A Magyar Turisztikai Ügynökség a Modern Vállalkozások Programmal közös roadshow-t indított annak érdekében, hogy a szálláshely-szolgáltatásban érdekelt kkv-k egy átfogó digitális szemléletformálással kiegészítve segítséget kapjanak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz való csatlakozáshoz. A rendezvényen a vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettségről szóló tájékoztatás mellett, neves szakági előadók, infokommunikációs szakértők és cégek mutatták be a legújabb digitalizációs trendeket, ágazati megoldásokat, pályázati lehetőségeket.
Angyal György, a Mokka House Kft. tulajdonosa a Miskolc Televíziónak elmondta, abban, hogy minél hamarabb eljussanak hozzájuk az ügyfelek, rengeteg szoftver segít ma már. – Mi a SabeeApp nevű rendszert használjuk. Ez fogja össze az összes becsekkoló rendszert, tehát a Booking.com-ot, a szállás.hu-t, az RBNB-t és az összes többi európai rendszert, és egyetlen egy felületet kell nézni, azon látunk mindent – részletezte.
Az adatok komoly marketing értékkel bírnak. Ezért is teszik kötelezővé jövőre az adatszolgáltatást a turisztikai vállalkozások számára.
– Köztudott, hogy ez a szektor a szürke zónában van, így nem titkolt cél a szegmens fehérítése, de tulajdonképpen a későbbiekben marketing célokat is szolgál. Hiszen így lesz egy nagy adatmennyiségünk arról, hogy mikor, mely területeken, melyik országból foglalnak, így ezzel a későbbi büdzséket lehet tervezni – fogalmazott Kovács István, a Modern Vállalkozások Programja regionális koordinátora.
A kötelező adatszolgáltatást jövő év elejétől vezetik be. Ebben segít a Modern Vállalkozások nevű kamarai Program, ami kifejezetten vidéki vállalkozások számára nyújt segítséget a digitalizációban.
Bihall Tamás, a BOKIK elnöke kiemelte, az is egy általános kamarai törekvés, hogy fehérítsük a gazdaságot. – Minden digitális bekötés, egyben egy digitális fehérítés is, ami az átláthatóság javulását szolgálja. Ez fontos a magyar gazdaságnak, fontos a tisztességesen működő magyar vállalkozásoknak – nyilatkozta a Miskolc Televíziónak.
És fontos Miskolcnak is, ahol a turizmus egy kitörési pont, a digitalizáció pedig az okos város programban ölt testet – emelte ki Miskolc polgármestere.
Veres Pál úgy fogalmazott szeretnének egy olyan átfogó turisztikai, idegenforgalmi koncepciót kidolgozni, amelynek eredményeképpen az ide látogatóknak minden héten tudnak valami attrakciót mutatni. – Ez nagyon fontos szervezési szempontból, hiszen azt szeretnénk elérni, hogyha ez a még vonzóbb célpont lenne – hangsúlyozta ki Miskolc polgármestere.
Veres Pál szerint a turizmus is a Nagy-Miskolc koncepció fontos része. Nem véletlen, hogy két fontos turisztikai beruházás is folyik a városban. A Diósgyőri vár és a Miskolctapolcai Strandfürdő fejlesztése, melyek mintegy 30 milliárdos turisztikai beruházást jelentenek.