Ugrás a tartalomra

A 2000 milliárdos ágazat helyzetéről beszéltek

Bájer Máté
Utoljára módosítva
2021. október 06. szerda 13:08
Szakmai tanácskozás és kapcsolatépítés: e köré a két fő szál köré épült szerda délelőtt az autóipari beszállítók és alvállalkozók számára tartott Nemzetközi Autóipari Konferencia.
Fotók: Mocsári László

A Népkerti Vigadó nyújtott helyszínt a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) égisze alatt szervezett eseménynek, aminek a volumenét illusztrálta, hogy az előadásokat angol nyelven tartották a felszólalók. A fő téma az autóipar jelenlegi helyzete volt, valamint az, hogy a járványhelyzetet hogyan kezelheti a leghatékonyabban a szegmens. Ezen kívül az előadók a fenntartható jövőről, kutatásról és a járműmérnöki képzés új trendjeiről is beszéltek.

- A BOKIK egyik legerősebb bástyája a NOHAC: a benne csoportosuló cégek éves szinten 2000 milliárd forintnyi árbevételt képviselnek, amik óriási gazdasági erő – mutatta be a klaszter helyzetét Bihall Tamás, a BOKIK elnöke, aki szerint a megye szempontjából is fontos terület az autógyártás.

- Éppen ezért nem mindegy, hogyan készülünk a jövőre, hiszen az autóiparban óriási trendváltozások várhatóak. Az még kérdés, hogy mi lesz a következő évtizedek meghatározó iránya. Elektromos, hibrid vagy önvezető autók uralják majd a piacot, egyelőre nem tudni. Viszont a sikeres jövő alapját képezheti, hogy a megye ipara – ezen belül a járműipar is - viszonylag jól átvészelte a járványhelyzetet. Éppen ezért sok új információt, innovatív megoldást várunk a mai naptól – vetítette elő Bihall Tamás.

Véleménycsere

- Szeretnénk teret adni a szakmai fórumoknak: a negyedévben két nemzetközi konferenciát szerveztünk ebből a célból – nyilatkozta a rendezvény kapcsán Fükő László, a házigazda Észak-Magyarországi Autóipari Klaszter (NOHAC) elnöke, aki hozzáfűzte, a pandémia sajnos nem adott lehetőséget a személyes véleménycserére, így az év végére sűrítették az ilyen találkozókat.

- A konferenciákra különböző külföldi szereplőket hívtunk meg, most a Vietnámi partnereinket látjuk vendégül. Próbálunk majd működő módszereket, hasznos ötleteket megosztani egymással a vírussal szembeni védekezés területén – fogalmazott Fükő László.

A konferencián elhangzott, hogy az elektromos autókra történő átváltás – ami az utóbbi évek fő trendje – lelassult a koronavírus miatt. A fő nehézséget az alkatrészek beszállítása okozta. Azt is elmondták, hogy az autóvásárlás sem olyan egyszerű már, mint két éve volt: visszaesett a termelés, így csökkent a kínálat is.

Fükő László előadásában kitért a koronavírus elleni védekezésre is. Úgy gondolja, a múltban már meghozott óvintézkedéseket ismét be kellene vezetni: a dolgozók és a gyártásbiztonság érdekében több nagy cég reaktiválta ezeket.

A főbb pontjai a megelőzésnek a folyamatos tesztelés, a fertőtlenítés, az oltás és a szájmaszk használata. Példának hozta a Bosch-t, ahol komoly intézkedésekkel igyekeznek kiszűrni a megbetegedést: ilyenek többek között az érintésmentes hőmérés, az új dolgozók tesztelése, a személyes távolság betarttatása, gumikesztyű használata. Látogatókat, külsős partnereket is csak akkor fogadnak, ha az üzletmenet feltétlenül indokolttá teszi azt.
A klaszter elnöke példaként hozta a bosch-os dolgozók utaztatását is.

- A szállító járműveken van egy úgynevezett busz marsall, aki az utazás egésze alatt arra figyel, hogy mindenki betartsa a biztonsági intézkedéseket – mondta Fükő László. 

További hírek

Olvasnivaló

Programok

-
Miskolc és környéke