A miskolci turizmus számára kiemelkedően sikeresnek bizonyult a múlt hétvége.
– Az online foglalható szobák gyakorlatilag mind elfogytak erre a hétvégére – mondta Kassay Tamás, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Kft. kommunikációs vezetője.
Hozzátette: a vendégek szórakoztatásáról a színes programkínálat gondoskodott. Részt vehettek fitnesznapon, a Miskolci Soho kubai hangulatú eseményein, valamint a pénteki Color fesztiválon.
A város élményei és kulturális eseményei pedig a rövid hétvégi tartózkodásra érkező turisták figyelmét is felkeltették.
Bár a tavalyi évhez képest 9,5 százalékos csökkenést mértek a látogatószámban, a város továbbra is népszerű úti cél maradt. A turizmus kommunikációja is megújult: a MIDMAR az első félévben videós tartalmakat kezdett el gyártani, amelyek révén több országos sajtómegjelenést értek el. A szervezet kéthavonta workshopokat is tart, hogy a helyi turisztikai szereplők együtt fejlődjenek, és a látogatóknak minél vonzóbb programokat kínálhassanak.
– A vendégek 90 százaléka magyar volt, a 10 százaléka szlovák és lengyel. A színes programokról helyben tájékozódtak, de így is nagyon sokan látogattak ki rájuk – számolt be Ostorházi Imre, a Kikelet Club Hotel és a Calimbra Wellness és Konferencia Hotel tulajdonosa.
Miskolc így egyre inkább a rövid hétvégi kiruccanások és a kulturális, élményalapú turizmus kiemelt célpontjává válik, miközben a város és a környék természeti értékei is hozzáadott élményt nyújtanak a látogatóknak.
Csiszár Míra