Ahogy arról a minap.hu a napokban beszámolt, történelmi lépést tett Miskolc, új fejezet kezdődik a Diósgyőri Acélművek életében. A város ugyanis megvásárolta az egykori DAM területének egyharmadát, amely magában foglalja többek közt az úthálózatot is.
Tervek a DAM-mal
A szerdai Kilátó vendége Miskolc alpolgármestere volt, Hollósy Andrással a tervekről, a következő lépésekről beszélgetett a közéleti magazinműsor szerkesztője, Bialkó Anna. A városvezető előzetesen „történelmi lépésnek” nevezte a döntést. Hozzátette: egy súlyos és hosszú, több évtizedes terhet örököltek meg, és egy tájsebet próbálnak rekultiválni.
Kiemelte a magyar kormány szerepét ebben. Mint ismert, a mintegy 40 hektáros területet az ő segítségükkel sikerült megvásárolni. Így végre elindulhat a fejlesztés folyamata.
Tisztázni kell a tulajdoni viszonyokat
Hollósy András a műsorban elmondta, hogy először a tulajdoni viszonyokat kell rendezni a területen, ez körülbelül egy-másfél évet vesz majd igénybe. Ezt követi aztán a rekultiváció, a terület fejlesztése.
Az alpolgármester rámutatott: nincs könnyű dolguk, hiszen egy régi iparterületnek kell funkciót találni, de számos európai példa van arra, hogy igenis megoldható a feladat. Ostrava és Katowice példáját említette meg, ahol valóban városias funkcióval tudták ellátni a régi iparterületeket, a város részévé tudták tenni azokat.
A Factory Aréna jó példa
De nem is kell ennyire messze menni – mutatott rá Hollósy András –, hiszen a Vasgyárban kialakított Factory Aréna is bizonyítja, hogy élettel lehet megtölteni egy ilyen indusztriális közeget is.
Látjuk tehát, hogy a régi iparterületeket hogyan lehet hasznosítani akár szabadidős tevékenységre, sportfoglalkozásokra, közösségi terek kialakítására
– tette hozzá.
Bekapcsolnák Miskolc közúti vérkeringésébe
Rámutatott ugyanakkor arra is, hogy vasúti és közúti hálózattal is rendelkezik a megvásárolt terület, amiket mind-mind hasznosítani szeretnének: bekapcsolnák Miskolc közúti vérkeringésébe. Az alpolgármester megemlítette például, hogy a sokszor zsúfolt Kiss Ernő utcát lehetne tehermentesíteni.
– Ez csak egy példa, sok lehetőség van. Nagyon komoly villamoshálózattal is rendelkezik a terület, a tervezésnél meg fogjuk vizsgálni annak lehetőségét, hogy ezekkel, valamint a vasúti hálózattal mit tudunk tenni – mondta Hollósy András, aki hangsúlyozta azt is, hogy a Vasgyárban élők eddig jogosan érezhették, hogy mintha egy picit megfeledkeztek volna róluk. – Ez azonban megváltozik, és ők is profitálnak majd a DAM fejlesztéséből.