Ugrás a tartalomra

Ne aggódjon, ha gyermekének sok lett a hiányzása félévkor!

Répássy Olívia
Utoljára módosítva
2022. február 13. vasárnap 10:19
A félévi bizonyítványban szerepel azoknak az óráknak a száma, amiken a tanuló nem vett részt. Sokaknál ez meghaladja a megengedett 125-öt, ami összejöhetett az iskola által elrendelt karanténból is. Semmi további teendő nincs azonban, ha a diák a hiányzás alatt is szerez jegyeket.

Felkerestük az Emberi Erőforrások Minisztériumát azzal kapcsolatban, hogy kell-e majd osztályozó vizsgát tenniük azoknak a tanulóknak, akik egy év alatt több mint 250 órát hiányoznak, mert hol egyik, hol másik osztálytársuk betegsége miatt Covid-karanténba kerülnek, holott ők maguk egészségesek. Azt válaszolták, a 250 óra hiányzás túllépése nem automatikusan teszi kötelezővé az osztályozó vizsgát. – Erről a nevelőtestület dönt, ami eltekinthet ettől, ha a tanuló például rendelkezik elég érdemjeggyel és ezáltal éves teljesítménye értékelhető – írták, majd hozzátették, nincs tanügyi intézkedés az iskolákban Covid-fertőzés esetén. – A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) eljárásrendje vonatkozik erre, aminek értelmében a fertőzött tanuló legalább hét napra kerül karanténba. Ebből legkorábban öt napot követően jöhet ki, ha tünetmentes és van egy negatív tesztje. A kontaktnak minősülő osztálytársak közül az oltottak továbbra is személyesen járnak iskolába, az oltatlanok öt napra kerülnek járványügyi megfigyelés alá, amely idő alatt bekapcsolódhatnak otthonról online a jelenléti oktatásba.

A tanév első félévében volt olyan iskola, ahol még beírták hiányzásnak a karantén óráit, azonban látva a magas számadatokat, áttértek az online tanításra. 

A hétezer tanulót foglalkoztató Miskolci Szakképzési Centrum intézményeiben a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér segíti a támogató jellegű oktató munkát. – Ennek Digitális óra funkciója lehetőséget ad oktatóinknak arra, hogy élő, digitális tanórákat, konzultációkat, felkészítőket tartsanak osztályaiknak, csoportjaiknak vagy akár egyedileg kiválasztott tanulóinknak is – felelték, majd hozzátették, az érintett diákokat számtalan további online felületen és alkalmazással is tudják segíteni az oktatók. – Fontos leszögezni: betegség és a karantén, valamint az ezekhez kapcsolódó igazolt hiányzás mértéke miatt senkit nem ér hátrány a Miskolci Szakképzési Centrum intézményeiben. 

A Lévayban már október végétől biztosították a hibrid oktatás lehetőségét az érintett osztályokban. Akkor jelentek meg az első fertőzöttek az intézményben. Ábrám Tibor igazgató elmondta, ez azt jelenti, hogy az egészséges és oltással rendelkező diákok tantermi jelenléte mellett azok a tanulók is követhetik az órát, akik otthon maradni kényszerültek akár karantén miatt, de tudnak figyelni, mert enyhe tüneteik vannak vagy tünetmentesek. – Fel vagyunk készülve arra, hogy videokonferencián vegyük fel a kapcsolatot tanulóinkkal, akik a megszerkesztett óravázlatot is nyomon követhetik a Microsoft Teams rendszeren keresztül. A digitális osztályoknak olyan laptopjai vannak, amikre digitális tollal lehet írni, így a diákok otthonról is ugyanazt látják, mint az osztályteremben ülők, miközben hallják a tanár magyarázatát. A kommunikáció minden szereplő között adott, tehát a tanulók kérdezhetnek, amire a tanár tud válaszolni – magyarázta az igazgató, aki hozzátette, a diákok előző nap értesítést kapnak a megtartandó hibrid óráról.

A gimnáziumba hatszáznegyvenen járnak, közülük általában négy-nyolc fertőzött van, akiket gyorsan kiszűrnek. A kontaktszemélyeknek minősülő, karanténba került diákok száma napról napra változik, a hibrid óra megtartására azonban majdnem minden tanár fel van készülve és alkalmazza is. Jóllehet a hibrid oktatás a tanártól a legnagyobb figyelmet igényli, ezzel igyekeznek az oktatás folytonosságát és minőségét biztosítani.

Az intézmény hat évvel ezelőtt készítette el digitális stratégiáját, aminek eredményeképpen folyamatosan fejlesztik a technikai lehetőségeket. Most térmikrofonba ruháznak majd be, hogy a tanár a hibrid órán ne legyen helyhez kötve, hanem mint máskor, tudjon járkálni a teremben. Digitális táblák helyett nagy méretű, érintőképernyős aktív paneleket használnak, amikben beépített kamera van. Ezen keresztül az otthoniak a tanteremben történteket is láthatják.

További hírek

Olvasnivaló

 

Programok

Jelenleg nincsenek programok!