Ugrás a tartalomra

Diéta ősztől a strandszezonig

Bájer Máté
Utoljára módosítva
2022. szeptember 04. vasárnap 09:57
Itt a szeptember, és vele együtt a lehetőség, hogy kis lépésekben alapozzuk meg a tökéletes idomokat jövő nyárra.

Ha évszakot kellene kötni a fogyókúrához, valószínűleg a tavasz lenne a befutó: aki a hideg hónapokban túl sokszor kotorászott a hűtőben, az májusban már stresszesen tekint a strandidőszakra. A bikiniből kibuggyanó hurkák és az övrészre ráereszkedő pocak rémképe sokakat sarkall arra, hogy kiváltsák az év első fitneszbérletét, majd különböző önsanyargató rohamdiétákkal próbálják ellensúlyozni a téli lustálkodás eredményeit.

A testépítésben korábban megkérdőjelezhetetlen formula volt, hogy ha izomtömeget akarunk növelni, ahhoz a tél a megfelelő évszak, a fogyásnak, szálkásításnak viszont a tavasz kedvez. Mára ezt a szabályt is kikezdték: télen is lehet hatékonyan súlyt csökkenteni, csak másképp, mint nyáron tennénk azt.

Ennek oka a szervezetünk működéséből ered: télen ugyanis nagyobb az étvágyunk. A melatonin nevű hormon felelős azért, hogy jelezze a testnek, ideje aludni térni. Ennek a hormonnak a termelése megnő a mérséklődő napfény hatására, a folyamat pedig hatással lehet az étvágyunkra is. Emellett kevesebb D-vitaminhoz jut a szervezetünk, aminek hiánya hátráltatja a zsír lebontását, viszont támogatja a raktározását: ergo a bevitt kalóriák nagyobb része alakul

Fotó: femina.hu

zsírpárnává.

Tippek a sikerhez

Ha azonban eldöntöttük, hogy kis lépésekkel haladva, már ősszel elkezdjük a felkészülést a következő strandszezonra, a fenti körülményeket ellensúlyozni lehet néhány apró trükkel a siker érdekében. Például vegyünk magunkhoz kellő mennyiségű D-vitamint tabletta formában. Ez segít a zsírok lebontásában. Emellett figyelnünk kell a szénhidrátokra is: a hormontermelődés miatt lehet, többet kíván a szervezet, viszont válasszuk meg, milyen tápanyaggal csillapítjuk az éhségünket. Rizs helyett együnk párolt, vagy kevés olajjal sütött szezonzöldségeket, például sütőtököt, a fehér lisztből készült kenyeret, tésztát pedig cseréljük le szénhidrát-csökkentett termékekre, burgonyachips helyett pedig nassoljunk mondjuk zabchipset. Legjobban azonban a forró, cukros italokkal kell vigyáznunk. Egy pohár melengető tea, gőzölgő kakaó, vagy tüzes forralt bor jól eshet csípős hidegben, viszont a bennük elkavart cukor hamar tönkre vághatja az összes, karcsúsodásra tett erőfeszítésünket. Ha nem szeretjük az üres teát, használjunk inkább egy kevés mézet, de a fogyás szempontjából a legjobb, ha olyan természetes édesítőszert használunk, mint a stevia-készítmények.

Jó tanácsokat és komplett fogyókúrás terveket bőven találunk az interneten, válasszunk kedvünkre valót, de ha nagyobb mértékű fogyást szeretnénk elérni, ne vágjunk bele egyedül, kérjük dietetikus segítségét!

További hírek

Olvasnivaló