Veszélyes kereszteződések – átfogó vizsgálat indult
Éjszaka eddig valóban veszélyes helyszín volt autóval az Uitz és a Corvin utca kereszteződése. Prokop László, a Nonstop Taxi részéről nagyon jól emlékszik egy 2016-os balesetre, nem véletlenül: egy munkatársa is megsérült, amikor két autó ütközött össze ebben a kereszteződésében. Azt, hogy itt mostantól éjjel-nappal lámpa működik, ő is jó döntésnek tartja. Az Uitz és a Corvin utca kereszteződése nem az egyetlen hely Miskolcon, ami nagyobb figyelmet kíván az autósoktól.
Nem messze innen, a Vörösmarty és a Király utcában szintén nagy a forgalom egész nap, itt azonban 0-24-ben üzemelnek a lámpák. Ezt alapvetően jó döntésnek tartják a taxisok. Abban is teljes az egyetértés köztük – és ezt több autós is megerősítette –, hogy az egyetemi elágazást szerintük át kellene építeni körforgalommá. Ott is óriási dugók alakulnak ki csúcsidőszakban. Éjszakára a lámpákat sárgán villogóra állítják át, ami gyorsítja a közlekedést, emiatt nem panaszkodnak, de azért szerintük ez egy forgalmi szempontból veszélyes hely.
Prokop László azt mondja, a Lévay utca és a 3-as főút kereszteződésében is érdemes lenne elgondolkozni a 24 órás jelzőlámpán, mert a Soltész Nagy Kálmán utca felől érkezők nehezen látják be a kereszteződést, ráadásul emelkedőn kell „ügyeskedniük”, mielőtt nyugodtan elindulhatnának az Avas felé. Szintén nagyon figyelmesnek kell lenni a Macropolisnál, mert a Diósgyőrbe vezető út és a Kazinczy utca találkozásánál nem működnek a lámpák éjjel, pedig ez is nehezen belátható kereszteződés.
– Én a Martinkertvárosban lakom, onnan a város felé több olyan kereszteződés van, amit veszélyesnek gondolok - mondja Binda Lívia. És egyiknél sincs lámpa. A sínek mellett még mindig sokan nem tudják, hogy nem lehet balra kanyarodni a város felől, és így akarnak eljutni a Tiszai felé. A másik pedig a sportpálya melletti szakasz, ami azért veszélyes, mert sem a bekanyarodóknak, sem a mögöttük feltorlódóknak nincs annyi türelmük, hogy kivárják azt a végeláthatatlan sort, ami a szemben lévő sávban keletkezik.
Felülvizsgálják
Közben elkezdődött egy átfogó program, amelyben a város közlekedési szakemberei a fontos csomópontokat – a rendőrséggel közösen – ilyen szempontból is megvizsgálják. Nagy László, a Városüzemeltetési és Műszaki osztály vezetője érdeklődésünkre elmondta, felkérték a Miskolci Rendőrkapitányságot, hogy az általuk elkészített statisztikák alapján közösen jelöljék meg azokat a kereszteződéseket, ahol szintén változtatásra van szükség. Ez alapján hoznak majd döntést.