Ugrás a tartalomra

Rendkívüli ülést tartott Miskolc közgyűlése

Létrehozva
Rendkívüli ülést tartott hétfőn az önkormányzat közgyűlése. Három előterjesztés szerepelt napirenden: a grémium döntött arról, hogy megkezdje-e Miskolc a tárgyalásokat a kormánnyal a vízmű további sorsáról, hogy bevezessék-e a városban a közösségi e-roller szolgáltatást, de téma volt az MVK menetrendje is.
Preview Image
Horváth Csongor képgalériája

A rendkívüli közgyűlést Veres Pál polgármester nyitotta meg, aki elmondta, 27 tagból 23-an vannak jelen, a közgyűlés határozatképes. Mint mondta, a rendkívüli ülésen csak azok az indítványok tárgyalhatók, amelyek a napirendben szerepelnek. A városvezető kiemelte, több témát is tárgyalniuk kell, melyek a miskolciak életére hatással vannak, ezért felelős döntést kért a városatyáktól. 

Napirendi pontok: 

1. Javaslat a közösségi e-roller megosztó szolgáltatás Miskolcon történő bevezetésére
Előterjesztő: Veres Pál polgármester

A napirendi pontot Nagy László, a városfejlesztési főosztály vezetője ismertette. Mint mondta, a környezetvédelem érdekében nagyon fontos a mikromobilitást segítő eszközök használata. „Ezeket a lakosság magától is elkezdte használni, a város most ezt egy olyan szolgáltatás bevezetésével szeretné segíteni, ami jól kiegészítheti a közösségi közlekedést. Mindehhez szükséges a közterületek használatáról szóló rendelet módosítása.

Badány Lajos alpolgármester a téma kapcsán elmondta, a szolgáltatás bevezetése nagyon időszerű, sok európai és hazai nagyvárosban is működik már hasonló. „Az idővel haladni kell, ráadásul ez a szolgáltatás egyértelműen illeszkedik a város klímastratégiájába, hiszen elősegítheti azt, hogy minél több helyi lakos válassza a környezetbarát közlekedést a gépjárművek helyet” – mondta el Badány Lajos, hozzátéve, hogy az e-rollerek már most is nagyon népszerűek éppen úgy, mint a kerékpárok és elektromos kerékpárok. Kiemelte, olyan konstrukción dolgoznak, hogy az elektromos roller szolgáltatást használók ösztönözve legyenek a közösségi közlekedés használatára is.

Pakusza Zoltán önkormányzati képviselő úgy fogalmazott, alapvetően támogatja a szolgáltatás bevezetését, viszont fontos lenne, ha ez nem csupán a belvárost érintené, hanem többek között Perecest is. „Az előző városvezetésnek is jeleztem, hogy a különböző városrészeket be kell vonni a mikromobilitási fejlesztésekbe, a kerékpárút hálózat fejlesztése is szükséges lenne Perecesen is” – mondta a képviselő, aki feltette a kérdést, hogy szabályozzák-e ezeknek az e-rollereknek a sebességét.

Veres Pál hozzátette, igyekeznek figyelni a képviselő által felvetettekre.

Kép

Simon Gábor, a Velünk a Város frakvióvezetője hozzátette, támogatják az előterjesztést. Felhívta a figyelmet arra, hogy a város figyeljen arra, hogy a szolgáltatás rendezett körülmények között működjön, hiszen az eldobált rollerek korábban a fővárosban is nagy problémát okoztak. „Ígéret van arra, hogy a rollerekhez tartoznak majd dokkolók, és a szolgáltatásért mindaddig fizetni kell majd, amíg egy ilyenhez el nem vitte a felhasználó az eszközt. Így tehát mindenki ösztönözve lesz arra, hogy ne hagyja szét a rollereket” – mondta.

Bajusz Gábor (Fidesz) önkormányzati képviselő azt mondta, örömmel vette tudomásul, hogy a város foglalkozik a közösségi közlekedéssel, de mivel nehezen tudja elképzelni, hogy a nyugdíjasok e-rollerrel járnak majd, a buszok és villamosok menetrendjére is figyeljenek. „Ha Miskolctapolcán is lesznek e-rollerek, szereljenek rá nagy fényszórókat, nehogy valaki beleessen a munkagödrökbe” – tette hozzá.

Kép

Bartha György (Velünk a Város) önkormányzati képviselő felhívta fideszes képviselőtársa figyelmét, hogy a munkaterületekre senki sem mehet be.

Mokrai Mihály (Velünk a Város) önkormányzati képviselő kiemelte, az MVK kasszájából súlyos százmilliók hiányoznak, így arra kérte kormánypárti képviselőtársait, hogy lobbizzanak a kormányál azért, hogy a város forrást kaphasson erre.

Badány Lajos a szolgáltatásról elmondta, a szolgáltatás informatikai háttere biztosítani fogja azt, hogy ne legyen senkinek érdeke széthagyni az e-rollereket, illetve a sebességet is szabályozni fogják. „A kerékpáros infrastruktúrára fog települni a rendszer, hiszen a kerékpár utakon, kerékpáros nyomokon is csak azok az e-rolleresek okoznak gondot, akik mondjuk 40 km/h-val száguldoznak. Az önkormányzat feladata lesz az is, hogy ezt a problémát megoldja, és a szabálytalankodókat szankcionálja” – tette hozzá. 

2. Javaslat a Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatát terhelő víziközmű-szolgáltatás biztosítása vonatkozásában fennálló ellátási kötelezettség Magyar Államra történő átruházására irányuló Integrációs Programban történő részvételre
Előterjesztő: Veres Pál polgármester

A napirendi pontot Nyíri László ismertette. A MIVÍZ Kft. stratégiai igazgatója elmondta: a víziközmű szolgáltatók az elmúlt években olyan helyzetbe kerültek, hogy a rezsicsökkentés miatt a bevételeik nem nőttek, költségeik viszont tetemesen emelkedtek, támogatást nem kaptak, így gazdálkodásuk ellehetetlenült. „Az állam látva ezt, úgy változtatta meg a vonatkozó törvényt, hogy lehetővé tette az önkormányzatoknak, hogy a víziközmű struktúrát átadja az államnak, így az államra szállna át a szolgáltatási kötelezettség. Mindeddig ezzel a helyhatóságok nem kívántak élni. A kialakult helyzet miatt viszont mostanra sok vízszolgáltató jutott el a csőd szélére, de azok a cégeknél sem fenntartható tovább ez a struktúra, amelyek nem. Sokáig vártunk arra, hogy lesz valamilyen megoldás az önkormányzati vízszolgáltatók támogatására, hiszen a regionális vízművek kaptak ilyet, mostanra viszont egyértelműen látszik, hogy az állam elképzelése az, hogy a viziközmű-szolgáltatás állami fenntartásba kerüljön” – mondta Nyíri László hozzátéve: több kisebb vízszolgáltató – melynek több tulajdonosa is van – már döntött a vagyon átadásáról.

Néhány héttel ezelőtt a cégvezetőket meghívta a Technológiai és Ipari Minisztérium, amely egy lehetőséget mutatott be: eszerint augusztus 31-ig kell eljuttatni egy szándéknyilatkozatot a Nemzeti Vízművek Zt. felé, hogy adott tulajdonos élni kíván-e ezzel az integrációs lehetőséggel, és felajánlja-e a víziközmű vagyonát az államnak. Hozzátette, eddig az időpontig nyilatkoznia kell a cégnek az idei veszteségről is, melyet az állam kompenzálna, ezt követően pedig november 1-jével venné át az üzemeltetést az említett állami cég.

Amennyiben ezzel az integrációval nem kívánnak élni az önkormányzatok, a veszteséget nem kompenzálják sem most, sem a jövőben, tehát saját forrásból kell megoldani az üzemeltetést és a fejlesztést. Látva a jelenlegi nehéz helyzetet, a hiány pótlása szinte lehetetlennek, a cégek finanszírozása teljesíthetetlen feladatnak tűnik. Másrészről, ha az energiahivatal úgy ítéli meg, hogy a szolgáltató pénzügyi háttere nem biztosított, elveheti tőle a szolgáltatást, és átadhatja olyan cégnek, amelyik képes rá – mondta el Nyíri László, aki hozzátette, a működést illetően munkacsoportok alakulnak, ezek döntik majd el, hogyan lehet elkerülni a csődhelyzetet, illetve, hogy melyik városban, hogy oldják meg a helyzetet.

Kép

Veres Pál kiemelte, az állam tisztán látja, hogy a viziközműszolgáltatás a jelenlegi formában nem működtethető az országban. „A mai nap arra kérek felhatalmazást, hogy lefolytassuk a tárgyalást a csatlakozással kapcsolatban. Fontos, hogy ez egy szándéknyilatkozat, nem kötelezettségvállalás, a város vagyonával felelősen fogunk eljárni a tárgyalások során is. A felelős döntés a jelenlegi helyzetben az, hogy ezeket a tárgyalásokat lefolytassuk és szeptember 20-áig döntést hozzunk arról, csatlakozunk-e” – tette hozzá.

Fodor Zoltán (Velünk a Város) önkormányzati képviselő elmondta, a város különleges vízbázisát, jó minőségű vizeit ismerve érzelmileg rosszul érintette az előterjesztés, de azt látni kell, hogy az elszálló energiaárak miatt folyamatosan emelkedni fog a szolgáltatás ára. „A vízműveknek 2013 óta nincsenek plusz bevételei a rezsicsökkentés miatt, tartalékait felélte, így Nyíri László úr ismertetőjét hallva én azt javaslom, támogassuk a városvezetést abban, hogy ezeket a tárgyalásokat lefolytassa” – mondta.

Mokrai Mihály úgy fogalmazott, megrendülve tanulmányozta át az előterjesztést, mint mondta, a MIVÍZ-zel semmi probléma nem lenne, ha a rezsicsökkentéssel nem tette volna tönkre a kormányzat. Valószínűleg ennek a cégnek is megvan már a gazdája akár Mészáros Lőrinc körében - fogalmazott. 

 - Nem tudjuk mi fog most történni, nem látok garanciát arra, hogy az állam megtartja azt, amit ígér. Nem tudjuk mi lesz a miskolci vízművek jövője, azt sem, hogy milyen minőségű víz jut majd el a miskolciakhoz. Én arra kérem a városvezetést, hogy folytassa le a tárgyalást, de legyen óvatos, nehogy aztán a kormány kisemmizze, mint tette ezt már jó néhányszor az utóbbi években – tette hozzá.  

Bazin Levente (Velünk a Város) önkormányzati képviselő is arra hívta fel a figyelmet, hogy tárgyaljanak a kormánnyal, de nagyon nagy óvatossággal, hiszen a víz közös érték. „Nagyon veszélyesnek látom azt, hogy még az állam sem látja pontosan, hogyan kívánja üzemeltetni a vízműveket, ezért kell majd óvatosan eljárni a tárgyalások során” – mondta. Felhívta még a figyelmet arra is, hogy a forráshiány miatt már most is egyre nehezebb a vízhálózat üzemeltetése, egyre több a csőtörés, fejlesztésre pedig szinte nem is jut pénz.

Kép

Varga Andrea, Miskolc alpolgármestere is aggodalmát fejezte ki a napirenddel kapcsolatban. „Miskolc város számára kiemelten fontos a természeti környezete, ami körülveszi. „Legnagyobb értékünk a bükki karsztvíz, ennek megóvása. Tárgyalni kell a témáról, de sajnos én tizenkét év központosításon alapuló politikája után már nem bízok a kormány ígéreteiben. Kérem a városvezetést, hogy kérjen garanciákat arra, hogy a vízszolgáltatás államosítása ne olyan centralizálással történjen meg, mint amilyet például az egészségügy elszenvedett. 

Szarka Dénes (Velünk a Város) önkormányzati képviselő is aggodalmát fejezte ki a tárgyalások kapcsán. „Ezt az előterjesztést a Jobbik képviselőpcsoportja meg fogja szavazni, de nagyon nagy aggodalommal, fenntartásokkal. Garanciákra van szükség, hogy a MIVÍZ munkavállalói megőrizhessék megélhetésüket, hogy mi lesz a vízdíjjal, van-e garancia a vízhálózat fejleszétsére – mondta el a politikus. A kormányzatot arra kérte, a miskolciak ivóvizét ne helyezzék párpolitikai érdekek elé.

Szopkó Tibor, Miskolc alpolgármestere elmondta, ő is nehéz szívvel olvasta a vízműszolgáltatás jövőjével kapcsolatos napirendet. „A  rendszerváltozás után ez a cég volt az, amelyik olyan bevételekkel rendelkezett, melyből érdemi fejlesztéseket lehetett végrehajtani. A kormányzati intézkedéseknek köszönhetően ez a szektor évek óta veszteséges, aztán most bejelentette az állam, hogy kompenzálni kívánják a szektort. Az integrációs programot bejelentették, de a részleteket még ők sem tudják. Az természetes számomra, hogy tárgyalnunk kell, de nagyon pontos információkat kell majd szereznünk ahhoz, hogy felelős döntést tudjunk hozni a jövővel kapcsolatban. Az teljesen biztos, hogy a vízmű milliárdos veszteségét a város nem tudja kezelni, de az is teljesen egyértelmű, hogy a víz az egyik legfontosabb értékünk, ezért azt kérem az önkormányzattól, hogy precíz tárgyalásokat folytassanak le" - hangsúlyozta. 

Kép

Simon Gábor úgy fogalmazott, az elsődleges szempont az, hogy a miskolci csapokból folyjék a víz, és ez a lehető legjobb minőségűbb legyen. A frakcióvezető is felidézte: a mostani helyzet a rezsicsökkentés miatt alakult ki, hiszen a viziközműveknél viszonylag hamar eljött az idő, hogy a szektor nem tudott nyereséget termelni, így nem tudtak fejlesztéseket végezni, és a hálózat elkezdett öregedni. „Ezzel nem is lett volna probléma, ha az állam kompenzálja a cégeket. Azonban az állam látva, hogy nem elég gyorsan mennek tönkre ezek a cégek, létrehozta a közműadót. Ez lényegében azt jelenti, hogy a város tulajdonában lévő vezetékekért, melyek a város területén futnak, adót vezettek be, ezt ráadásul néhány éve meg is emelték” – mondta Simon Gábor, aki hozzátette: ha a jó minőségű ivóvíz biztosított marad a miskolciak számára, akkor ez lehet egy jó modell, de egyelőre nagyon sok a kérdőjel.

Mokrai Mihály hozzátette: az állam részéről a garanciák hiányát tartja a legnagyobb problémának. „Gyakorlatilag semmilyen konkrét összeg nincs leírva, hogy az állam mennyi pénzt ad a cégeknek, azok hogyan biztosítják a  működésüket. További probléma az, hogy likviditási szempontból még rosszabb helyzetbe kerül az önkormányzat az intézményhálózat fenntartását illetően” – mondta.

Pakusza Zoltán szerint a kormányzati szándék egyértelmű, központosítás felé halad a szektor. „A víz kérdése globális, nemzetstratégiai kérdés lesz rövid időn belül, így nagyon fontos, hogy a víz közösségi tulajdonban maradjon. Nagy a felelőssége a kormánynak és a városvezetésnek is, a miskolci testületnek egy biankó csekket kell kitöltenie - fogalmazott. - Ezért arra kérem Veres Pál polgármestert, hogy felelősen tárgyaljon és tájékoztassa a testületet azok eredményéről” – tette hozzá.

Nagy Ákos (Fidesz-KDNP frakcióvezető) úgy fogalmazott, a frakció meg fogja szavazni az előterjesztést. „Szerencsés a helyzetünk ivóvíz tekintetében. Ennek megtartása és megóvása alapvető feladatunk, ezért minden felhatalmazást megadunk a városvezetésnek, hogy tárgyaljon a témában, hiszen közös ügyünk” – tette hozzá a frakcióvezető feltéve a kérdést: tudott, hogy gond van a vízműnél, miért nem foglalkozott a témával korábban a városvezetés? Szólt arról is, hogy Szegeden nyereségesen működik a vízmű, feltette a kérdést, miért nem tárgyaltak velük?

Veres Pál hozzátette, foglalkoztak a témával korábban is. Szegeddel kapcsolatban elmondta, tárgyaltak a várossal, ahol az elmúlt években olyan előrehaladott fejlesztéseket vittek véghez a vízműnél, ami biztosítja számukra ezeket az eredményeket.

Kép

Deák-Bárdos Mihály (Fidesz) önkormányzati képviselő úgy fogalmazott, nem szeretné, hogy olyan nehéz helyzetbe jussunk, mint Szolnok, ahol le kellett engedni a Tisza-tavat annak érdekében, hogy legyen víz a városban. „Hallgattam a Velünk a Város képviselőinek aggodalmait. Kérdezem: akkor miért nem aggódnak, mikor hetekig folyik el a csőtörések mentén a víz? Akkor miért nem aggódnak, mikor néhány közkútról napi szinten teherautókról hordják el a vizet? Vagy akkor, mikor tűzcsapokból hetekig folyik a víz? Az integrációra visszatérve: abban egyetértünk, hogy a víz közkincs, érték, és azt gondolom, hogy a Nemzeti Vízművekhez való csatlakozással a miskolci vízmű dolgozói lehetőséget kapnak arra, hogy kompenzálják a fizetésüket, a miskolciak pedig a hálózat fejlesztésére és a biztonságos ivóvíz lehetőségét.

Fodor Zoltán megvédte a vízmű dolgozóit, mint mondta, nem az ő hibájuk, hogy sokszor hetekig folyik el a víz egy-egy csőtörés esetén. Ennek oka egyrészt a szárazság, és a vezetékek mozgása, másrészt az elöregedett hálózat, melynek fejlesztésére sosem jutott sok pénz, több mint tíz éve azonban még annyi sem jut rá, mint korábban.

Nyíri László hozzátette, tudnak a csőtörésekről, de fontossági sorrendet kell felállítaniuk a meghibásodások között, és azokat kell először javítaniuk, melyek sok felhasználót érintenek. „Ez az integráció egy lehetőség, az állami szolgáltató egy könnycseppet sem fog ejteni értünk. Viszont a mostani bizonytalan helyzetben, az elszabaduló energiaárak miatt, nem látni a jövőt, a lehetőségeink szűkek” – mondta el a stratégiai igazgató.

Veres Pál végül lezárta, bár a tárgyalás előtt vannak még, de egyértelmű cél, hogy a város vízszolgáltatását a jövőben is biztosítani tudják. 
 

3. Javaslat a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. 2019. október 3-án hatályban lévő menetrendjének visszaállítása
Előterjesztő: FIDESZ-KDNP Frakció

 

Badány Lajos alpolgármester ismertette a napirendet, aki elmondta, üdvözli az előterjesztést és elvi szinten támogatja is, hiszen a közösségi közlekedés fejlesztése kiemelten fontos. „Azonban azt kérték a fideszes képviselők, hogy hozzunk döntést hétfőn arról, hogy csütörtöktől hogyan járnak a járművek. Azt senki nem gondolhatta komolyan, hogy két nap alatt át lehet állítani a közlekedést egy új menetrendre. Ellentétben azonban a korábbi fideszes városvezetéssel, akik napirendre sem vették az akkori ellenzék javaslatait, mi tárgyaljuk az önök előterjesztését” - mondta. Hozzátette: - Ez a sűrített menetrend 2023. január 1-től léphetne életbe, csak van egy probléma. Október 1-től a CNG gáz ára tizenötszörösére emelkedik. Ez a közösségi közlekedésben ötmilliárd forintos többletköltséget jelent, ami nagyságrendileg akkora, mint amekkora tartozást az előző városvezetés az MVK felé felhalmozott. Én azt javasoltam, hogy az önök által javasolt menetrendet aktualizálva január 1-től vezessük be, azzal a kiegészítetéssel, hogy azt az állam költségvetési forrásból biztosítja.

Hollósy András (Fidesz-KDNP) egy tény: 2019 október 3-ig jártak a buszok rendszeresen, ezt követően pedig nem. Közép-Európa legdrágább diákbérletét vezették be az MVK-nál, hazánk legdrágább buszon vásárolt buszjegyét, negyven százalékkal csökkentett teljesítményt - sorolta. - 2021. szeptember 21-én Badány Lajos nyilatkozott úgy, hogy zajlik a cég átvilágítása. Ennek eredményét mai napig nem ismerjük. Azt kérjük alpolgármester úrtól, ezt ismertesse meg, ezt követően tudunk partnerek lenni mi is” – tette hozzá.

Varga Andrea felidézte, hogyan jutott el a város közösségi közlekedése oda, ahol most tart. „Az előző városvezetés nem igazította a világ változásaihoz a menetrendet, mi ezt megtettük. Olyan mértékű szolgáltatást rendelünk meg, amire pénzünk van. Most, az elszabaduló energiaárak miatt, sokkal nehezebb a helyzet - hangsúlyozta. Az alpolgármester arra kérte a Fidesz-KDNP politikusait, hogy hagyják abba a hangulatkeltést, és konstruktívan vegyenek részt a munkában.

Kép

Bazin Levente emlékeztetett: 2019 októbere után a Fidesz kormány vette el a várostól az állami támogatást, most ennek issza a város a levét.

Simon Gábor ismét felidézte, hogy a közösségi közlekedés úgy tud működni, ha azt az állam, az önkormányzat és a felhasználók közösen finanszírozzák, ez Nyugat-Európában így van a legtöbb városban. Az önkormányzat mot minden korábbinál nagyobb összeggel támogatja az MVK-t.

- Állítsuk vissza a 2019-es helyzetet, de akkor állítsuk vissza az akkori benzinárat, áramdíjat, és a CNG gáz árát is a 2019-es állapotokhoz. De ez még nem minden! Az euro árfolyamot is vissza kellene állítani, hiszen a járművek alkatrészeit külföldről szerezzük be. Ha ezek a feltételek teljesülnek, ez egy támogatható cél lenne. Ha visszarepülnénk erre a pillanatra, az előző városvezetés utolsó napjára, azt kérjük, fizessék is ki azt a pénzt, amit a közösségi közlekedésnek nem fizettek ki éveken át. Ehhez jönnek még hozzá az elszabaduló energiaárak. Támogatjuk tehát a javaslatot, ha az említett feltételeket is helyreállítja kormány. Amint ezek biztosítva lesznek, mi is megtesszük a magunkét – mondta el Simon Gábor.

Szarka Dénes: kicsit értetlenül állok én is a Fidesz-KDNP javaslata előtt, hiszen nyilván önök is ismerik a 2019-es helyzet és a jelenlegi közötti különbségeket. Ebben a környezetben egy ilyen javaslat az MKKP javaslatára emlékeztet: örök élet és ingyen sör. Jelzem, ők viszont deklaráltan vicc párt – mondta a politikus, aki feltette a kérdést, hogy korábban miért készült olyan MVK menetrend, amiről tudott volt, hogy fenntarthatatlan.

Nagy Ákos tehetetlennek nevezte a miskolci városvezetést a jelenlegi menetend miatt. „Kérdezzék meg a miskolciakat, mit gondolnak az MVK mostani helyzetről” – mondta.

Veres Pál: szeretnénk visszaállítani a régi menetrendet, a kérdés az, hogy miből? - hangsúlyozta. Hozzátette, a városvezetés célja, hogy működjön a tömegközlekedés, de jelenleg a város csak annyi szolgáltatást tud megrendelni, mint amennyire forrása van.

Erdei Sándor Zsolt (Velünk a Város) önkormányzati képviselő szerint az MVK problémái nem újkeletűek, csak éppen régen nem foglalkoztak vele. Ő is azt a kérdést tette fel, hogy milyen forrásból kívánják az előterjesztésben szereplő menetrendet finanszírozni.

Fodor Zoltán emlékeztetett: ötödször teszi fel a kérdést a Fidesz-KDNP frakciónak: miért nem fizették ki a közlekedési cég több mint négymilliárd forintos tartozását?

Kép

Bazin Levente emlékeztetett: a közlekedés állami támogatását korábban kezdeményezte Varga László, korábbi országgyűlési képviselő, a fideszes társai viszont nem támogatták.

Szopkó Tibor: Isten hozta az MKKP-t a miskolci közgyűlésben! Azt hittem, ezt a mondatot csak 2024-ben mondhatom el innen, erről a pulpitusról. Az önök javaslata csak úgy értelmezhető, mint egy viccpárt javaslata - fogalmazott. „Több komolyságot kérek önöktől, hiszen önök is tudják, hogy a módosító nélkül nem támogatható az előterjesztésük” – mondta az alpolgármester.

- Higgyék el, mi többet teszünk a miskolci közösségi közlekedésért mint önök, ezért támogatom a módosító indítvánnyal együtt ezt a javaslatot. Ha a kormányzati plusz pénz megérkezik, az abban foglaltak megvalósulnak – tette hozzá.

Bartha György: a Fidesz-KDNP-s képviselők nem szeretnek válaszolni arra, hogy pontosan mi történt 2019 előtt. „Én itt voltam, én emlékszem, hogy mi történt. A régmúlttal kapcsolatos kérdéseinkre válaszokat a jelenlegi Fidesz-KDNP képviselők nem adnak, csak üveges tekintettel néznek ilyenkor előre. Arra a kérdésre, hogy mindezt miből finanszírozzuk, most sem válaszoltak, pedig önöknek azt is tudni kell, hogy ezzel a város költségvetését is módosítani kellene - hangsúlyozta. 

Badány Lajos: a szeptember 1-jén életbe lépő menetrendben bevezettek számos újdonságot, olyanokat, melyeket a lakosság kért (ezekről ITT és ITT írtunk bővebben). „A hiperinfláció alapvetően veszélyezteti a közösségi közlekedés fenntartását, a folyamatosan emelkedő CNG gáz, és elektromos árakat lehetetlen kompenzálni. Amennyiben az önkormányzat nem tesz lépéseket a hiperinfláció megfékezésére az önkormányzati cégek és maguk a helyhatóságok is a szakadék szélére sodródnak” – mondta.

Hollósy András: örülök annak, hogy szeptember 1-jétől nőnek a járatszámok, az átvilágítás anyagát viszont továbbra is szeretnénk megismerni.

Deák-Bárdos Mihály: Mi a helyzet a Vasgyárba közlekedő 2-es villamossal, amely az elmúlt időszakban csak iskolaidőben járt? Mi lesz a helyet most, foglalkoznak végre a vasgyáriakkal is az új menetrendben? – kérdezte a képviselő, aki hozzátette, az emelkedő benzinárak miatt vélhetően egyre többen lesznek, akik igénybe kívánják majd venni busz- és villamosjáratokat.

Pakusza Zoltán a 6-os busz sűrítését sürgette.

Badány Lajos Deák-Bárdos Mihály kérdésére válaszolva elmondta: a 2-es villamos a valós utazási igényekhez igazítva a tanulmányi időszakban közlekedni fog.

A vitát követően a grémium megszavazta a közösségi e-roller megosztó szolgáltatás bevezetését, valamint azt is, hogy a polgármester tárgyalásokat kezdjen a MIVÍZ további sorsáról. A harmadik napirendi pontot a módosító indítvánnyal együtt szavazták meg a városatyák. 

A képviselőtestület munkaterv szerint legközelebb szeptember 29-én ül össze. 

Ez is érdekelhet

Képgaléria
Tóth György fotókiállítása az Adyban
Tóth György kiállítás nyílt az Ady Endre Művelődési Házban
MiskolcKultúra
Lillafüred szépségét és természeti változásait mutatja be Tóth György első fotókiállítása.
Horváth Csenger távozik posztjáról.
Távozik Horváth Csenger a DVTK-tól
MiskolcSport
A klub közleményben jelentette be péntek délután, hogy a mai napon közös megegyezéssel távozik Horváth Csenger, a DVTK sportigazgatója.
Elárvult az egyik kengurukölyök az állatkertben
MiskolcSzabadidőKörnyezet
A Miskolci Állatkert gondozója próbálja pótolni az anyai meleget az árva kengurubébi számára.
Képgaléria
Családi napra invitálták a hozzátartozókat az Őszi Napsugár Otthonba
MiskolcSzabadidő
Élményben és érdekes információkban is gazdag volt a szeretetteljes légkörben eltöltött esemény.