A magyar árképzés Pickantériája
A Pénzcentrum gazdasági portál tavaly októberben számolt be arról a meghökkenést keltő tényről, hogy míg egy németországi boltban a Pick szalámi kilós ára 6800 forintra jött ki, addig Magyarországon ez inkább 9700 forint volt. De ezzel még nem értünk a rúd végére: február első hétvégéjén újra robbant a szalámibomba. Az RTL Fókusz című magazinműsorában egy Alsó-Szászországban élő magyar arról számolt be, mennyivel kevésbé érezni Németországban a megugró árakat, mint idehaza. A férfi egy boltban járva meg is mutatta a szóban forgó Pick szalámit, aminek 250 grammos kiszerelése 390 forintos euró árfolyamon számolva 2254 forintba került, miközben a csatorna riportja szerint itthon majdnem a duplájába.
A Pénzcentrum megkereste a Pick Szeged Zrt.-t, hogy tisztázzák a helyzetet.
- Mindenekelőtt le kell szögeznünk, hogy Pick márkanév alatt sokféle szalámi található meg a piacon, így könnyen eshetünk abba a hibába, hogy különböző típusú, illetve eltérő minőségű termékek árát próbáljuk meg összehasonlítani. Magyarországon is vannak olcsóbb Pick szalámik és drágábbak az összetételtől, az érlelési időtől, a hústartalomtól függően - válaszolta a cég. Azt is elmondták, hogy az egy kategóriába tartozó szalámik esetében tapasztalható árkülönbség jelentős részben a termékekre érvényes áfakulcsok eltérő mértékéből fakad.
Jelenleg Németországban a szalámi áfája 7 százalék, míg Ausztriában 10 százalék, nálunk 27 százalék.
- Pick Szeged Zrt.-nek nincs hatása arra, hogy kereskedelmi partnerei milyen árrést alkalmaznak egyes Pick termékeken, így a Picknek nincs befolyása arra sem, hogy a kiskereskedők milyen fogyasztói árakat alakítanak ki - állítják. Az tehát, hogy a magyar prémium szalámi a jóval erősebb gazdasággal bíró, átlagkereset tekintetében ránk mérföldket verő Németországban jelentősen olcsóbb, a cég szerint a hazai áfának, valamint a kereskedők által kitett súlyos árcímkéknek köszönhető.