdett el dolgozni a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzatnál rendészként, ’99-től pedig gépkocsivezetői munkakört lát el. Hosszú évek óta alázattal végzi munkáját, segítőkészsége példaértékű. Teherbírása hatalmas, mindig lehet rá számítani, alkalmazkodik minden helyzethez, igazi „csapatjátékos”, megoldásközpontú szemlélettel. Bóna Csaba 2022-ben és ’24-ben is megérdemelten kapta meg a hónap dolgozója elismerést.

- Mácsai Mónika, aki középiskolai tanulmányai után ott maradt a kazincbarcikai Irinyiben, ahol számítástechnikai programozó és képesített könyvelő végzettség után, ötödéven számviteli ügyintéző és mérlegképes könyvelő képzettséget is szerzett. A középiskola befejezését követően a versenyszférában kezdett pénzügyi területen. Munka mellett a Miskolci Egyetemen, 2011-ben gazdálkodás és menedzsment szakon szerzett közgazdász diplomát. 2010-től dolgozik a közigazgatásban, először Kazincbarcikán a Gazdasági Ellátó szervezeténél, 2013-tól pedig a Sajókazai Polgármesteri Hivatal pénzügyi csoportvezetőjeként. 2015-ben költözött Miskolcra, és az Alsózsolcai Polgármesteri Hivatal pénzügyi csoportvezetője lett. 2017-ben újra a Miskolci Egyetemen találja magát: Vállalkozásfejlesztés mesterszakon, ahol ’19-ben okleveles közgazdász diplomát szerzett. 2018-tól dolgozik a Vármegyei Önkormányzati Hivatalnál, először pénzügyi csoportvezető, majd Pénzügyi Osztályvezető, most pedig Pénzügyi és Gazdálkodási Irodavezetőként.

- Dr. Simon Tibor, aki középiskolai tanulmányait a Földes Ferenc Gimnáziumban végezte, majd a Miskolci Egyetem jogász képzésén szerzett diplomát. Ezt követően jogi szakvizsgát tett 2009-ben. A szakvizsgára készülés 6 éve alatt dolgozott Miskolc Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában jogi referensként, valamint a Nemzeti Erőforrás Minisztériumban megbízott titkárságvezetőként, koordinációs főreferensként, majd jogi főreferensként, egészen 2011-ig. Ezt követően a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jogtanácsosa és hatósági ügyintézője, majd 2016-tól a Miskolci Tankerületi Központ közbeszerzési referense. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye Önkormányzati Hivatalának jegyzői kabinetirodájában 2018-tól törvényességi ügyintéző, és volt megbízott aljegyző is 2024 év elejétől április 30-ig. Amióta a Vármegye Önkormányzati Hivatalának munkatársa, kétszer volt a Hónap dolgozója, először ’21-ben, majd idén áprilisban.

- Tari László, aki a területfejlesztési szakma elhivatott és nagy tapasztalatú képviselője, lassan két évtizede dolgozik vármegyénk fejlődésének szolgálatában. Pályáját a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Ügynökségnél kezdte, ahol 6 éven keresztül az alapoktól indulva, folyamatos fejlődéssel és tanulással vált a területfejlesztési projektek egyik meghatározó szereplőjévé. 2012 óta a Megyei Önkormányzat területfejlesztési osztályának munkatársa, ahol szakmai tudásával, megbízhatóságával és elkötelezettségével aktívan hozzájárul a vármegye fejlesztési elképzeléseinek megalapozásához, tervezéséhez és megvalósításához. 2013. szeptember 15-étől a területfejlesztés és projektmenedzsment csoport vezetője, ami elismerése annak a következetes, magas színvonalú munkának, amelyet eddig is végzett, és amely vármegyénk fejlődése szempontjából kiemelkedő jelentőségű.

Ez is érdekelhet

Durva pénzmosásra csaptak le Borsodban
Borsod-Abaúj-ZemplénBűnügy
Egy bankkártya, egy online hirdetés és egy adathalász link – pénzmosást követett el a vádlott.
Balesetihelyszínelő
Ütköztek Kazincbarcikán, a tűzoltóknak kellett szabadítaniuk
Borsod-Abaúj-Zemplén
A tűzoltók a mentőkkel együtt emeltek ki egy utast az egyik kocsiból.
Képgaléria
Szent Erzsébet és Kossuth Zsuzsanna díjak átadója a vármegyeházán
Ismét elismerték a vármegye legjobbjait
Borsod-Abaúj-Zemplén
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye Önkormányzata a Szent Erzsébet és a Kossuth Zsuzsanna Díjakat, valamint rendhagyó módon két Comenius díjat is átadott a csütörtöki közgyűlésén.
tűzoltó
Halálos tűz Serényfalván
Borsod-Abaúj-ZemplénBaleset
Szerda reggel érkezett a jelzés a katasztrófavédelemhez, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Serényfalván kigyulladt egy családi ház melléképülete.