Ugrás a tartalomra

Veszélyes kereszteződések – átfogó vizsgálat indult

Létrehozva
Van, aki szerint a jelzőlámpák csak feltartják a forgalmat, más a biztonságos közlekedés zálogának gondolja őket. A legutóbbi villamosbaleset kapcsán ez a kérdés újra előkerült. Abban a kereszteződésben azóta éjjel-nappal működik a lámpa – így döntött Veres Pál polgármester, egyetértésben a rendőrséggel. A veszélyes csomópontok vizsgálatát is elkezdték, az önkormányzat és a rendőrség közösen jelöli majd ki azokat a helyszíneket, ahol változtatásra van szükség.

Éjszaka eddig valóban veszélyes helyszín volt autóval az Uitz és a Corvin utca kereszteződése. Prokop László, a Nonstop Taxi részéről nagyon jól emlékszik egy 2016-os balesetre, nem véletlenül: egy munkatársa is megsérült, amikor két autó ütközött össze ebben a kereszteződésében. Azt, hogy itt mostantól éjjel-nappal lámpa működik, ő is jó döntésnek tartja. Az Uitz és a Corvin utca kereszteződése nem az egyetlen hely Miskolcon, ami nagyobb figyelmet kíván az autósoktól.

Kép
Lehet ebből körforgalom? Fotó: Juhász Ákos

Nem messze innen, a Vörösmarty és a Király utcában szintén nagy a forgalom egész nap, itt azonban 0-24-ben üzemelnek a lámpák. Ezt alapvetően jó döntésnek tartják a taxisok. Abban is teljes az egyetértés köztük – és ezt több autós is megerősítette –, hogy az egyetemi elágazást szerintük át kellene építeni körforgalommá. Ott is óriási dugók alakulnak ki csúcsidőszakban. Éjszakára a lámpákat sárgán villogóra állítják át, ami gyorsítja a közlekedést, emiatt nem panaszkodnak, de azért szerintük ez egy forgalmi szempontból veszélyes hely.

Kép
Innen nem látható be jól a kereszteződés, ezt mondják a taxisok. Fotó: Végh Csaba

Prokop László azt mondja, a Lévay utca és a 3-as főút kereszteződésében is érdemes lenne elgondolkozni a 24 órás jelzőlámpán, mert a Soltész Nagy Kálmán utca felől érkezők nehezen látják be a kereszteződést, ráadásul emelkedőn kell „ügyeskedniük”, mielőtt nyugodtan elindulhatnának az Avas felé. Szintén nagyon figyelmesnek kell lenni a Macropolisnál, mert a Diósgyőrbe vezető út és a Kazinczy utca találkozásánál nem működnek a lámpák éjjel, pedig ez is nehezen belátható kereszteződés.

– Én a Martinkertvárosban lakom, onnan a város felé több olyan kereszteződés van, amit veszélyesnek gondolok - mondja Binda Lívia. És egyiknél sincs lámpa. A sínek mellett még mindig sokan nem tudják, hogy nem lehet balra kanyarodni a város felől, és így akarnak eljutni a Tiszai felé. A másik pedig a sportpálya melletti szakasz, ami azért veszélyes, mert sem a bekanyarodóknak, sem a mögöttük feltorlódóknak nincs annyi türelmük, hogy kivárják azt a végeláthatatlan sort, ami a szemben lévő sávban keletkezik.

Kép
Szintén nagyon figyelmesnek kell lenni a Macropolisnál. Fotó: Végh Csaba

Felülvizsgálják

Közben elkezdődött egy átfogó program, amelyben a város közlekedési szakemberei a fontos csomópontokat – a rendőrséggel közösen – ilyen szempontból is megvizsgálják. Nagy László, a Városüzemeltetési és Műszaki osztály vezetője érdeklődésünkre elmondta, felkérték a Miskolci Rendőrkapitányságot, hogy az általuk elkészített statisztikák alapján közösen jelöljék meg azokat a kereszteződéseket, ahol szintén változtatásra van szükség. Ez alapján hoznak majd döntést.

Ez is érdekelhet

Képgaléria
Fröccsfeszt
Szombaton igazán felpezsgett a Miskolci Fröccsfesztivál
MiskolcSzabadidő
A fröccsfesztivál második napján még többen merültek el az avasi pincesor buborékos boros világában.
Képgaléria
Miskolci Táncházak 50 éve
A miskolci táncházmozgalom fél évszázadát ünnepelték
MiskolcKultúra
A hetvenes években kibontakozó magyar táncházmozgalom a mai identitásunknak, kultúránknak is az alapja. Miskolc az elsők között kapcsolódott be.
A véradók világnapján is felhívták a figyelmet a véradás fontosságára
MiskolcEgészség
Az Országos Vérellátó Szolgálat (OVSZ) a június 14-ei világnapon mondott köszönetet állandó véradóinak és kollégáinak.
Képgaléria
Modellautók vették birtokba a Tudomány és Technika Házát
MiskolcSzabadidő
Egy napra a miskolci modellautósok birodalmává változott a TTH, ahol versenyezni is lehetett a kis autókkal.