A cég 22.000 négyzetméteres gyártóüzemének szomszédságában található központ 320 millió forintos tőkeberuházást jelent. Mindez első alkalommal fogja össze a telephely élvonalbeli technológiáit és automatizálási képességeit egy külön erre a célra kialakított területen – tudatja a Jabil közleménye.
Az 560 négyzetméteres épület építése 2021 novemberében kezdődött, és a létesítményt az automatizálási fejlesztés, az elektromos és mechanikai összeszerelés, az Ipar 4.0 szoftverfejlesztés, a 3D nyomtatás, illetve a magas szintű komplex összeszerelés és integráció kiválósági központjának szánják.
A megnyitó alkalmából rendezett ünnepségen részt vettek: Kékesi Sándor, a Jabil Tiszaújváros üzemeltetési igazgatója, Bruno Soler, a Jabil európai operatív alelnöke, Koncz Zsófia, a Technológiai és Ipari Minisztérium miniszterhelyettese, Kun Ferenc, a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Karának dékánja, és Kiss László a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi- és Iparkamara Ipari Tagozatának elnöke.
Az új központ nemcsak a vállalat képességeit mutatja majd be, hanem a Jabil munkatársai számára képzési létesítményként is szolgál, valamint a Miskolci Egyetemmel és a Debreceni Egyetemmel való stratégiai partnerség révén felbecsülhetetlen értékű oktatási forrás lesz a régió mérnökhallgatói számára.
"A Jabil Tiszaújvárosnál a JATIC révén egyedülálló módon abban a helyzetben vagyunk, hogy a legkorszerűbb technológiáinkat ötvözve és kihasználva olyan személyre szabott megoldásokat fejlesszünk ki, amelyek értéket biztosítanak meglévő ügyfeleink és jövőbeli partnereink számára" - mondta a megnyitón Kékesi Sándor, a Jabil Tiszaújváros ügyvezetője. "
A JATIC jelentős előrelépést jelent a tiszaújvárosi Jabil számára a képességek és a kapacitás tekintetében, mivel a fejlett automatizálási tevékenységek, a robotika és az olyan élvonalbeli technológiák, mint az AI és a fejlett képalkotó rendszerek mostantól egy fedél alatt vannak. Megkönnyítik az együttműködést és az innovációt, a tanulást, a folyamatintegrációt, a hatékonyság növelését és az átláthatóság javítását, mind az ügyfelek, mind a munkavállalók javára."