Ugrás a tartalomra

Csak akkor tárcsázzuk a segélyhívót, ha mentőre, tűzoltóra vagy rendőrre van szükségünk!

Nagy-Hankó Krisztina
Utoljára módosítva
2024. február 12. hétfő 15:47
Nagyon sokan nem tudják, mikor is kell hívni a 112-t, ezért folyamatosan előadásokat, információs eseményeket tartanak, hogy ezen változtassanak. Ennek ellenére a hívások fele még mindig fals.
Fotók: Osztie Tibor

A 112-es Egységes Európai Segélyhívó Szám Napja alkalmából február 12-én Európa szerte különböző programokat szerveznek a helyi segélyhívó központok. A miskolci hívásfogadó központ nyílt napot rendezett hétfőn, ahol a meghívottak főként óvodás és iskolás csoportok voltak. Elsődleges célcsoport az iskolás korosztály, mivel már ebben a korban fontos, hogy megismerkedjenek a 112-es segélyhívószám helyes használatával, hiszen bármikor adódhat olyan élethelyzet, amikor szükség lehet rá. A hétfői rendezvényen a látogatók megnézhették a hívásfogadó központot, valamint a hívásfogadást a gyakorlatban ki is próbálhatták. A központ munkatársai mellett a rendőrség is különböző bemutatókkal készült a nyílt napon. Az előző évekhez hasonlóan a készenléti rendőrség munkatársai fegyverzettechnikai bemutatót tartottak. A Police Medic instruktora pedig bevezette az érdeklődőket az esősegélynyújtásba.

Az elsődleges cél, hogy a 112-es segélyhívószámról felvilágosítást adjanak. Kicsit kinyissák a kapukat és megismertessék a munkájukat az állampolgárokkal – mondta Huszti Tamás rendőrfőhadnagy, a miskolci Segélyhívó Központ osztályvezető helyettese. Hozzátette: nagy segítség a segélyhívásokat fogadó operátoroknak, ha egy tragédia vagy baleset történik, akkor a kérdéseikre adekvát válaszokat kapnak, akár kis gyerekektől is. Így a készenléti szervek mihamarabb intézkedni tudnak. 

Osztie Tibor képgalériája

Nem lepődnek meg semmin

Naponta 12-14 ezer hívást kezelnek a kollégák összességében Miskolcon és Szombathelyen, ahol a másik segélyhívó központ van. A borsodi vármegyeszékhelyen 350-en dolgoznak. A hívások fele azonnali intézkedést igényel, a másik fele információkérést tartalmaz vagy egyéb téves megkeresés. Fel vannak rá készülve, tudják kezelni, de mindenkinek könnyebb lenne, ha egyáltalán nem érkeznének ilyen fals hívások a központba – hangsúlyozta. Időről időre történnek olyan esetek, amelyek próbára teszik a kollégákat, de mindig sikerül megoldást találni. Előfordult már, hogy török kamionos kért segítséget, aki semmilyen más nyelven nem beszélt. De olyan is, hogy 4-5 éves kisgyermek telefonált és azt a helyzetet is sikerrel megoldották. 

Minden évben elviszik a diákokat 

Bártfai Zsófia harmadikos a göncruszkai Talentum Református Tehetséggondozó Általános Iskolában. A rendezvényt nagyon érdekesnek és hasznosnak látta, éppen az elsősegélynyújtás bemutatóját tekintette meg, amikor megszólítottuk. Már korábban is részt vett hasonló programon, érdeklődik a fegyveres szervek iránt. „Akár egy egész napot is eltöltene itt” – tudatta véleményét. 

Minél több mindent megismernek, annál jobb. Főként olyan dolgokat, amellyel nő a hasznos tudásuk és az életben tudják alkalmazni vagy segíti őket – emelte ki Palescsák Veronika, Zsófia osztályfőnöke, iskolaigazgató. Igyekszenek olyan szervezetekkel felvenni a kapcsolatot, amelyek tevékenysége hétköznapi, mégsem rendelkezünk róluk elegendő információval, ilyen a Segélyhívó Központ is. A rendőrséggel régóta jó a kapcsolata az iskolának, minden évben elviszik a gyerekeket a nyílt napra, csak mindig más osztályt – jegyezte meg a pedagógus. Már az intézményükben is jártak a 112-es segélyhívó munkatársai, ahol előadást tartottak az összes tanulónak. 
 

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!