Ugrás a tartalomra

„Félkörforgalom” – rövidesen a kereszteződés másik oldala is átépül

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2022. június 21. kedd 09:23
A turbókörforgalom első ütemének építését márciusban kezdték meg. Ezek a munkák július közepére készülhetnek el, ekkor pedig a forgalmirend újból változni fog.

Épül a négysávos Vörösmarty utca és a turbó körforgalom - Juhász Ákos képgalériája

Ütemterv szerint halad a turbó körforgalom építése a Király és a Vörösmarty utcák kereszteződésében – erről tájékoztatta lapunkat a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője. Kiss Boglárka elmondta, az elmúlt hónapokban a kivitelező folyamatosan dolgozott a munkaterületen, ennek köszönhetően mostanra a közeli társasházak magasabb pontjairól jól kivehető a körforgalommá átalakuló csomópont leendő formája.

- Mostanra elkészült a körforgalom tükre, rákerült az alapréteg, ami azt jelenti, hogy és egészen odáig jutott el a kivitelező, hogy az aszfalt a kötött részéig készen van, erre már csak az utolsó réteget kell leteríteni – mondta el a szóvivő.

Jól halad a Vörösmarty uca négysávosítása is. Fotó: Juhász Ákos

Ahogyan annak idején beszámoltunk, a munkálatok márciusban a kereszteződés kétszer egy sávra szűkült, az autósok csak a Budapest felé vezető szakaszt használhatják. Ezzel párhuzamosan a Vörösmarty utca pedig zsákutcává vált a Soltész Nagy Kálmán utca és a Corvin utca felől is. A körforgalom első üteme várhatóan július közepére készül el, ekkor a forgalom átkerül majd a csomópont addig átépített oldalára, és megkezdik a körív még hiányzó részének építését.

Az, hogy a körforgalom részletekben készült el, egyébként nem példanélküli a NIF beruházásainál. Olyannyira nem, hogy a vállalat minden meglévő csomópontot ilyen módon alakít át körforgalommá annak érdekében, hogy a folyamatos forgalmat folyamatosan biztosítani tudja a beruházás alatt is – mondta el Kiss Boglárka.

Az útfejlesztés miatt új járdák építése is szükségessé vált a városrészben. Fotó: Juhász Ákos

A szakemberek szerint a turbó, vagy másképp irányított körforgalom a leghatékonyabb megoldás egy ilyen zsúfolt csomópontban, azonban az autósoknak a meg kell majd tanulniuk a háromsávos körforgalom használatát – ezt már Molnár Emil, a Miskolci Rendőrkapitányság osztályvezetője mondta el.

- Az új forgalomtechnikai megoldások bevezetése az elején mindig szokatlan, nehézségeket okoz az autósok számára. A tapasztalatok szerint, ahogyan telik az idő, megszokják az emberek, jobban használják és gyorsabb lesz a csomópont forgalma. Ehhez azonban figyelemre lesz szükség főként az első időszakban – hangsúlyozta.

Az új csomópontot és a kiszélesített Vörösmartyt az Y-híddal együtt vehetik majd birtokba az autósok, várhatóan az év végén. Fotó: Juhász Ákos

A Király és a Vörösmarty utcák csomópontjában létrejövő turbókörforgalom a NIF tájékoztatása szerint októberre lehet készen, azonban használatba csak később, november végén, december elején az Y-híddal együtt vehetik majd birtokba az autósok. Kiss Boglárka szerint mindez azért így történik, mert bár a kivitelezőnek eddig kell elkészülni a munkával, ezután hátra lesz még a műszaki átadás-átvételi és a forgalomba-helyezési eljárás, ez pedig még néhány hetet biztosan igénybe vesz majd.

A turbókörforgalom építéséről korábbi cikkeinket a kapcsolódó anyagok között találják.

További hírek

Olvasnivaló