Ha szerda, akkor Kilátó. Televíziónk szerda esti közéleti magazinműsorának egyik vendége Barnóczki Gábor, a Vakok és Gyengénlátók Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Egyesületének elnöke volt, aki a látássérültek életébe avatott be minket. Összefoglaló riportunkból kiderült, hogyan telt a Múzeumok Éjszakája Miskolcon. A város kiemelt helyszíne volt ugyanis az idei programsorozatnak.
De szó volt arról is, hogy hétvégén megnyitott a Barlangfürdő külső része. A részletekről a Miskolci Fürdők Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk a stúdióban, aki elárulta: voltaképp pénteken reggel kapták meg a végleges "zöld jelzést" arra vonatkozólag, hogy megnyithatják a Barlangfürdő hat kültéri medencéjét és a szaunaházat.
Martini Emil úgy értékelt, hogy ez a turizmusnak és a miskolciaknak is egyértelműen jó hír. A szakember felidézte: a tavaly szeptemberi barlangfürdős tűzeset óta rengeteg munkálat zajlott, köztük a tetőszerkezet ideiglenessé tétele és az állagmegóvó belső munkálatok. A külső részt emiatt kicsit később tudták megnyitni, pláne úgy, hogy számos gépészeti és elektromos problémát kellett orvosolniuk.
Amit tudtak, megjavítottak és felújítottak. Mivel azonban nem teljes kapacitással vágtak neki a szezonnak, ezért a kültéri részre teljesen más jegykonstrukciót dolgoztak ki: jelenleg egyszerre ötszázan lehetnek benn, óraalapú díjazással.
Adásunkban az ügyvezető mindemellett emlékeztetett: május 23-án nyitotta ki kapuit a Selyemréti Strandfürdő, akkor a tanmedencét és a gyermekmedencét nem tudták a vendégeknek biztosítani, arra csak június 21-én kerülhetett sor. Sőt, eközben Tapolcán is víz alá került egyik gépházuk, amit a cég kollégáinak hosszas és szorgos munkával sikerült helyreállítaniuk.
Martini Emil elmondta: a pünkösdi hosszú hétvégén hétezren, akárcsak a most magunk mögött hagyott hétvégén is hasonló létszámban kapcsolódtak ki a város fürdőiben.
Az ügyvezető szerint az értékelések ugyan vegyesek, de örömmel veszi, hogy nagyon sokan jól érzik magukat náluk. Hangsúlyozta: nem jó alapokkal vágtak neki a 2025-ös esztendőnek, azonban a most leszűrt tapasztalatokkal igyekszenek a hiányosságaikat pótolni és a szolgáltatás minőségén javítani.