Ugrás a tartalomra

Rendkívüli ülést tartott Miskolc közgyűlése

Tajthy Ákos 
Utoljára módosítva
2022. augusztus 29. hétfő 20:03
Rendkívüli ülést tartott hétfőn az önkormányzat közgyűlése. Három előterjesztés szerepelt napirenden: a grémium döntött arról, hogy megkezdje-e Miskolc a tárgyalásokat a kormánnyal a vízmű további sorsáról, hogy bevezessék-e a városban a közösségi e-roller szolgáltatást, de téma volt az MVK menetrendje is.
Horváth Csongor képgalériája

A rendkívüli közgyűlést Veres Pál polgármester nyitotta meg, aki elmondta, 27 tagból 23-an vannak jelen, a közgyűlés határozatképes. Mint mondta, a rendkívüli ülésen csak azok az indítványok tárgyalhatók, amelyek a napirendben szerepelnek. A városvezető kiemelte, több témát is tárgyalniuk kell, melyek a miskolciak életére hatással vannak, ezért felelős döntést kért a városatyáktól. 

Napirendi pontok: 

1. Javaslat a közösségi e-roller megosztó szolgáltatás Miskolcon történő bevezetésére
Előterjesztő: Veres Pál polgármester

A napirendi pontot Nagy László, a városfejlesztési főosztály vezetője ismertette. Mint mondta, a környezetvédelem érdekében nagyon fontos a mikromobilitást segítő eszközök használata. „Ezeket a lakosság magától is elkezdte használni, a város most ezt egy olyan szolgáltatás bevezetésével szeretné segíteni, ami jól kiegészítheti a közösségi közlekedést. Mindehhez szükséges a közterületek használatáról szóló rendelet módosítása.

Badány Lajos alpolgármester a téma kapcsán elmondta, a szolgáltatás bevezetése nagyon időszerű, sok európai és hazai nagyvárosban is működik már hasonló. „Az idővel haladni kell, ráadásul ez a szolgáltatás egyértelműen illeszkedik a város klímastratégiájába, hiszen elősegítheti azt, hogy minél több helyi lakos válassza a környezetbarát közlekedést a gépjárművek helyet” – mondta el Badány Lajos, hozzátéve, hogy az e-rollerek már most is nagyon népszerűek éppen úgy, mint a kerékpárok és elektromos kerékpárok. Kiemelte, olyan konstrukción dolgoznak, hogy az elektromos roller szolgáltatást használók ösztönözve legyenek a közösségi közlekedés használatára is.

Pakusza Zoltán önkormányzati képviselő úgy fogalmazott, alapvetően támogatja a szolgáltatás bevezetését, viszont fontos lenne, ha ez nem csupán a belvárost érintené, hanem többek között Perecest is. „Az előző városvezetésnek is jeleztem, hogy a különböző városrészeket be kell vonni a mikromobilitási fejlesztésekbe, a kerékpárút hálózat fejlesztése is szükséges lenne Perecesen is” – mondta a képviselő, aki feltette a kérdést, hogy szabályozzák-e ezeknek az e-rollereknek a sebességét.

Veres Pál hozzátette, igyekeznek figyelni a képviselő által felvetettekre.

Simon Gábor, a Velünk a Város frakvióvezetője hozzátette, támogatják az előterjesztést. Felhívta a figyelmet arra, hogy a város figyeljen arra, hogy a szolgáltatás rendezett körülmények között működjön, hiszen az eldobált rollerek korábban a fővárosban is nagy problémát okoztak. „Ígéret van arra, hogy a rollerekhez tartoznak majd dokkolók, és a szolgáltatásért mindaddig fizetni kell majd, amíg egy ilyenhez el nem vitte a felhasználó az eszközt. Így tehát mindenki ösztönözve lesz arra, hogy ne hagyja szét a rollereket” – mondta.

Bajusz Gábor (Fidesz) önkormányzati képviselő azt mondta, örömmel vette tudomásul, hogy a város foglalkozik a közösségi közlekedéssel, de mivel nehezen tudja elképzelni, hogy a nyugdíjasok e-rollerrel járnak majd, a buszok és villamosok menetrendjére is figyeljenek. „Ha Miskolctapolcán is lesznek e-rollerek, szereljenek rá nagy fényszórókat, nehogy valaki beleessen a munkagödrökbe” – tette hozzá.

Bartha György (Velünk a Város) önkormányzati képviselő felhívta fideszes képviselőtársa figyelmét, hogy a munkaterületekre senki sem mehet be.

Mokrai Mihály (Velünk a Város) önkormányzati képviselő kiemelte, az MVK kasszájából súlyos százmilliók hiányoznak, így arra kérte kormánypárti képviselőtársait, hogy lobbizzanak a kormányál azért, hogy a város forrást kaphasson erre.

Badány Lajos a szolgáltatásról elmondta, a szolgáltatás informatikai háttere biztosítani fogja azt, hogy ne legyen senkinek érdeke széthagyni az e-rollereket, illetve a sebességet is szabályozni fogják. „A kerékpáros infrastruktúrára fog települni a rendszer, hiszen a kerékpár utakon, kerékpáros nyomokon is csak azok az e-rolleresek okoznak gondot, akik mondjuk 40 km/h-val száguldoznak. Az önkormányzat feladata lesz az is, hogy ezt a problémát megoldja, és a szabálytalankodókat szankcionálja” – tette hozzá. 

2. Javaslat a Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatát terhelő víziközmű-szolgáltatás biztosítása vonatkozásában fennálló ellátási kötelezettség Magyar Államra történő átruházására irányuló Integrációs Programban történő részvételre
Előterjesztő: Veres Pál polgármester

A napirendi pontot Nyíri László ismertette. A MIVÍZ Kft. stratégiai igazgatója elmondta: a víziközmű szolgáltatók az elmúlt években olyan helyzetbe kerültek, hogy a rezsicsökkentés miatt a bevételeik nem nőttek, költségeik viszont tetemesen emelkedtek, támogatást nem kaptak, így gazdálkodásuk ellehetetlenült. „Az állam látva ezt, úgy változtatta meg a vonatkozó törvényt, hogy lehetővé tette az önkormányzatoknak, hogy a víziközmű struktúrát átadja az államnak, így az államra szállna át a szolgáltatási kötelezettség. Mindeddig ezzel a helyhatóságok nem kívántak élni. A kialakult helyzet miatt viszont mostanra sok vízszolgáltató jutott el a csőd szélére, de azok a cégeknél sem fenntartható tovább ez a struktúra, amelyek nem. Sokáig vártunk arra, hogy lesz valamilyen megoldás az önkormányzati vízszolgáltatók támogatására, hiszen a regionális vízművek kaptak ilyet, mostanra viszont egyértelműen látszik, hogy az állam elképzelése az, hogy a viziközmű-szolgáltatás állami fenntartásba kerüljön” – mondta Nyíri László hozzátéve: több kisebb vízszolgáltató – melynek több tulajdonosa is van – már döntött a vagyon átadásáról.

Néhány héttel ezelőtt a cégvezetőket meghívta a Technológiai és Ipari Minisztérium, amely egy lehetőséget mutatott be: eszerint augusztus 31-ig kell eljuttatni egy szándéknyilatkozatot a Nemzeti Vízművek Zt. felé, hogy adott tulajdonos élni kíván-e ezzel az integrációs lehetőséggel, és felajánlja-e a víziközmű vagyonát az államnak. Hozzátette, eddig az időpontig nyilatkoznia kell a cégnek az idei veszteségről is, melyet az állam kompenzálna, ezt követően pedig november 1-jével venné át az üzemeltetést az említett állami cég.

Amennyiben ezzel az integrációval nem kívánnak élni az önkormányzatok, a veszteséget nem kompenzálják sem most, sem a jövőben, tehát saját forrásból kell megoldani az üzemeltetést és a fejlesztést. Látva a jelenlegi nehéz helyzetet, a hiány pótlása szinte lehetetlennek, a cégek finanszírozása teljesíthetetlen feladatnak tűnik. Másrészről, ha az energiahivatal úgy ítéli meg, hogy a szolgáltató pénzügyi háttere nem biztosított, elveheti tőle a szolgáltatást, és átadhatja olyan cégnek, amelyik képes rá – mondta el Nyíri László, aki hozzátette, a működést illetően munkacsoportok alakulnak, ezek döntik majd el, hogyan lehet elkerülni a csődhelyzetet, illetve, hogy melyik városban, hogy oldják meg a helyzetet.

Veres Pál kiemelte, az állam tisztán látja, hogy a viziközműszolgáltatás a jelenlegi formában nem működtethető az országban. „A mai nap arra kérek felhatalmazást, hogy lefolytassuk a tárgyalást a csatlakozással kapcsolatban. Fontos, hogy ez egy szándéknyilatkozat, nem kötelezettségvállalás, a város vagyonával felelősen fogunk eljárni a tárgyalások során is. A felelős döntés a jelenlegi helyzetben az, hogy ezeket a tárgyalásokat lefolytassuk és szeptember 20-áig döntést hozzunk arról, csatlakozunk-e” – tette hozzá.

Fodor Zoltán (Velünk a Város) önkormányzati képviselő elmondta, a város különleges vízbázisát, jó minőségű vizeit ismerve érzelmileg rosszul érintette az előterjesztés, de azt látni kell, hogy az elszálló energiaárak miatt folyamatosan emelkedni fog a szolgáltatás ára. „A vízműveknek 2013 óta nincsenek plusz bevételei a rezsicsökkentés miatt, tartalékait felélte, így Nyíri László úr ismertetőjét hallva én azt javaslom, támogassuk a városvezetést abban, hogy ezeket a tárgyalásokat lefolytassa” – mondta.

Mokrai Mihály úgy fogalmazott, megrendülve tanulmányozta át az előterjesztést, mint mondta, a MIVÍZ-zel semmi probléma nem lenne, ha a rezsicsökkentéssel nem tette volna tönkre a kormányzat. Valószínűleg ennek a cégnek is megvan már a gazdája akár Mészáros Lőrinc körében - fogalmazott. 

 - Nem tudjuk mi fog most történni, nem látok garanciát arra, hogy az állam megtartja azt, amit ígér. Nem tudjuk mi lesz a miskolci vízművek jövője, azt sem, hogy milyen minőségű víz jut majd el a miskolciakhoz. Én arra kérem a városvezetést, hogy folytassa le a tárgyalást, de legyen óvatos, nehogy aztán a kormány kisemmizze, mint tette ezt már jó néhányszor az utóbbi években – tette hozzá.  

Bazin Levente (Velünk a Város) önkormányzati képviselő is arra hívta fel a figyelmet, hogy tárgyaljanak a kormánnyal, de nagyon nagy óvatossággal, hiszen a víz közös érték. „Nagyon veszélyesnek látom azt, hogy még az állam sem látja pontosan, hogyan kívánja üzemeltetni a vízműveket, ezért kell majd óvatosan eljárni a tárgyalások során” – mondta. Felhívta még a figyelmet arra is, hogy a forráshiány miatt már most is egyre nehezebb a vízhálózat üzemeltetése, egyre több a csőtörés, fejlesztésre pedig szinte nem is jut pénz.

Varga Andrea, Miskolc alpolgármestere is aggodalmát fejezte ki a napirenddel kapcsolatban. „Miskolc város számára kiemelten fontos a természeti környezete, ami körülveszi. „Legnagyobb értékünk a bükki karsztvíz, ennek megóvása. Tárgyalni kell a témáról, de sajnos én tizenkét év központosításon alapuló politikája után már nem bízok a kormány ígéreteiben. Kérem a városvezetést, hogy kérjen garanciákat arra, hogy a vízszolgáltatás államosítása ne olyan centralizálással történjen meg, mint amilyet például az egészségügy elszenvedett. 

Szarka Dénes (Velünk a Város) önkormányzati képviselő is aggodalmát fejezte ki a tárgyalások kapcsán. „Ezt az előterjesztést a Jobbik képviselőpcsoportja meg fogja szavazni, de nagyon nagy aggodalommal, fenntartásokkal. Garanciákra van szükség, hogy a MIVÍZ munkavállalói megőrizhessék megélhetésüket, hogy mi lesz a vízdíjjal, van-e garancia a vízhálózat fejleszétsére – mondta el a politikus. A kormányzatot arra kérte, a miskolciak ivóvizét ne helyezzék párpolitikai érdekek elé.

Szopkó Tibor, Miskolc alpolgármestere elmondta, ő is nehéz szívvel olvasta a vízműszolgáltatás jövőjével kapcsolatos napirendet. „A  rendszerváltozás után ez a cég volt az, amelyik olyan bevételekkel rendelkezett, melyből érdemi fejlesztéseket lehetett végrehajtani. A kormányzati intézkedéseknek köszönhetően ez a szektor évek óta veszteséges, aztán most bejelentette az állam, hogy kompenzálni kívánják a szektort. Az integrációs programot bejelentették, de a részleteket még ők sem tudják. Az természetes számomra, hogy tárgyalnunk kell, de nagyon pontos információkat kell majd szereznünk ahhoz, hogy felelős döntést tudjunk hozni a jövővel kapcsolatban. Az teljesen biztos, hogy a vízmű milliárdos veszteségét a város nem tudja kezelni, de az is teljesen egyértelmű, hogy a víz az egyik legfontosabb értékünk, ezért azt kérem az önkormányzattól, hogy precíz tárgyalásokat folytassanak le" - hangsúlyozta. 

Simon Gábor úgy fogalmazott, az elsődleges szempont az, hogy a miskolci csapokból folyjék a víz, és ez a lehető legjobb minőségűbb legyen. A frakcióvezető is felidézte: a mostani helyzet a rezsicsökkentés miatt alakult ki, hiszen a viziközműveknél viszonylag hamar eljött az idő, hogy a szektor nem tudott nyereséget termelni, így nem tudtak fejlesztéseket végezni, és a hálózat elkezdett öregedni. „Ezzel nem is lett volna probléma, ha az állam kompenzálja a cégeket. Azonban az állam látva, hogy nem elég gyorsan mennek tönkre ezek a cégek, létrehozta a közműadót. Ez lényegében azt jelenti, hogy a város tulajdonában lévő vezetékekért, melyek a város területén futnak, adót vezettek be, ezt ráadásul néhány éve meg is emelték” – mondta Simon Gábor, aki hozzátette: ha a jó minőségű ivóvíz biztosított marad a miskolciak számára, akkor ez lehet egy jó modell, de egyelőre nagyon sok a kérdőjel.

Mokrai Mihály hozzátette: az állam részéről a garanciák hiányát tartja a legnagyobb problémának. „Gyakorlatilag semmilyen konkrét összeg nincs leírva, hogy az állam mennyi pénzt ad a cégeknek, azok hogyan biztosítják a  működésüket. További probléma az, hogy likviditási szempontból még rosszabb helyzetbe kerül az önkormányzat az intézményhálózat fenntartását illetően” – mondta.

Pakusza Zoltán szerint a kormányzati szándék egyértelmű, központosítás felé halad a szektor. „A víz kérdése globális, nemzetstratégiai kérdés lesz rövid időn belül, így nagyon fontos, hogy a víz közösségi tulajdonban maradjon. Nagy a felelőssége a kormánynak és a városvezetésnek is, a miskolci testületnek egy biankó csekket kell kitöltenie - fogalmazott. - Ezért arra kérem Veres Pál polgármestert, hogy felelősen tárgyaljon és tájékoztassa a testületet azok eredményéről” – tette hozzá.

Nagy Ákos (Fidesz-KDNP frakcióvezető) úgy fogalmazott, a frakció meg fogja szavazni az előterjesztést. „Szerencsés a helyzetünk ivóvíz tekintetében. Ennek megtartása és megóvása alapvető feladatunk, ezért minden felhatalmazást megadunk a városvezetésnek, hogy tárgyaljon a témában, hiszen közös ügyünk” – tette hozzá a frakcióvezető feltéve a kérdést: tudott, hogy gond van a vízműnél, miért nem foglalkozott a témával korábban a városvezetés? Szólt arról is, hogy Szegeden nyereségesen működik a vízmű, feltette a kérdést, miért nem tárgyaltak velük?

Veres Pál hozzátette, foglalkoztak a témával korábban is. Szegeddel kapcsolatban elmondta, tárgyaltak a várossal, ahol az elmúlt években olyan előrehaladott fejlesztéseket vittek véghez a vízműnél, ami biztosítja számukra ezeket az eredményeket.

Deák-Bárdos Mihály (Fidesz) önkormányzati képviselő úgy fogalmazott, nem szeretné, hogy olyan nehéz helyzetbe jussunk, mint Szolnok, ahol le kellett engedni a Tisza-tavat annak érdekében, hogy legyen víz a városban. „Hallgattam a Velünk a Város képviselőinek aggodalmait. Kérdezem: akkor miért nem aggódnak, mikor hetekig folyik el a csőtörések mentén a víz? Akkor miért nem aggódnak, mikor néhány közkútról napi szinten teherautókról hordják el a vizet? Vagy akkor, mikor tűzcsapokból hetekig folyik a víz? Az integrációra visszatérve: abban egyetértünk, hogy a víz közkincs, érték, és azt gondolom, hogy a Nemzeti Vízművekhez való csatlakozással a miskolci vízmű dolgozói lehetőséget kapnak arra, hogy kompenzálják a fizetésüket, a miskolciak pedig a hálózat fejlesztésére és a biztonságos ivóvíz lehetőségét.

Fodor Zoltán megvédte a vízmű dolgozóit, mint mondta, nem az ő hibájuk, hogy sokszor hetekig folyik el a víz egy-egy csőtörés esetén. Ennek oka egyrészt a szárazság, és a vezetékek mozgása, másrészt az elöregedett hálózat, melynek fejlesztésére sosem jutott sok pénz, több mint tíz éve azonban még annyi sem jut rá, mint korábban.

Nyíri László hozzátette, tudnak a csőtörésekről, de fontossági sorrendet kell felállítaniuk a meghibásodások között, és azokat kell először javítaniuk, melyek sok felhasználót érintenek. „Ez az integráció egy lehetőség, az állami szolgáltató egy könnycseppet sem fog ejteni értünk. Viszont a mostani bizonytalan helyzetben, az elszabaduló energiaárak miatt, nem látni a jövőt, a lehetőségeink szűkek” – mondta el a stratégiai igazgató.

Veres Pál végül lezárta, bár a tárgyalás előtt vannak még, de egyértelmű cél, hogy a város vízszolgáltatását a jövőben is biztosítani tudják. 
 

3. Javaslat a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. 2019. október 3-án hatályban lévő menetrendjének visszaállítása
Előterjesztő: FIDESZ-KDNP Frakció

 

Badány Lajos alpolgármester ismertette a napirendet, aki elmondta, üdvözli az előterjesztést és elvi szinten támogatja is, hiszen a közösségi közlekedés fejlesztése kiemelten fontos. „Azonban azt kérték a fideszes képviselők, hogy hozzunk döntést hétfőn arról, hogy csütörtöktől hogyan járnak a járművek. Azt senki nem gondolhatta komolyan, hogy két nap alatt át lehet állítani a közlekedést egy új menetrendre. Ellentétben azonban a korábbi fideszes városvezetéssel, akik napirendre sem vették az akkori ellenzék javaslatait, mi tárgyaljuk az önök előterjesztését” - mondta. Hozzátette: - Ez a sűrített menetrend 2023. január 1-től léphetne életbe, csak van egy probléma. Október 1-től a CNG gáz ára tizenötszörösére emelkedik. Ez a közösségi közlekedésben ötmilliárd forintos többletköltséget jelent, ami nagyságrendileg akkora, mint amekkora tartozást az előző városvezetés az MVK felé felhalmozott. Én azt javasoltam, hogy az önök által javasolt menetrendet aktualizálva január 1-től vezessük be, azzal a kiegészítetéssel, hogy azt az állam költségvetési forrásból biztosítja.

Hollósy András (Fidesz-KDNP) egy tény: 2019 október 3-ig jártak a buszok rendszeresen, ezt követően pedig nem. Közép-Európa legdrágább diákbérletét vezették be az MVK-nál, hazánk legdrágább buszon vásárolt buszjegyét, negyven százalékkal csökkentett teljesítményt - sorolta. - 2021. szeptember 21-én Badány Lajos nyilatkozott úgy, hogy zajlik a cég átvilágítása. Ennek eredményét mai napig nem ismerjük. Azt kérjük alpolgármester úrtól, ezt ismertesse meg, ezt követően tudunk partnerek lenni mi is” – tette hozzá.

Varga Andrea felidézte, hogyan jutott el a város közösségi közlekedése oda, ahol most tart. „Az előző városvezetés nem igazította a világ változásaihoz a menetrendet, mi ezt megtettük. Olyan mértékű szolgáltatást rendelünk meg, amire pénzünk van. Most, az elszabaduló energiaárak miatt, sokkal nehezebb a helyzet - hangsúlyozta. Az alpolgármester arra kérte a Fidesz-KDNP politikusait, hogy hagyják abba a hangulatkeltést, és konstruktívan vegyenek részt a munkában.

Bazin Levente emlékeztetett: 2019 októbere után a Fidesz kormány vette el a várostól az állami támogatást, most ennek issza a város a levét.

Simon Gábor ismét felidézte, hogy a közösségi közlekedés úgy tud működni, ha azt az állam, az önkormányzat és a felhasználók közösen finanszírozzák, ez Nyugat-Európában így van a legtöbb városban. Az önkormányzat mot minden korábbinál nagyobb összeggel támogatja az MVK-t.

- Állítsuk vissza a 2019-es helyzetet, de akkor állítsuk vissza az akkori benzinárat, áramdíjat, és a CNG gáz árát is a 2019-es állapotokhoz. De ez még nem minden! Az euro árfolyamot is vissza kellene állítani, hiszen a járművek alkatrészeit külföldről szerezzük be. Ha ezek a feltételek teljesülnek, ez egy támogatható cél lenne. Ha visszarepülnénk erre a pillanatra, az előző városvezetés utolsó napjára, azt kérjük, fizessék is ki azt a pénzt, amit a közösségi közlekedésnek nem fizettek ki éveken át. Ehhez jönnek még hozzá az elszabaduló energiaárak. Támogatjuk tehát a javaslatot, ha az említett feltételeket is helyreállítja kormány. Amint ezek biztosítva lesznek, mi is megtesszük a magunkét – mondta el Simon Gábor.

Szarka Dénes: kicsit értetlenül állok én is a Fidesz-KDNP javaslata előtt, hiszen nyilván önök is ismerik a 2019-es helyzet és a jelenlegi közötti különbségeket. Ebben a környezetben egy ilyen javaslat az MKKP javaslatára emlékeztet: örök élet és ingyen sör. Jelzem, ők viszont deklaráltan vicc párt – mondta a politikus, aki feltette a kérdést, hogy korábban miért készült olyan MVK menetrend, amiről tudott volt, hogy fenntarthatatlan.

Nagy Ákos tehetetlennek nevezte a miskolci városvezetést a jelenlegi menetend miatt. „Kérdezzék meg a miskolciakat, mit gondolnak az MVK mostani helyzetről” – mondta.

Veres Pál: szeretnénk visszaállítani a régi menetrendet, a kérdés az, hogy miből? - hangsúlyozta. Hozzátette, a városvezetés célja, hogy működjön a tömegközlekedés, de jelenleg a város csak annyi szolgáltatást tud megrendelni, mint amennyire forrása van.

Erdei Sándor Zsolt (Velünk a Város) önkormányzati képviselő szerint az MVK problémái nem újkeletűek, csak éppen régen nem foglalkoztak vele. Ő is azt a kérdést tette fel, hogy milyen forrásból kívánják az előterjesztésben szereplő menetrendet finanszírozni.

Fodor Zoltán emlékeztetett: ötödször teszi fel a kérdést a Fidesz-KDNP frakciónak: miért nem fizették ki a közlekedési cég több mint négymilliárd forintos tartozását?

Bazin Levente emlékeztetett: a közlekedés állami támogatását korábban kezdeményezte Varga László, korábbi országgyűlési képviselő, a fideszes társai viszont nem támogatták.

Szopkó Tibor: Isten hozta az MKKP-t a miskolci közgyűlésben! Azt hittem, ezt a mondatot csak 2024-ben mondhatom el innen, erről a pulpitusról. Az önök javaslata csak úgy értelmezhető, mint egy viccpárt javaslata - fogalmazott. „Több komolyságot kérek önöktől, hiszen önök is tudják, hogy a módosító nélkül nem támogatható az előterjesztésük” – mondta az alpolgármester.

- Higgyék el, mi többet teszünk a miskolci közösségi közlekedésért mint önök, ezért támogatom a módosító indítvánnyal együtt ezt a javaslatot. Ha a kormányzati plusz pénz megérkezik, az abban foglaltak megvalósulnak – tette hozzá.

Bartha György: a Fidesz-KDNP-s képviselők nem szeretnek válaszolni arra, hogy pontosan mi történt 2019 előtt. „Én itt voltam, én emlékszem, hogy mi történt. A régmúlttal kapcsolatos kérdéseinkre válaszokat a jelenlegi Fidesz-KDNP képviselők nem adnak, csak üveges tekintettel néznek ilyenkor előre. Arra a kérdésre, hogy mindezt miből finanszírozzuk, most sem válaszoltak, pedig önöknek azt is tudni kell, hogy ezzel a város költségvetését is módosítani kellene - hangsúlyozta. 

Badány Lajos: a szeptember 1-jén életbe lépő menetrendben bevezettek számos újdonságot, olyanokat, melyeket a lakosság kért (ezekről ITT és ITT írtunk bővebben). „A hiperinfláció alapvetően veszélyezteti a közösségi közlekedés fenntartását, a folyamatosan emelkedő CNG gáz, és elektromos árakat lehetetlen kompenzálni. Amennyiben az önkormányzat nem tesz lépéseket a hiperinfláció megfékezésére az önkormányzati cégek és maguk a helyhatóságok is a szakadék szélére sodródnak” – mondta.

Hollósy András: örülök annak, hogy szeptember 1-jétől nőnek a járatszámok, az átvilágítás anyagát viszont továbbra is szeretnénk megismerni.

Deák-Bárdos Mihály: Mi a helyzet a Vasgyárba közlekedő 2-es villamossal, amely az elmúlt időszakban csak iskolaidőben járt? Mi lesz a helyet most, foglalkoznak végre a vasgyáriakkal is az új menetrendben? – kérdezte a képviselő, aki hozzátette, az emelkedő benzinárak miatt vélhetően egyre többen lesznek, akik igénybe kívánják majd venni busz- és villamosjáratokat.

Pakusza Zoltán a 6-os busz sűrítését sürgette.

Badány Lajos Deák-Bárdos Mihály kérdésére válaszolva elmondta: a 2-es villamos a valós utazási igényekhez igazítva a tanulmányi időszakban közlekedni fog.

A vitát követően a grémium megszavazta a közösségi e-roller megosztó szolgáltatás bevezetését, valamint azt is, hogy a polgármester tárgyalásokat kezdjen a MIVÍZ további sorsáról. A harmadik napirendi pontot a módosító indítvánnyal együtt szavazták meg a városatyák. 

A képviselőtestület munkaterv szerint legközelebb szeptember 29-én ül össze. 

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!